חוטף מכל הכיוונים: הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד נוחי דנקנר
יממה לאחר שנוחי דנקנר איבד את השליטה בחברת אידיבי אחזקות הוא חוטף היום מכה נוספת - פרקליטת מיסוי וכלכלה החליטה להגיש נגדו כתב אישום. דנקנר יועמד לדין בכפוף לשימוע באשמה של הרצת מניות לכאורה של אידיבי.
במסגרת הנפקת מניות בתחילת שנת 2012 גייסה חברת אידיבי אחזקות 321 מיליון שקל. דנקנר הפעיל מספר אנשים בניהם איתי שטרום ועדי שלג, במטרה שיפעלו לכאורה בדרכי תרמית כדי לשפר את ההנפקה. שטרום ושלג רכשו לטענת הפרקליטות מניות בשוק כדי לשמור על רמת מחירים פיקטיבית גבוהה.
הגשת כתב האישום נגד דנקנר ושותפיו בכפוף לשימוע
ככל הנראה הפרקליטות השעתה את החלטתה עד לפסק הדין של בית המשפט המחוזי בת"א אתמול לגבי העברת השליטה בחברה לידי מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין. הבוקר העבירה הפרקליטות את החלטתה לעו"ד אלי זוהר, המייצג את דנקנר.
פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה לנוחי דנקנר, איתי שטרום וחברת אידיבי אחזקות, כי היא שוקלת להגיש בעניינם כתב אישום, וזאת בכפוף לשימוע. ההחלטה התקבלה על ידי פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי, בהתייעצות עם המשנה הפלילי והמשנה הכלכלי לפרקליט המדינה.
- הפשרה בפרשת אי.די.בי: שטרום סיים - נוחי נותר לבד
- דנקנר: סכום העיקול יופחת מ-50 מ' שקל ל-20 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חקירת הפרשה התבצעה על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר ברשות לניירות ערך.
החשדות: תרמית, הפרת חובת דיווח, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור
החשדות המיוחסים לדנקנר הם: תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור.
החשדות המיוחסים לשטרום הם: תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח, עבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור ועבירה של הדחה בחקירה.
החשדות המיוחסים לאידיבי הם: עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור.
עו"ד אלי זוהר: "כופרים באופן מוחלט בכל הטיעונים של הפרקליטות"
- 8.רחל 06/01/2014 15:35הגב לתגובה זואין דין ולא דיין דלק נדלן עדיין פועלת תחת שם אחר תשובה יצחק רימה את כל מחזיקי אגרות חוב של דלק נדלן הרס בתים ומשפחות שלמות הקדוש ברוך הוא יעניש אותך יצחק תשובה אמן אני מאחלת לך פשיטת רגל בכל עסקיך ובכל החברות שלך תשובה אתה רמאי ונוכל המעשה שלך זה גניבה לאור היום והממשלה תמכה בך וכמוך גם עורך דין גיסין והשופטת אלשייך הוליכו שולל את כל מחזיקי אגרות חוב של דלק נדלן שהאמינו בחלאת אדם ונוכל בשם יצחק תשובה הקדוש ברוך הוא יעניש אותך יצחק תשובה במלאו החומרה "אני מאחלת לך ולבני ביתך ילדיך וצאצאיך מחלות ללא מזור אמן דנקנר כוונותיו היו לשלם למחזיקי אגרות חוב של אידיבי להבדיל ממך תתבייש לך
- 7.בא 06/01/2014 14:40הגב לתגובה זופליליים ,מה חסר להם ,לא עובדים ויכולים ללכת לים כול יום .רשעים כנסו ליוטיוב מוות קליני ותיראו מה עשיתם לעצמכם .
- 6.בנפול אויבך אל תשמח !! , קצת רחמנות, לא תזיק (ל"ת)avi2498 06/01/2014 14:29הגב לתגובה זו
- מי שמרחם על רשעים סופו שיתאכזר לצדיקים . (ל"ת)בא 06/01/2014 14:45הגב לתגובה זו
- 5.צריך להעמיד אותו לדין ביחד עם חיים גבריאלי הכלב!!!!! (ל"ת)כל כלב ביג' יומו 06/01/2014 14:14הגב לתגובה זו
- 4.רועי 06/01/2014 13:37הגב לתגובה זווגמרתם אותו לגמרי!
- 3.ויצמן 06/01/2014 13:27הגב לתגובה זושכחנו לו את כל הדברים הטובים שעשה למען עיירות הפתוח. האיש היה תורם גדול ולצערי נפל כמו שקורה להרבה אנשים טובים. מה כל החגיגה הזו? מה כל התגובות השמחות האלה ? כמה אנשים יכולים להיות רעים. פשוט רק ללמוד מסיפור נוחי ובעיקר לא לתרום דבר במדינת שלצערי חלק לא קטן בנוי על קנאה ובעיקר שנאה. כבר אמרו חכמים הקנאה והטינה תעוור נא עיני ישרים. .
- 2.רמי כהן 06/01/2014 13:10הגב לתגובה זואם שי ניצן לא יגיש כתב אישום נגד נוחי דנקנר פה שוק ההון הישראלי יאבד מהאמון שלא וכבר הרבה משקעים לא יכנסו לשוק בישראל מי שעשה נזק למדינה ולשוק ההון הישראלי בקנה מידה כזו וזה כול המניות שלא כמעט צריך לקבל בת סוהר להרבה שנים נראה אותך שי ניצן
- 1.איציק 06/01/2014 13:01הגב לתגובה זומחקו אותו לגמרי

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
