שופרסל: החברה טובה, המניה יקרה - מכפיל 28 על הרווח
רשת הסופרמרקטים שופרסל 0.73% דיווחה על צמיחה של 4% בהכנסות וירידה של כ-14% ברוווח הנקי המיוחסת להשפעות תקן החשבונאות החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח נותר ללא שינוי. מניית החברה עלתה ב-0.6% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 28 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
הכנסות שופרסל ברבעון השלישי הסתכמו בכ-3.44 מיליארד שקל לעומת כ-3.3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד – גידול של כ-4.2%, אשר נבע בעיקרו מגידול בפעילות קמעונאות המזון ורשת BE.
הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-55 מיליון שקל, ירידה של כ-14% בהשוואה לכ-64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ברווח הנקי ברבעון נובע בעיקרו מיישום התקן החשבונאי החדש, כאשר בנטרול השפעה זו הרווח הנקי נותר ללא שינוי.
תמצית תוצאות שופרסל
תמצית תוצאות שופרסל בנטרול השפעות IFRS16
מקור: דוחות כספיים שופרסל
שיפור ברווחיות הגולמית בזכות כרטיסי האשראי
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-931 מיליון שקל, גידול של כ-6% בהשוואה ל-877 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי עמד על 27% בהשוואה ל-26.5% ברבעון המקביל. הגידול בשיעור הרווח הגולמי מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי.
- שופרסל והמנכ"ל לשעבר אברכהן זומנו לשימוע בפרשת תיאום המחירים
- המוסדיים עשו לאחים אמיר את העבודה: מענק הפרישה של אברכהן יקוצץ
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שולי הוצאות התפעול הסתכמו בכ-23%, בדומה לרבעון המקביל. עם זאת, נוכח צמיחת ההכנסות והשיפור ברווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-138 מיליון שקל ברבעון השלישי (4% מההכנסות), גידול של כ-21% ביחס לרווח תפעולי של כ-114 מיליון שקל ברבעון המקביל (3.5% מההכנסות).
מאוריסיו ביאור, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל: "אנו שמחים לסכם את הרבעון השלישי לשנת 2019, עם תוצאות מרשימות המעידות על הצלחת האסטרטגיה העסקית, אותה אנו מובילים בשנים האחרונות בתחומי הליבה לצד פיתוח אפיקי צמיחה בתחומי הפעילות החדשים. אנו רואים הישג משמעותי בגידול ההכנסות ושיעורי הרווחיות של הקבוצה על אף הסביבה העסקית המאתגרת, ומאמינים כי שופרסל תמשיך להוביל את שוק הקמעונאות בישראל, תוך גיוון והרחבת פעילויות הקבוצה אשר ייצרו ערך רב ללקוח ולבעלי המניות.
גם ברבעון הנוכחי המשכנו לפעול לקידום חדשנות, הרחבת מגוון השירותים והמוצרים ושיפור איכות השירות וחווית הלקוח, במטרה לעמוד ביעדים שהצבנו ועל מנת להמשיך ולבנות את התשתית להמשך הצמיחה גם בשנים הקרובות. אנו מודים לעובדי החברה על המסירות, המקצועיות והמחויבות. בזכותם אנו ממשיכים להיות הבחירה הראשונה של כל בית ישראלי".
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
תמצית תוצאות מגזריות
הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות ברבעון השלישי הסתכם ב-98 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות, בהשוואה ל-95 מיליון שקל ובשיעור של 3.0% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון השלישי הסתכם ב-40 מיליון שקל, בהשוואה ל-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון השלישי הסתכם ב-26 מיליון שקל, בהשוואה ל-2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול מיוחס בעיקר לגידול בהכנסות המגזר ומקיטון בעלויות השקת כרטיס אשראי כ.א.ל.
- 6.בהשקעות מסתכלים על טווח ארוך ולא על המניה היקרה כביכול. (ל"ת)עמית 28/11/2019 10:12הגב לתגובה זו
- 5.מה 27/11/2019 19:08הגב לתגובה זוהאם תהי'ה חלוקת דיבידנד בקרוב? לא ראיתי איזכור לכך! אם כן, אז מתי ובאיזה שיעור?
- קוטי 28/11/2019 09:20הגב לתגובה זובשער של כ -60 אג' למניה
- 4.דוד 27/11/2019 18:45הגב לתגובה זורשת יקרה מאוד ללא סיבה.
- 3.לדעתי 27/11/2019 18:31הגב לתגובה זוההכנסות גדלו יפה למרות הקיטון ברווח יש שיפור גם בפעולות הליבה ובנושא כרטיסי אשראי. יש גם מצטרפים חדשים כמו לדוגמא מה שפורסם היום לגבי אל על. רכישת הניו פארם תגיעה לאיזון יותר מהר בהרבה מהמצופה כפי שהבנתי היום מדברי המנכ"ל.
- 2.רחל 27/11/2019 13:51הגב לתגובה זולא להתפלא כי המחירים הם אסטרונומיים, כל יום שני וחמידי משתנים למעלה, או שהסםרים מקטינים את התכולה מאין המליונים לכסות את ההפסדים של רכישת ניו פארם, שיפוץ הסניפים לשעבר שעומדים כמעט ריקים?
- 1.YL 27/11/2019 13:15הגב לתגובה זושלא צמודים ל רמי לוי או אושר עד ואז יש ***חגיגה*** מחירים גבהים אנו רואים מה מתרחש ב סגולה פתח תקווה מי קונה ב סופר סל???? רק פריירים

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
