תנועה פתאומית: זו המניה שדחפה בסוף היום את המעו"ף לראלי - זינקה עד 9%
מניית חברת התרופות פריגו שנסחרה משעות הבוקר בעליות של עד 3.7%, רשמה תנודה חדה מעלה לקראת סיום המסחר ודחפה את מדד המעו"ף. משקלה של פריגו במדד המוביל בת"א עולה על 8.5%. המנייה "פתחה מנועים" עם תחילת המסחר בוול סטריט ומזנקת כעת בכ-5% לאחר המלצת 'קנייה' מבית ההשקעות ג'פריס שהחל לסקר את החברה. בג'פריס נוקבים במחיר יעד של 180 דולר - אפסייד מרשים של 24% על מחיר המניה.
גם מניית טבע ביצעה תנודה חזקה מעלה עם פתיחת המסחר בוול סטריט וסגרה סמוך לגבוה התוך יומי שלה עם עלייה של 4.56%, זאת לאחר שלאורך כל היום נסחרה בעליות של 2.3% (בהתאם לארביטראז').
ההמלצה האחרונה שקיבלה פריגו הייתה 'נייטרלי' והיא פורסמה ב-4 באפריל ע"י בית ההשקעות ZACKS ועם מחיר יעד של 160 דולר. יחד עם זאת, קונצנזוס האנליסטים חיובי מאוד על המניה. 10 בנקי ובתי השקעות מעניקים לה המלצת 'קנייה', אחד אפילו מעניק לה המלצת 'קנייה חזקה'. בית השקעות אחד בלבד מעניק לה המלצת 'מכירה' ושניים עם המלצת ה'חזק'. מחיר היעד של קונצנזוס האנליסטים עומד על 167 דולר.
שווי השוק של החברה כעת הינו כ-19.4 מיליארד דולר ומכפיל הרווח של החברה הוא 54.3. בדוחות השנתיים שפרסמה החברה בחודש פברואר, היא עקפה משמעותית את התחזיות והעמידה רווח של 1.87 דולר למניה לעומת צפי ל-1.59 דולר.
- חברת התרופות שצנחה כמעט 50% מתחילת השנה, והקשר שלה לישראל
- מה הכיוון של טבע ופריגו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד הביומד מאותת על תיקון
מדד הביומד בת"א שאיבד כ-15% מרמת השיא שנרשמה בחודש פברואר, תיקן היום עם זינוק של כ-4%. שש מניות בתוך המדד הזה רשמו עליות של מעל 5%, כשמרביתן מניות דואליות - אותן מניות שגם איבדו לא מעט גובה מאז החל גל המימושים הכבד במדד הביוטק האמריקני. נציין כי מחזור המסחר במדד הביומד הסתכם היום ב-53 מיליון שקלים, מחזור שמעט מתחת לממוצע של השלושה חודשים האחרונים שעומד על 60 מיליון שקלים.
מניית קומפיוגן רשמה את הזינוק החד ביותר והוסיפה 8.33%, איתמר טיפסה 8.32%, מזור רובוטיקה תיקנה 7.2%, פוטומדקס עלתה 6%, פלוריסטם זינקה 5.67% וכלל ביוטנולוגיה טיפסה 5.6%.
- 2.לא אישרו לי הגלש!! באסההה !!רציתי להזרים הכסף לתא 100 (ל"ת)יופיטר שוקי הון 23/04/2014 05:42הגב לתגובה זו
- 1.בטח יורידו מניה אחרת אולי כיל (ל"ת)יוסי ג. 22/04/2014 17:31הגב לתגובה זו
חי גאליס, מנכ"ל ביגמנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"
ביג ביג -1.94% עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.
המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.
בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.
כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי חושפת דור חדש של מוצרים חכמים
- דוחות נייקי: טובים מהצפי אבל יש מכשולים בדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
