דוחות חלשים לפועלים - ירידה של 13% ברווח ל-800 מיליון שקל
בנק פועלים 0% פרסם הבוקר את תוצאותיו הכספיות לרבעון השני של השנה והציג ירידה של כ-5.3% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אלא שהירידה הזו היא של הרווח הנקי החשבונאי, ובהינתן שבתקופה האמורה נהנה הבנק מרווח בזכות הנפקת ישראכרט, הרי שהרווח ירד ב-13% ל-800 מיליון שקל. במקביל ירדה התשואה להון ל-9.3%.
על פי דו"חות הבנק, הכנסות פועלים מריבת נטו הסתכמו ברבעון השני בכ-2.57 מיליארד שקל, וזאת לעומת הכנסות של כ-2.47 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר יחס היעילות של הבנק (הוצאות תפעוליות מסך ההכנסות) עמד ברבעון השני על 57.5% בהשוואה ל-57.6% ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של פועלים ברבעון השני של שנת 2019 הסתכם ב-871 מיליון שקל בהשוואה ל-920 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאמור קיטון של כ-5.3%, כאשר לולא רווח ההון בגין ישראכרט הרווח הנקי היה אף נמוך יותר והיה מסתכם ב-800 מיליון שקל - ירידה של כ-13%.
שיעור תשואת הרווח הנקי להון עצמי הגיע ברבעון השני של השנה ל-9.3% בהשוואה ל-10.5% ברבעון המקביל אשתקד, כאשר גם כאן, ללא רווח ההון בגין ישראכרט שיעור תשואת הרווח הנקי להון העצמי היה נמוך יותר והיה עומד על ל 8.5%.
- על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
- עדיקה עדיין מזגזגת - רבעון חלש אחרי רבעון טוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלייה בהפרשות לאשראי
בחודשים האחרונים עברה הנהלת הבנק טלטלות, כאשר מינוי של דב קוטלר (אמור להיכנס לתפקיד בעוד כחודשיים) גרם לבכירים בבנק לעזוב. מעניין יהיה לראות עם הרבעון הבא יהיה רבעון של "ניקוי אורוות", אך גם הרבעון הנוכחי מבטא חולשה בעסקי הבנק.
סעיף הכנסות חשוב שירד - הכנסות מעמלות. העמלות ירדו ל-815 מיליון שקל, בהשוואה ל-842 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כמו כן, ההוצאות בגין הפסדי אשראי, הסתכמו ברבעון ב-319 מיליון שקל, לעומת 90 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אתמול פרסם בנק לאומי דוחות כספיים שהיו גם חלשים יחסית לעומת הרבעון המקביל אשתקד (הרחבה).
- 3.רוני 15/08/2019 20:16הגב לתגובה זורופס, פחדן, והססן ...כשברקע סימנים מובהקים לחוסר שליטה ברסן פעילותו של הבנק, כמו למשל הקפאת חלוקת דיבידנד למשקיעים במניית פועלים....כך לא אמור להתנהל מנכ"ל בנק.....
- 2.אחד העם 15/08/2019 20:09הגב לתגובה זוימשיכו לעשוק אתכם ואתם תתנו לזה יד?
- 1.תום 15/08/2019 08:46הגב לתגובה זוברווח של מליארד
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
