פורסייט הדמייה
צילום: יח"צ

מתקרבת לחלום: פורסייט תשיק בשבוע הבא את המערכת הראשונה - הנה הפרטים

שידור ישיר של אירוע ההשקעה יועבר ב-Bizportal. יצרנית מערכות המיגון האלקטרוניות לרכב חתמה לאחרונה על מספר הסכמים עם יצרניות רכב המובילות בסין
אבי שאולי | (3)
נושאים בכתבה פורסייט

הכתבה בשיתוף פורסייט

חברת פורסייט המייצרת מערכת עזר למניעת תאונות דרכים ונסחרת בבורסה בת"א, תשיק ביום שני הקרוב (30 בינואר) גרסת אב טיפוס. האירוע שיתקיים באולם 'סטוקו' שבת"א ויהיה פתוח למשקיעים, יועבר גם בשידור ישיר באתר Bizportal.

חברת פורסייט היא ספין-אוף של חברה ביטחונית ותיקה בשם "מגנא". לחברה האם הפרטית טכנולוגיית תלת מימד בטחונית לאיתור אובייקטים במרחב במטרה להגן על כורים גרעינים ומתקנים רגישים נוספים. החברה הבת פורסייט שנסחרת בבורסה בת"א מתחילת שנת 2016 פיתחה את הטכנולוגיה לשוק הרכב.

אריאל דור, סמנכ"ל פיתוח עסקי: "המערכת שלנו יודעת לגלות כל מה שהרכב רואה מלפניו, גם בתנאי תאורה או מזג-אוויר קשים. זה כולל ילדים קטנים שחלילה קופצים לכביש או חפצים וכולי".

בעקבות סיום שלב מתקדם בפיתוח והצלחת הניסוי, מעריכה Foresight כי צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת, וכעת סיכויה להגיע למוצר מוגמר ותחילת מכירות ללקוחות עלה באופן משמעותי.

Foresight זוכה להתעניינות רבה בטכנולוגיה שלה בסין והיא חתמה בחודשים האחרונים על הסכמי הבנות עם אחת מספר יצרניות רכב מהגדולות שיש בסין.

אריאל דור: "בעתיד המערכת של Foresight תשתלב במערכת לרכב אוטונומי ותוכל לסרוק 360 מעלות. גרסת האלפא תושק בשבוע הבא, גרסת הבטא בעוד חצי שנה והמסחור יתחיל בשנת 2018".

המערכת של Foresight מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), וכן תוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים.

המערכת של Foresight מנתחת את הוידאו המצולם ומגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.

התוכנה מספקת לנהג את ההתרעות הבאות: אי שמירת מרחק; התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, לרבות לגבי כלי רכב סטטיים; גילוי והתרעה של הולכי רגל; גילוי של רוכבי אופניים; וגילוי והתרעה של עצמים גדולים הנמצאים במסלול הנסיעה. כל אחת מהיכולות המתוארות מהווה מודול תוכנה עצמאי, הניתן להרצה בנפרד, בהתאם לבחירתו של הלקוח וצרכיו.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"השוק עדיין לא מבין מה הפוטניאל שלנו", אומר אריאל דור, אך יש מי שמזהה פוטנציאל לחלום ובין המשקיעים הבולטים נציין את קבוצת לובינסקי; יצחק סוארי; איציק שרם; פרופ' בנעד גולדווסר, משפחת מקוב ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עמי 30/01/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה! תצילו חיים! מעריכים מאוד מה שאתם עושים!
  • 2.
    איציק 26/01/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    הכותרת נכונה.אם רוב ההסכמים יתקיימו כולל שותפות בפתוח התרעה ברכבות המניה תגיע רחוק.
  • 1.
    מעניין מאד. תודה. (ל"ת)
    / 26/01/2017 10:00
    הגב לתגובה זו
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

עמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטןעמית גל הממונה על שוק ההון; קרדיט: מורג ביטן

