תנועות קיצוניות: המניות שמשתוללות בת"א - אחת נוסקת עם כניסתה למדדים

המדדים פתחו את היום בעליות חדות: בריינסוויי קיבלה הזמנות ל-10 מערכות - המימושים בכן פייט עדיין פה
גיא בן סימון | (2)
נושאים בכתבה ביומד

המדדים המובילים בבורסה של תל אביב פתחו את יום המסחר הראשון של אחרי החגים בעליות חדות ומספר מניות בתל אביב מרכזות עניין יותר מהרגיל לצד הודעות ושינויים.

מניית ביוטיים מזנקת היום ב-10% בבורסה במחזור של 900 אלף שקל ביום הראשון לאחר עדכון המדדים. המניה החלה היום להיסחר במדדים ת"א 75, ת"א 100, מדד ת"א בלוטק ומדד הביומד. בכך למעשה המניה חוזרת לרמתה ערב ההנפקה לפני כחודש, ונמצאת 2% בלבד מעל מחירה בהנפקה. מאז הרישום בת"א החברה גייסה 30 מיליון דולר, מתוכם 20.7 מיליון דולר מתעודות הסל.

מניית בריינסוויי 2.16% מזנקת 6% במחזור של 1.3 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של 1.9 מיליון שקל בממוצע בשנה האחרונה. הרקע לעליות - הודעת החברה על קבלת הזמנות של 10 מערכותDeep TMS מרשת המרפאות NeuroMed לטיפולים פסיכיאטריים ברחבי ארה"ב. רשת NeuroMed, שנמצאת בתהליך הקמה ותושק בקרוב, היא רשת קליניקות המתמחה בשירותי Deep TMS. במסגרת ההתקשרות התחייבה NeuroMed להזמנת מינימום עשר מערכות בשלוש השנים הקרובות, מתוכן תתבצע הזמנה מיידית של שתי מערכות.

כן פייט ביופרמה 0% צוללת 12% במחזור של כ-1 מיליון שקל, לעומת מחזור של 6 מיליון שקל (!) בממוצע בחודש האחרון. ב-14 הימים שלאחר הודעתה על אישור ה-FDA למסלול מהיר לתרופה לטיפול בסרטן הכבד, המנייה זינקה ב-200%, אך מאז ספגה מימושים ובחמשת ימי המסחר מאז השיא החצי שנתי שנקבע, המניה צללה בכ-30%.

פרוטליקס צונחת 8% במחזור של 950 אלף שקל, לעומת מחזור יומי של 560 אלף שקל בממוצע בחודש האחרון, על רקע פער ארביטרז' שלילי. החברה דיווחה אתמול על נתונים פרה-קליניים חיוביים בניסוי ב-PRX106 לאינדיקציה של מחלת כבד שומני (לא אלכוהולי). 

מזור רובוטיקה מזנקת במחזור של 1.8 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי של 1 מיליון שקל בממוצע בשנה האחרונה. החברה הודיעה הבוקר על היום על קבלת הזמנות ואספקה של שלוש מערכות Renaissance ברבעון השלישי שהסתיים ב-30 בספטמבר. המערכות יסופקו לבתי חולים בארה"ב.

קולפלנט מזנקת על רקע הודעת החברה על השלמת גיוס חולים לניסוי במוצר הג'ל לריפוי פצעים כרוניים. המניה מרכזת מחזור של 600 אלף שקל בלבד, לעומת מחזור יומי של 850 אלף שקל בממוצע בשנה האחרונה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

נציין גם את איידיאו שקופצת על רקע עסקה בגרמניה. (לכתבה המלאה - לחץ כאן)

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אלי 06/10/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    דעתי האישית בלבד.
  • 1.
    מזור 06/10/2015 13:44
    הגב לתגובה זו
    וגם על כל ידיעה כזאת היתה יורדת 10% כי לא מספיק 3 מערכות. המסקנה היחידה היא שאף אחד לא יודע להעריך את מזור.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.