טוגדר: בעלי השליטה מכרו מניות למוסדיים ב-1.8 מיליון שקל
חברת הקנאביס הרפואי טוגדר -0.2% דיווחה בסוף השבוע כי בעלי השליטה בחברה מכרו מניות בהיקף כולל של כ-1.8 מיליון שקל, לשני גופים מוסדיים בעסקה שבוצעה מחוץ לבורסה והודיעו כי בכוונתם לעשות שימוש בתמורה לצורך תמיכה בחברה.
במסגרת עסקת המכירה שבוצעה ביום חמישי מחוץ לבורסה, כל אחד מבעלי השליטה בחברה, ניסים ברכה (22.26%), גיא עטיה (26.53%) וניר סוסינסקי (19.51%) מכר כ-93.3 אלף מניות (סה"כ 280 אלף מניות), לפי מחיר של 642.58 אגורות ליחידה, המשקף דיסקאונט של כ-5% על שער הבסיס של המניה הבוקר.
בעלי השליטה הודיעו כי בכוונתם לעשות שימוש בתמורה שהתקבלה ממכירת המניות לצורך תמיכה בחברה, כהמשך להזרמת כספים שבוצעו עד עתה ושנועדו לקידום הפרויקטים של החברה בארץ ובעולם.
- 9.כשבעל עיניין מוכר זו האות למידע פנים שהמניה עומדת ליפול (ל"ת)ישראל ישראלי 10/02/2019 19:05הגב לתגובה זו
- 8.כשבעל עיניין מוכר זו האות למידע פנים שהמניה עומדת ליפול (ל"ת)ישראל ישראלי 10/02/2019 19:04הגב לתגובה זו
- 7.לא מאמין לידיעה, 10/02/2019 17:28הגב לתגובה זוטוגדר לא תגדל אפילו שדה קנביס אחד , שימשיכו למכור סיפורי פוגי ויביאו מנכל לשעבר לא יעזורהם מסתלבטים עלינו ויש עוד אזרחים שמשקיעיים בהם שיהיו בריאים אתם הזויים
- רפאל 21/02/2019 12:29הגב לתגובה זואתה כותב דברים בלי לקחת עליהם אחריות! לחברת טוגדר יש כבר שתילים בני יותר מחודש! עוד כחודשיים קציר!
- 6.צריכה לעלות מאות אחוזים (ל"ת)יוסי 10/02/2019 11:50הגב לתגובה זו
- 5.יואל 10/02/2019 11:31הגב לתגובה זושנדע לברוח מההשקעות שלנו אצלהם. זה נשמע בדיוק כמו עיסקה סיבובית.ממתי מוסדיים קונים בםחות מ 2 מיליון? ועוד במחירים ההזויים הללו. אבל בארץ, כמו בארץ, הנוכלים ממשיכים לגנוב, ונרשויות משתפות פעולה. מי מהמוסדיים שהשקיעו מיליארדי שח מכיסנו באגח זבל, שבמקרה הטוב קיבל תספורת ובמקרה הרע נעלם כלא היה, נחקר עד היום או נענש ? תישמרו חכם מהקאנביס, במחירים הללו. יש רק 2 חברות, שאולי מצדיקות את השווי. אולי
- כהן 21/02/2019 12:41הגב לתגובה זושאלה טובה למה לא מציגים שמות הכל בשושו ופיתאום זה יקפוץ עשרות אחוזים לא לצאת יש למה לחכות תשימו לב לתנועה של הקניות ומכירות
- 4.מאמין 10/02/2019 11:17הגב לתגובה זוישראל הולכת להיות מעצמת קנאביס! ומי שזיהו זאת ראשונים להנפיק בבורסה היו שלושת החברים בתמונה ולטעמי הקימו חברה לתפארת שעוד תדבר חזק!
- 3.גנבים (ל"ת)חיים 10/02/2019 10:51הגב לתגובה זו
- 2.משהו מריח לא טוב בצורת הניהול של טוגדר!!!! (ל"ת)משקיע 10/02/2019 10:06הגב לתגובה זו
- 1.מני 10/02/2019 10:05הגב לתגובה זוזהירות כל פעם יש סיבה למכירות עד היום לא הביאו שקל פעם מכרו מניות כדי לשלם לעורך דין וכל המניות שמוכרים קיבלו חנם מהקצאה אתם משלמים והם מממשים סיפורי קנביס יזם להפליא גם החברה תימחק הם ישארו בהלוואת בעלים חינם
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
