פורסייט הדמייה
צילום: יח"צ

מתקרבת לחלום: פורסייט תשיק בשבוע הבא את המערכת הראשונה - הנה הפרטים

שידור ישיר של אירוע ההשקעה יועבר ב-Bizportal. יצרנית מערכות המיגון האלקטרוניות לרכב חתמה לאחרונה על מספר הסכמים עם יצרניות רכב המובילות בסין
אבי שאולי | (3)
נושאים בכתבה פורסייט

הכתבה בשיתוף פורסייט

חברת פורסייט המייצרת מערכת עזר למניעת תאונות דרכים ונסחרת בבורסה בת"א, תשיק ביום שני הקרוב (30 בינואר) גרסת אב טיפוס. האירוע שיתקיים באולם 'סטוקו' שבת"א ויהיה פתוח למשקיעים, יועבר גם בשידור ישיר באתר Bizportal.

חברת פורסייט היא ספין-אוף של חברה ביטחונית ותיקה בשם "מגנא". לחברה האם הפרטית טכנולוגיית תלת מימד בטחונית לאיתור אובייקטים במרחב במטרה להגן על כורים גרעינים ומתקנים רגישים נוספים. החברה הבת פורסייט שנסחרת בבורסה בת"א מתחילת שנת 2016 פיתחה את הטכנולוגיה לשוק הרכב.

אריאל דור, סמנכ"ל פיתוח עסקי: "המערכת שלנו יודעת לגלות כל מה שהרכב רואה מלפניו, גם בתנאי תאורה או מזג-אוויר קשים. זה כולל ילדים קטנים שחלילה קופצים לכביש או חפצים וכולי".

בעקבות סיום שלב מתקדם בפיתוח והצלחת הניסוי, מעריכה Foresight כי צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת, וכעת סיכויה להגיע למוצר מוגמר ותחילת מכירות ללקוחות עלה באופן משמעותי.

Foresight זוכה להתעניינות רבה בטכנולוגיה שלה בסין והיא חתמה בחודשים האחרונים על הסכמי הבנות עם אחת מספר יצרניות רכב מהגדולות שיש בסין.

אריאל דור: "בעתיד המערכת של Foresight תשתלב במערכת לרכב אוטונומי ותוכל לסרוק 360 מעלות. גרסת האלפא תושק בשבוע הבא, גרסת הבטא בעוד חצי שנה והמסחור יתחיל בשנת 2018".

המערכת של Foresight מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראיה סטריאוסקופית (תלת מימדית), וכן תוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב, ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים.

המערכת של Foresight מנתחת את הוידאו המצולם ומגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג בפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.

התוכנה מספקת לנהג את ההתרעות הבאות: אי שמירת מרחק; התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, לרבות לגבי כלי רכב סטטיים; גילוי והתרעה של הולכי רגל; גילוי של רוכבי אופניים; וגילוי והתרעה של עצמים גדולים הנמצאים במסלול הנסיעה. כל אחת מהיכולות המתוארות מהווה מודול תוכנה עצמאי, הניתן להרצה בנפרד, בהתאם לבחירתו של הלקוח וצרכיו.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

"השוק עדיין לא מבין מה הפוטניאל שלנו", אומר אריאל דור, אך יש מי שמזהה פוטנציאל לחלום ובין המשקיעים הבולטים נציין את קבוצת לובינסקי; יצחק סוארי; איציק שרם; פרופ' בנעד גולדווסר, משפחת מקוב ועוד.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עמי 30/01/2017 14:38
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה! תצילו חיים! מעריכים מאוד מה שאתם עושים!
  • 2.
    איציק 26/01/2017 14:22
    הגב לתגובה זו
    הכותרת נכונה.אם רוב ההסכמים יתקיימו כולל שותפות בפתוח התרעה ברכבות המניה תגיע רחוק.
  • 1.
    מעניין מאד. תודה. (ל"ת)
    / 26/01/2017 10:00
    הגב לתגובה זו
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

יפתח רון-טל:

“אוגווינד היא חברת טכנולוגיה שעוסקת כבר כמה שנים בפיתוח טכנולוגיה של אגירה על בסיס לחץ אוויר, שאנחנו קוראים לה Air Battery. לפני כחמש שנים, בעיצומה של מהפכת האנרגיה, החברה הייתה שווה מעל שניים וחצי מיליארד שקל. באותה תקופה הייתי יו״ר חברת החשמל, ואפילו חתמנו על הסכם ראשוני לשיתוף פעולה. כבר אז זיהיתי את נושא האגירה כמרכזי במהפכה של האנרגיה הירוקה והמבוזרת - (Decentralized Energy).

"מאז היו עליות וירידות, בעיקר ירידות, והחברה ירדה משווייה הקודם. אני נכנסתי לפני כמה חודשים, כשהשווי היה בערך מאה מיליון שקל, וטל הצטרף די מהר אחריי. יחד הובלנו אסטרטגיה חדשה, מתוך אמונה שהחברה מחזיקה נכס אסטרטגי אמיתי בתחום האנרגיה הירוקה.

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

"הטכנולוגיה שלנו מאפשרת אגירה לטווח ארוך מאוד - Long Duration Energy Storage. בעוד שסוללות ליתיום מאפשרות אגירה של ארבע עד שש שעות, המערכת שלנו יכולה להגיע ל-100, 200, 300 שעות ואף יותר. מדובר בדרמה של ממש.

"עם זאת, יש עדיין חוסר ודאות לגבי מועד הכניסה לשוק של הטכנולוגיה הזו, ולכן החלטנו לבנות אסטרטגיה רחבה יותר, המבוססת על שלוש רגליים: הטכנולוגיה של האוויר הדחוס, ייזום פרויקטים בתחום אגירת האנרגיה, ופעילות EPC - גם בארץ וגם בחו״ל.

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.