איציק אברכהן שופרסל
צילום: סיון פרג'

שופרסל: החברה טובה, המניה יקרה - מכפיל 28 על הרווח

צמיחה של 4% בהכנסות הרבעון השלישי ל-3.4 מיליארד שקל; הרווח הנקי הסתכם ב-55 מיליון שקל - ירידה של כ-14% המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי
ערן סוקול | (7)

רשת הסופרמרקטים שופרסל -7.14% דיווחה על צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של כ-14% ברוווח הנקי המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי. מניית החברה עלתה ב-0.6% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 28 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

הכנסות שופרסל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.44 מיליארד שקל לעומת כ-3.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-4.2%, אשר נבע בעיקרו מגידול בפעילות קמעונאות המזון ורשת BE.

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-55 מיליון שקל, ירידה של כ-14% בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מיישום התקן החשבונאי החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח הנקי נותר ללא שינוי.

תמצית תוצאות שופרסל

תמצית תוצאות שופרסל בנטרול השפעות IFRS16

מקור: דוחות כספיים שופרסל

שיפור ברווחיות הגולמית בזכות כרטיסי האשראי

הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-931 מיליון שקל, גידול של כ-6% בהשוואה ל-877 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 27% בהשוואה ל-26.5% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי.

שולי הוצאות התפעול הסתכמו בכ-23%, בדומה לרבעון המקביל. עם זאת, נוכח צמיחת ההכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-138 מיליון שקל ברבעון השלישי (4% מההכנסות), גידול של כ-21% ביחס לרווח תפעולי של כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל (3.5% מההכנסות).

מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי לשנת 2019, עם תוצאות מרשימות המעידות על הצלחת האסטרטגיה העסקית, אותה אנו מובילים בשנים האחרונות בתחומי הליבה לצד פיתוח אפיקי צמיחה בתחומי הפעילות החדשים. אנו רואים הישג משמעותי בגידול ההכנסות ושיעורי הרווחיות של הקבוצה על אף הסביבה העסקית המאתגרת, ומאמינים כי שופרסל תמשיך להוביל את שוק הקמעונאות בישראל, תוך גיוון והרחבת פעילויות הקבוצה אשר ייצרו ערך רב ללקוח ולבעלי המניות.

גם ברבעון הנוכחי המשכנו לפעול לקידום חדשנות, הרחבת מגוון השירותים והמוצרים ושיפור איכות השירות וחווית הלקוח, במטרה לעמוד ביעדים שהצבנו ועל מנת להמשיך ולבנות את התשתית להמשך הצמיחה גם בשנים הקרובות. אנו מודים לעובדי החברה על המסירות, המקצועיות והמחויבות. בזכותם אנו ממשיכים להיות הבחירה הראשונה של כל בית ישראלי".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תמצית תוצאות מגזריות

הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכם ב-98 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות, בהשוואה ל-95 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכם ב-40 מיליון שקל, בהשוואה ל-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל, בהשוואה ל-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות המגזר ומקיטון בעלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל.

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בהשקעות מסתכלים על טווח ארוך ולא על המניה היקרה כביכול. (ל"ת)
    עמית 28/11/2019 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מה 27/11/2019 19:08
    הגב לתגובה זו
    האם תהי'ה חלוקת דיבידנד בקרוב? לא ראיתי איזכור לכך! אם כן, אז מתי ובאיזה שיעור?
  • קוטי 28/11/2019 09:20
    הגב לתגובה זו
    בשער של כ -60 אג' למניה
  • 4.
    דוד 27/11/2019 18:45
    הגב לתגובה זו
    רשת יקרה מאוד ללא סיבה.
  • 3.
    לדעתי 27/11/2019 18:31
    הגב לתגובה זו
    ההכנסות גדלו יפה למרות הקיטון ברווח יש שיפור גם בפעולות הליבה ובנושא כרטיסי אשראי. יש גם מצטרפים חדשים כמו לדוגמא מה שפורסם היום לגבי אל על. רכישת הניו פארם תגיעה לאיזון יותר מהר בהרבה מהמצופה כפי שהבנתי היום מדברי המנכ"ל.
  • 2.
    רחל 27/11/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    לא להתפלא כי המחירים הם אסטרונומיים, כל יום שני וחמידי משתנים למעלה, או שהסםרים מקטינים את התכולה מאין המליונים לכסות את ההפסדים של רכישת ניו פארם, שיפוץ הסניפים לשעבר שעומדים כמעט ריקים?
  • 1.
    YL 27/11/2019 13:15
    הגב לתגובה זו
    שלא צמודים ל רמי לוי או אושר עד ואז יש ***חגיגה*** מחירים גבהים אנו רואים מה מתרחש ב סגולה פתח תקווה מי קונה ב סופר סל???? רק פריירים
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

יוגב שריד שיח מדיקל
צילום: יחצ

שיח מגדילה רווחים למרות ירידה בהכנסות

רווח תפעולי של 5.7 מיליון על הכנסות של 40.9 מיליון, לעומת רווח תפעולי של 3.2 מיליון על הכנסות של 42.6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד; יוגב שריד, מנכ"ל שיח: :"אנו רואים התייצבות במספר מטופלי הקנאביס ומאמינים כי מספרם יחזור לצמיחה בטווח הבינוני והארוך"

רן קידר |
נושאים בכתבה שיח מדיקל קנאביס

ההכנסות של שיח מדיקל שיח מדיקל 6.4%  ברבעון השלישי הסתכמו בכ-40.9 מיליון ש"ח, לעומת כ-42.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. סך ההכנסות מהווה גידול של 4.8% ביחס לרבעון הקודם וקיטון של כ-3.9% ביחס לרבעון המקביל. הקיטון מול הרבעון המקביל נובע, בין היתר, משינוי בכמות המטופלים בישראל ומירידת מחירים כתוצאה מהתחרות בענף ושינוי טעמי הצרכן.

הרווח הגולמי לפני השפעת שינויים בשווי הוגן של נכס ביולוגי ברבעון הסתכם ב-14.2 מיליון ש"ח, לעומת כ- 13.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-6.1%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון על 34.7%, לעומת כ- 31.4% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווח הגולמי ובשיעורו נובע בעיקר מתמהיל המוצרים הנמכרים לצד מהלכים שונים בהם נקטה החברה כגון התייעלות בחוות הגידול של החברה, התאמת תכנית הגידול לצרכי השוק המשתנים, וגידול בהיקף הפעילות במפעל שיח.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.7 מיליון ש"ח (המהווה כ- 13.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.2 מיליון ש"ח (המהווה כ- 7.4%), צמיחה של כ- 79% לעומת הרבעון המקביל. Adjusted EBITDA ברבעון הסתכם בכ- 5.0 מיליון ש"ח (ומהווה 12% מההכנסות) לעומת כ- 4.6 מיליון ש"ח (המהווה כ- 11% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 8%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות בחברה ברבעון הסתכם ב-4.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-2.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 80%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון היה מינוס 3 מיליון ש"ח לעומת תזרים חיובי  של כ-8.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, התזרים הושפע מהפרשי עיתוי טכניים (שיפטינג עם הרבעון הרביעי של השנה) אשר משתקפים ברבעון הנוכחי בגידול ביתרת הלקוחות.