מניית נדל"ן עם 19% אפסייד - ועדכון המלצה לתשואת יתר

החברה דיווחה בימים האחרונים על חלוקת דיבידנד ועל רכישת פורטפוליו נכסים בברלין
לירן סהר | (2)

איידיאו דיווחה בימים האחרונים על שני אירועים משמעותיים: בחינת חלוקת דיבידנד חריג (באמצעות רכישה עצמית של מניות) בסכום של עד 850 מיליון שקל ורכישת פורטפוליו נכסים של כ-1,000 דירות בברלין על ידי חברת הבת.

ישי ששון, אנליסט ה-sell side של ירושלים ברוקראז' אומר: "בהנחה שהרכישה העצמית תעשה באמצעות הצעת רכש, הרי שלהערכתנו היא עשויה להתבצע במחיר קרוב יותר לשווי הסחיר (47.3 שקל למניה), לעומת שווי השוק הנוכחי (39.84 שקל, אפסייד של כ-19%)".  

ששון מסביר כי בעקבות עליית שער האירו והעלייה המשמעותית בשווי חברת הבת, עודכן מודל השווי ואת מחיר היעד בהתאם, כך שהינו עומד על 47.3 שקל למניה, וההמלצה עודכנה בהתאם לתשואת יתר.

לגבי חברת הבת (איי.די.או פרופרטיז), אשר דיווחה בימים האחרונים על עסקה שביצעה, אומר ששון: "העסקה מתומחרת להערכתנו במחיר שוק, אך קיים בה פוטנציאל לאפסייד עתידי באמצעות עליית שכר הדירה, מאחר ושכר הדירה הנוכחי נמוך משכ"ד הקיים בשוק. בהתאם למודל שערכנו, הרי שהשפעת העסקה על השווי הינה זניחה, ומשכך אנו מותירים את מחיר היעד בעינו (23.6 אירו למניה). בשל עליית מחיר המניה מאז סקירתנו האחרונה, בהתאם להמלצתנו, הצטמצם הפער בין מחיר השוק למחיר היעד (העומד כיום על כ-6.9%), ובשל כך אנו מעדכנים את המלצתנו לתשואת שוק".

חלוקת הדיבידנד – בכוונת החברה לחלק דיבידנד בסכום שלא יעלה על 850 מיליון שקל (המהווה כ- 57% משווי השוק הנוכחי), אשר יחולק באמצעות רכישה עצמית של מניות החברה (Buyback) – בהתאם למתווה שלהלן:

  • להערכת ששון, החלוקה תתבצע באמצעות הצעת רכש, אשר תאפשר השתתפות של כל בעלי המניות.
  • בכוונת החברה לבצע פדיון מוקדם של האג"ח בהיקף של כ- 20% מסך האג"ח שבמחזור.
  • מבדיקה שערכו בירושלים ברוקראז' עולה, כי החברה נדרשת להעמיד לבעלי האג"ח שיעבודים (מניות חברת הבת) בשיעור של 150% (170% משנת 2016). בטוחה זו, בפרט שהפכה להיות סחירה עם הנפקת החברה הבת, עשויה, בשוויה הנוכחי, להיות מספקת על מנת להעביר את החלטת הרכישה העצמית מול בעלי האג"ח.
  • החברה תשמור רזרבה נזילה של בין 50-80 מיליון שקל
  • תינתן תוספת ריבית של 0.2% לכל אחת מהסדרות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קוקו היועץ 08/10/2015 17:39
    הגב לתגובה זו
    כרגיל מר ששון לא טועה!אנליסט מספר אחד!
  • 1.
    הקולה מבגדד 08/10/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
    רואים שלאנליסט יש חושים של בגדדי
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

 מנגד, כהונתה של המנכ"לית היוצאת דינה בן טל-גננסיה תיזכר כאחת התקופות היציבות בתולדות אל על: היא הצליחה להביא לשקט תעשייתי נדיר, לגבש את העובדים סביב מטרה משותפת ולהוביל את החברה לרווחי שיא על רקע פרישת חברות זרות מהארץ בתקופת המלחמה. מנכ"ל כאל לוי הלוי בדרך להוביל את אל על

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".