עירן טאוס, נובולוג
צילום: סיון פרג'

נובולוג בדוחות חזקים - עברה לרווח נקי של 9.7 מיליון שקל

ההכנסות עלו ב-9% ברבעון השלישי והסתכמו לכ-290.5 מיליון שקל - ההכנסות לפי מגזרים: הבריאות בזינוק של 52%, הדיגיטל קפץ ב-82% לאור רכישת חברה, המגזר המרכזי של החברה - לוגיסטיקה מציג גידול של 6%
צחי אפרתי | (2)

חברת נובולוג -0.08% , בניהולו של עירן טאוס העוסקת בתחום שירותי הרפואה ומהווה מונופול בתחום אפסנה ומשלוחי תרופות בישראל מציגה דוחות חזקים - ההכנסות של החברה צמחו בשלושת מגזרי הפעילות. החברה עברה לרווח נקי של 9.7 מיליון שקל וכן מציגה שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית.

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו לכ-290.5 מיליון שקל עליה של 9% בהשוואה לסך של כ-266.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי נובע מעליה בהכנסות בשלוש החטיבות. המגזר המרכזי של החברה - לוגיסטיקה מציג גידול של 6%. עם זאת, מגזר שירותי הבריאות מציג זינוק חד של 52% בהכנסות. מגזר הדיגיטל מציג עליה חדה של 82% בהכנסות עקב גידול בפעילות וכן מאיחוד של חברת אודורו החל מהרבעון הרביעי של שנת 2019. 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם לסך של 9.7 מיליון שקל בהשוואה להפסד בסך של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תמצית הפעילות העסקית לרבעון השלישי באלפי שקלים

מקור: דוחות כספיים

ה-Adjusted EBITDA הסתכם ברבעון השלישי בכ-28 מיליון שקל לעומת כ-20.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-33.9% הנובע בעיקרו מהעליה בפעילות החברה, ממגוון המהלכים שהחברה מבצעת לרבות צעדי התייעלות וכן מאיחוד התוצאות הכספיות של אודורו.  

שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-33 מיליון שקל (11.3% מההכנסות) לעומת כ-23.8 מיליון שקל (8.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-38%, הנובע בעיקרו מעלייה בהיקף הפעילות וכן מאיחוד התוצאות של חברת אודורו.  

הרווח התפעולי ברבעון השלישי הסתכם לכ-15.1 מיליון שקל (5.1% מההכנסות) בהשוואה לכ-2 מיליון שקל (0.7% מההכנסות)  בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מעלייה בהיקף הפעילות, מאיחוד התוצאות של חברת אודורו וכן מהוצאות אחרות ברבעון המקביל אשתקד בסך של כ-7.1 מיליון שקל  בשל עדכון התחייבות פיננסית לרכישת החזקת המיעוט במדיקוויפ.

עירן טאוס, מנכ"ל נובולוג: "אנו מסכמים רבעון חזק בהמשך למגמת הצמיחה המואצת של החברה. התוצאות ברבעון תומכות בתוכנית העבודה של החברה במסגרתה מעריכה הנהלת החברה כי ה-EBITDA המאוחד יעמוד בשנת 2021 על סך של כ-100 מיליון שקל. הגידול ניכר בכל החטיבות ואנו צופים שהן תמשכנה לצמוח, ביתר שאת, בשנים  הבאות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מה אנחנו העובדים נרויח מהרווחים האלה? (ל"ת)
    עם ישראל חי 24/11/2020 12:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    dw 24/11/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    שתיהן חברות לוגיסטיקה. הם הרוויחו רבע מנובולוג, אך נסחרים בהרבה הרבה פחות. בסקטור הלוגיסטיקה נובולוג נסחרת די יקר.
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: 


השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.