איציק אברכהן שופרסל
צילום: סיון פרג'

שופרסל: החברה טובה, המניה יקרה - מכפיל 28 על הרווח

צמיחה של 4% בהכנסות הרבעון השלישי ל-3.4 מיליארד שקל; הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל - ירידה של כ-14% המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי
ערן סוקול | (7)

רשת הסופרמרקטים שופרסל 0.57% דיווחה על צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של כ-14% ברוווח הנקי המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי. מניית החברה עלתה ב-0.6% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 28 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות שופרסל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.44 מיליארד שקל לעומת כ-3.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-4.2%, אשר נבע בעיקרו מגידול בפעילות קמעונאות המזון ורשת BE.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-55 מיליון שקל, ירידה של כ-14% בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מיישום התקן החשבונאי החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח הנקי נותר ללא שינוי.

תמצית תוצאות שופרסל

תמצית תוצאות שופרסל בנטרול השפעות IFRS16

מקור: דוחות כספיים שופרסל

שיפור ברווחיות הגולמית בזכות כרטיסי האשראי

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-931 מיליון שקל, גידול של כ-6% בהשוואה ל-877 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 27% בהשוואה ל-26.5% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי.

שולי הוצאות התפעול הסתכמו בכ-23%, בדומה לרבעון המקביל. עם זאת, נוכח צמיחת ההכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-138 מיליון שקל ברבעון השלישי (4% מההכנסות), גידול של כ-21% ביחס לרווח תפעולי של כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל (3.5% מההכנסות).

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי לשנת 2019, עם תוצאות מרשימות המעידות על הצלחת האסטרטגיה העסקית, אותה אנו מובילים בשנים האחרונות בתחומי הליבה לצד פיתוח אפיקי צמיחה בתחומי הפעילות החדשים. אנו רואים הישג משמעותי בגידול ההכנסות ושיעורי הרווחיות של הקבוצה על אף הסביבה העסקית המאתגרת, ומאמינים כי שופרסל תמשיך להוביל את שוק הקמעונאות בישראל, תוך גיוון והרחבת פעילויות הקבוצה אשר ייצרו ערך רב ללקוח ולבעלי המניות.

גם ברבעון הנוכחי המשכנו לפעול לקידום חדשנות, הרחבת מגוון השירותים והמוצרים ושיפור איכות השירות וחווית הלקוח, במטרה לעמוד ביעדים שהצבנו ועל מנת להמשיך ולבנות את התשתית להמשך הצמיחה גם בשנים הקרובות. אנו מודים לעובדי החברה על המסירות, המקצועיות והמחויבות. בזכותם אנו ממשיכים להיות הבחירה הראשונה של כל בית ישראלי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תמצית תוצאות מגזריות

הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכם ב-98 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות, בהשוואה ל-95 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכם ב-40 מיליון שקל, בהשוואה ל-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל, בהשוואה ל-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות המגזר ומקיטון בעלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בהשקעות מסתכלים על טווח ארוך ולא על המניה היקרה כביכול. (ל"ת)
    עמית 28/11/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מה 27/11/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    האם תהי'ה חלוקת דיבידנד בקרוב? לא ראיתי איזכור לכך! אם כן, אז מתי ובאיזה שיעור?
  • קוטי 28/11/2019 09:20
    הגב לתגובה זו
    בשער של כ -60 אג' למניה
  • 4.
    דוד 27/11/2019 18:45
    הגב לתגובה זו
    רשת יקרה מאוד ללא סיבה.
  • 3.
    לדעתי 27/11/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    ההכנסות גדלו יפה למרות הקיטון ברווח יש שיפור גם בפעולות הליבה ובנושא כרטיסי אשראי. יש גם מצטרפים חדשים כמו לדוגמא מה שפורסם היום לגבי אל על. רכישת הניו פארם תגיעה לאיזון יותר מהר בהרבה מהמצופה כפי שהבנתי היום מדברי המנכ"ל.
  • 2.
    רחל 27/11/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    לא להתפלא כי המחירים הם אסטרונומיים, כל יום שני וחמידי משתנים למעלה, או שהסםרים מקטינים את התכולה מאין המליונים לכסות את ההפסדים של רכישת ניו פארם, שיפוץ הסניפים לשעבר שעומדים כמעט ריקים?
  • 1.
    YL 27/11/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    שלא צמודים ל רמי לוי או אושר עד ואז יש ***חגיגה*** מחירים גבהים אנו רואים מה מתרחש ב סגולה פתח תקווה מי קונה ב סופר סל???? רק פריירים
עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה. 

עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה קמהדע

חברת קמהדע קמהדע 4.55% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בטיפול במחלות חמורות ונדירות מודיעה היום כי זכתה בהארכת המכרז של שירותי הדם הקנדיים (CBS) להמשך האספקה של ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלה WINRHO®,CYTOGAM®, HEPAGAM® ו-VARIZIG® לשנתיים נוספות. הזכייה במכרז, שהיקפו מוערך בין 10 ל-14 מיליון דולר, מבטיחה המשך מכירות שוטפות של מוצרים אלו בשוק הקנדי במהלך התקופה שבין הרבעון השני של שנת 2026 לרבעון הראשון של שנת 2028. 

ארבעת המוצרים המסחריים מאושרים על ידי משרד הבריאות הקנדי ועל ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). CBS מנהלת את אספקת מוצרי הדם הקנדיים לכל הפרובינציות והטריטוריות הקנדיות, למעט קוויבק.

"הארכת הסכם אספקת ארבעת מוצרי הפלסמה הייחודיים שלנו, בהמשך לאספקת מוצר האימונוגלובולין נגד כלבת שלנו, KAMRAB®, המופץ בקנדה, ו-GLASSIA®, מוצר ה-AAT שלנו המופץ בקנדה על ידי חברת Takeda במסגרת הסכם רישיון, מוכיחים את מעמדנו כספקית המובילה בקנדה של מוצרי פלסמה ייחודיים," אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו בטוחים בפוטנציאל המסחרי המשמעותי למוצר ה-AAT ולפורטפוליו מוצרי האימונוגלובולינים הייחודיים שלנו בשווקים הבינלאומיים, ואנו מתכוונים להמשיך לקדם הסכמי אספקה נוספים במדינות מפתח אסטרטגיות".

"כפי שפירסמנו לאחרונה, בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו במהלך 2025, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות לשנת 2025 בטווח של 178 מיליון דולר עד 182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם בטווח של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר. בנוסף, אנו צופים גידול דו-ספרתי בהכנסות וברווחיות בשנת 2026 בהתבסס על פורטפוליו המוצרים המסחריים החזק שלנו, מוצרי הביוסימלר הצומחים בישראל, והרחבת מכירות הפלסמה של החברה. במקביל אנו ממשיכים בקידום הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי של מוצרים בשלב מסחרי, תוך ניצול יתרת המזומנים החזקה שלנו, כדי לתמוך בצמיחה ארוכת טווח", סיכם לונדון.

הרבעון האחרון של קמהדע

ברבעון השלישי של 2025, דיווחה קמהדע על הכנסות של 47 מיליון דולר, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. התחזית לכל השנה היתה ללא שינוי, עם הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר.