שוהם ביזנס: הרווח נחתך ב-25% ל-3.7 מיליון שקל בלבד
חברת ניכיון הצ'קים שוהם ביזנס 1.14% דיווחה על תוצאות פושרות ברבעון השלישי שכללו ירידה ברוב המדדים המרכזיים. מנגד דיווחה החברה על הגדלת מסגרות אשראי בבנק לאומי ודיסקונט. מניית החברה במגמת עליה ומתקרבת לשיא כל הזמנים. החברה מתכוונת להקים שותפות בתחום הפינטק אשר תעסוק בהשקעה בחברות שעוסקות בתחום המחקר והפיתוח בישראל.
הרווח הנקי של החברה ברבעון הסתכם לסך של 3.7 מיליון שקל - ירידה של 25% בהשוואה ל-4.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
היקף תיק האשראי של החברה בסוף הרבעון עמד על כ- 312.1 מיליון שקל, בהשוואה ל- 320.9 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הפרשה להפסדי אשראי של 198 אלף שקל בהשוואה ל-432 אלף שקל ברבעון המקביל.
החברה מדווחת הכנסות מימון הסתכמו לסך של 10.7 מיליון שקל ירידה של 23% בהשוואה להכנסות של 13.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. נובע מקיטון מפעילות החברה עקב משבר הקורונה.
בחודש יולי 2020 בנק לאומי האריך מסגרת אשראי שמעמיד לחברה בסך של 75 מיליון שקל לתקופה של 12 חודשים נוספים, ובחודש אוגוסט הגדיל בנק לאומי את מסגרת האשראי שהעמיד לחברה לסך של 95 מיליון שקל.
- שוהם ביזנס: 20% תשואה להון, רווח נקי של 10 מיליון שקל
- שוהם ביזנס: הכנסות של 37 מיליון שקל; הוצאות להפסדי אשראי של 5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש ספטמבר הגדיל בנק דיסקונט את מסגרת האשראי שמעמיד לחברה ב-10 מיליון שקל נוספים לסך של 25 מיליון שקל. לצד מסגרות האשראי הבנקאיות, לחברה מקורות אשראי חוץ בנקאי בהיקף העולה על 200 מיליון שקל.
בשורת המזומנים ושווי מזומנים ליום הסתכמו לסך של 32.5 מיליון שקל בהשוואה ל-62 מיליון שקל ברבעון המקביל.
בכוונת החברה להקים שותפות ציבורית להשקעה בתחום הפינטק
בהתאם להחלטת דירקטוריון משבוע שעברה התקשרה החברה בהסכם עם שני שותפים, לצורך הקמתה של חברה פרטית אשר תהווה שותף כללי בשותפות מחקר ופיתוח אשר תעסוק בהשקעה בחברות שעוסקות בתחום המחקר והפיתוח בישראל, בדגש על חברות העוסקות בתחום ה -Finance Technology.
בכוונת השותפות הציבורית לבצע הנפקה ראשונה לציבור ורישום למסחר של יחידות השתתפות בבורסה. החברה תחזיק ב-37.5% מהון המניות המונפק והנפרע של השותפות כאשר כל אחד מבין השותפים האחרים, יחזיקו ב - 31.25% מהון המניות. בהתאם להסכם המייסדים, החברה תעמיד לשותף הכללי הלוואה על סך של 5 מיליון שקל אשר תישא ריבית שנתית בשיעור של 8%.
- אחרי אקזיט של 25 מיליארד דולר - ״אל תסתכלו לטווח קצר ועל מסיבת אקזיט מהירה, אפשר לבנות דברים גדולים״
- פלסאנמור: "בעלי המניות חכמים. GE בחוץ ואנחנו נצמח מהר מאד"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את...
המניה החברה משלימה עלייה של 23% מתחילת השנה טיפסה ונסחרת כ-9% מתחת לשיא כל הזמנים. שווי השוק של החברה עומד על 306 מיליון שקל וההון העצמי של החברה מסתכם ב-83.8 מיליון שקל.
- 2.שומי ארלדן 26/11/2020 20:46הגב לתגובה זואני מתעשר
- 1.רואה חשבון -עידן 26/11/2020 19:36הגב לתגובה זוהחברה בתחום האשראי חוץ בנקאי הטובה ביותר שמרנית ובעלת יכולת צמיחה אדירה כותרת מטעה החברה מתקרבת לשיא כל הזמנים ותחצה אותה מהר מאד
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת
בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- 564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