בוקר טוב לממונה על שוק ההון שגילה שחברות הביטוח עושקות את הציבור

הרווחיות בענף הרכב טיפסה לרמות מפלצתיות: יחס משולב שנע סביב 75%-85% אצל חלק מהחברות, עליות פרמיה של עשרות אחוזים, ותשואות הון שהושפעו גם מתמחור-יתר וגם מסביבת שוק נוחה. אל תאשימו אותן - המטרה שלהן היא להרוויח; סוף-סוף הרגולטור הרדום התעורר

תמיר חכמוף |

עסק צריך להרוויח. המטרה המוצהרת של חברות היא למקסם את הרווח. זה נהדר למשקיעים, לצרכנים זה ממש לא נהדר. כשחברת ביטוח מרוויחה מעבר לרווח נורמלי זה אומר שהיא גובה יותר על ביטוחים ועל דמי ניהול וכו'. כשבנק מדווח על רווח לא נורמלי הוא לוקח לכם ריבית גבוהה על הלוואה ונותן ריבית נמוכה על פיקדון. לא הוגן, אבל מה אתם רוצים שיעשה מנכ"ל? יגיד אני לא במשחק וייקח ריבית נמוכה על הלוואה? תוך 4 חודשים יעיפו אותו.

הבעיה היא אולי קצת בחברות ובבנקים שהפכו לתאווי בצע ברמה מופרזת. הבעיה אצל הרגולטור - בנק ישראל בהקשר של הבנקים, ורשות שוק ההון על חברות הביטוח. חברות הביטוח מרוויחות פי 3-4 מאשר רק לפני 3 שנים ונסחרות בשווי גבוה פי 3-4 מאשר אז. כשהן מרוויחות כך, ובעיקר כשהן מגדילות כך את הרווח, זה על חשבונכם. רשות שוק ההון כבר סיפרה לנו בדוח השנתי ל-2024 שהתחרות בשוק הביטוח חלשה. עכשיו, באיחור היא מתחילה לפעול.  


רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון בראשות עמית גל, בוחנת הפעם את התמחור בענף ביטוח הרכב, ומסקנותיה הובילו לאולטימטום חריג: חברות שיגבו פרמיות מופרזות על מקיף וצד ג' יצטרכו לתקן במחירים, בתוך שלושה חודשים, או לאבד את זכותן לשווק פוליסות רכב חדשות. הסיבה? הבדיקה מצאה פערים "מהותיים" בין רמת הסיכון הביטוחי בפועל לבין המחירים שגובה השוק. במילים פשוטות, חברות נהנו מהכנסות והפרמיות עלו הרבה מעבר למה שהצדיק הסיכון.

מגדל: ה"מוצלחת" לעת עתה

בין החברות שנדרשו לעדכן במסמך המקורי הייתה גם מגדל מגדל ביטוח -1.58%  , אך בעדכון רשמי שפרסמה החברה ‏הבוקר הובהר כי הרשות בחרה בשלב זה לא להורות למגדל לעדכן תעריפים בביטוח רכב רכוש. לעת עתה היא רשאית להמשיך לשווק ביטוח רכב תחת התעריפים הקיימים שלה. מבחינת מגדל, זו "חותמת טובה", בחירה רגולטורית תומכת, שעשויה לשמש כמקרה בוחן לרווחיות המתחרות. אם מגדל שומרת על רווחיות "מאוזנת" יחסית, בלי רווחיות יתר קיצונית, היא עשויה למשוך לקוחות רכב שתהיו מודעים לריכוז רגולטורי בתמחור. במבט על הדוחות, ניתן לראות כי יחס התביעות מול ההוצאות עומד באזור 90%, יחס חיובי אם כי לא קיצוני כמו שמציגות חלק מהחברות האחרות. להרחבה על דוחות מגדל מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8% 

הפניקס: הדוגמא הנגדית

ובינתיים, הפניקס פרסמה היום דוחות חזקים במיוחד: רווח כולל של 803 מיליון שקל ברבעון, 2.3 מיליארד שקל בתשעת החודשים, ותשואה להון של 29.2%. רווח הליבה (לפני השקעות ושוק ההון) גם הוא גבוה, וכפי שצוין בדוח, חלק ניכר מהשורה התחתונה הגיע מרווחיות בענפי הביטוח הכללי והרחבת פעילות בניהול נכסים.