אבי מוסלר, מנכ"ל אמות
צילום: יח"צ

אמות: המנכ"ל מכר מניות ב-3.1 מיליון שקל תוך יומיים

יודע משהו שאנחנו לא יודעים? לאחר שמניית החברה איבדה כ-23% מערכה מתחילת השנה, אבי מוסלר מכר בימים האחרונים מניות בבורסה; נותר עם החזקה של מניות בשווי כ-53 מיליון שקל
ערן סוקול | (13)

חברת הנדל"ן המניב אמות 0.16%  דיווחה כי המנכ"ל אבי מוסלר מכר בימים האחרונים מניות בבורסה בהיקף של כ-3.1 מיליון שקל - זאת לאחר שמניית החברה איבדה כ-23% מערכה מתחילת השנה, על רקע הירידות החדות בשווקים. על פי דיווחי החברה, ביום שלישי מכר מוסלר 75.8 אלף מניות בבורסה לפי מחיר ממוצע של 18.49 שקלים למניה, זאת לאחר שביום שני מכר 96.3 אלף מניות בבורסה לפי מחיר ממוצע של כ-17.97 שקלים למניה. לאחר ביצוע העסקאות כאמור, נותר מוסלר עם החזקה של 2.83 מיליון מניות המהוות כ-0.74% ממניות החברה, בשווי שוק נוכחי של כ-52.8 מיליון שקל. המשקיעים ככל הנראה שואלים את עצמם, מדוע לאחר ירידה כל כך חדה במניות החברה ובשוק בכלל, החליט המנכ"ל לממש מניות במקום להביע אמון בחברה? בייחוד כאשר החברה נמצאת לקראת גיוס חוב... נזכיר, כי אמות דיווחה לפני כשלושה שבועות על תוצאות הרבעון הרביעי של 2019, והציגה שיפור הן בשורה העליונה והן בשורה התחתונה. הכנסות החברה עלו ב-7% והסתכמו ב-759 מיליון שקל, הרווח הנקי זינק ב-88% בעקבות רווחי שערוך אותם רשמה במהלך השנה החולפת. החברה הודיע על דיבידנד נוסף בגין שנת 2019, של כ-210 מיליון שקל - 31 אגורות למניה (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    פושעת הרווחה לדין (ל"ת)
    זכריה מדמוני 28/03/2020 10:22
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הפחד הכי גדול זה לפספס את העליות שתיכף מתחילות (ל"ת)
    מי שמכר יבכה.... 27/03/2020 22:41
    הגב לתגובה זו
  • מגפה עולמית,בבורסות קורסי. (ל"ת)
    ריקי 28/03/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    שיוציא אותם 27/03/2020 16:35
    הגב לתגובה זו
    לא מוגזמת ההתעשרות של הכוזרים
  • 7.
    מארק 27/03/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    מרבית הגידול מיוחס לשערוך נדל"ן בגובה של 847.2 מיליון שקל, אותו רשמה החברה במהלך השנה. וחלוקת דיבידנדים לא מוסיף בריאות למניה
  • 6.
    הוא מכר כי הוא יודע שהמגפה עוד לפנינו! (ל"ת)
    משקיע 26/03/2020 22:37
    הגב לתגובה זו
  • ג'ף 27/03/2020 22:43
    הגב לתגובה זו
    הבעיה נכי גדולה זה לפספס את העליות שתיכף חגיעו !!
  • 5.
    בשביל זה יש רשות ני"ע אם יש בעיה (ל"ת)
    דוד 26/03/2020 19:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אולי לא אישרו לו חל״ת (ל"ת)
    26/03/2020 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לרון 26/03/2020 15:12
    הגב לתגובה זו
    ל"עמך" מותר לברוח ולמנכ"לים לא? מנכ"לי הבנקים רוסק עמינח ואחרים ברחו כבר קודם!
  • 2.
    לפעמים מוכרים כי פשוט צריך כסף (ל"ת)
    זאב 26/03/2020 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוד 26/03/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    ברגע שהמנכ"ל או היו"ר מוכירים מניות תברחו- חוק בסיסי בשוק ההון!
  • לרון 26/03/2020 15:13
    הגב לתגובה זו
    "עמך" כבר ברח,כרגיל!ייכנסו שוב בגבוה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים