אמיר וידמן מנכ"ל המ-לט
צילום: יח"צ

המלט: הסכם מסגרת עם היונדאי בהיקף של 10-12.5 מיליון דולר

החברה תספק מוצרים לבקרת זרימה לעד 25 אוניות שמובילות גז טבעי. היקף ההזמנות הראשוני צפוי לעמוד על כחצי מיליון דולר לכל אוניה ותוקף ההסכם הוא עד סוף השנה
ארז ליבנה |

נופלים וקמים: לאחר שנה לא פשוטה לחברת המלט, החברה שבשליטת קרן פימי (30.5%) מדווחת כי חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת היונדאי הקוריאנית, לאספקת מוצרים לבקרת זרימה בתחום הקריוגני לשימוש של אוניות המובילות גז טבעי נוזלי (LNG) בהיקף מצטבר של כ-10-12.5 מיליון דולר.

 

להערכת החברה, היונדאי צפויה לבנות בין 20 ל-25 אוניות המובילות גז טבעי נוזלי (LNG) כאשר היקף ההזמנות הצפוי של מוצרים לכל אוניה הינו לפחות 0.5 מיליון דולר. לפי הדיווח, ההסכם יתחיל באופן מיידי. תוקף ההסכם הוא עד סוף השנה. עם זאת, אין התחייבות מצד היונדאי לצבר הזמנות.

 

"להערכת החברה, ההתקשרויות בהסכם זה משקפות את מעמדה של הקבוצה ומסמלות הכרה בנוסף להסכם עם חברת Samsung באיכות ואמינות של המוצרים שלה על ידי המספנות הגדולות בעולם", נכתב בהודעת החברה.

 

בשנה האחרונה, לאור המשבר בשוק המוליכים למחצה, מניית המלט הייתה תנודתית במיוחד. עם זאת, הירידה של המניה שבשליטת קרן פימי ביחס לתחילת ינואר 2019 היא חסרת משמעות. לאחרונה, בעקבות הכניסה הצפויה של 5G, חלה התעוררות בשוק ואנליסטים צופים שהוא ימשיך לצמוח.

אמיר וידמן, מנכ"ל המלט: "החברה שמחה לדווח כי חתמה על הסכם התקשרות על חלק מהמוצרים שיסופקו לאניות שבונה חברת היונדאי בקוריאה כאשר היקף רכישת הברזים הכולל לאנייה מסתכם בכ-5 מיליון דולר. אנחנו פועלים במרץ על מנת להגדיל את סל המוצרים והיקף הרכישות בקרב יצרניות האניות בקוריאה ועם היונדאי בפרט. ההסכמים שנחתמו כעת עם היונדאי ועם סמסונג לפני כשנה הינם אסטרטגיים לחברה ובראייה קדימה המלט רואה ביקושים גבוהים בתחום אוניות המובילות גז טבעי נוזלי (LNG). אנו ערוכים להגברת כושר הייצור בקוריאה ככל שנדרש בשנים בהן יבנו 60 אניות LNG בקוריאה. קוריאה מהווה טריטוריה דומיננטית וחשובה ואנו רואים בחברת הבת בקוריאה, S&S Valve, שבבעלותנו פלטפורמת מכירות ושיווק לכלל מוצרי המלט בקוריאה וכן פוטנציאל מכירה משמעותי של מוצרי S&S דרך זרוע המכירות של המלט ברחבי העולם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.