דוחות טובים לקרדיט סוויס: הרווח הנקי עלה ל-1.4 מיליארד ד' ב-Q1
הבנק השוויצרי קרדיט סוויס פירסם הבוקר (ד') את דוחותיו הכספיים לרבעון הראשון של 2013. הבנק, השני בגודלו בשוויץ במונחי שווי שוק, רשם זינוק ברווח הנקי על רקע תשלומי בונוסים ששולמו ברבעון המקביל ולא חזרו על עצמם ברבעון הנוכחי, כמו גם חיובים חד פעמיים שנעדרו ברבעון הנוכחי.
הרווח הנקי הסתכם ב-1.3 מיליארד פרנק שוויצרי (1.37 מיליארד דולר), עלייה של 44 מיליון פרנק שוויצרי ביחס לרבעון המקביל אשתקד.. נציין כי הנתון הביס את תחזיות האנליסטים המוקדמות של בלומברג, שחזו רווח נקי של 1.27 מיליארד פרנק שוויצרי בלבד. חטיבת הבנקאות הפרטית וחטיבת ניהול עושר נפלו ברבעון הראשון של 2013 מ-951 מיליון פרנק שוויצרי ל-881 מיליון פרנק שוויצרי.
בריידי דוגן, מנכ"ל הבנק, אמר שקרדיט סוויס הצליח להשיג חיסכון בעלויות בהיקף כספי של 2.5 מיליארד פרנק שוויצרי, והמטרה היא להגיע ליעד קיצוצים של 4.4 מיליארד פרנק שוויצרי עד סוף שנת 2015. נציין כי הבנק השוויצרי איחד את יחידות ניהול הכספים השונות לכדי יחידה אחת ממוזגת, במטרה להגביר את היעילות וליצור תחרות ראויה לבנק ההשקעות השוויצרי UBS.
דוגן הגיב היום לדוחות הבנק השוויצרי: "בתעשייה שעדיין עומדת בפני רה ארגון באופן משמעותי, השלמנו בצורה אפקטיבית ויעילה את הטרנספורמציה הנדרשת. הבנק ביצע התקדמות מהותית בביסוס המודל העסקי שהוא יציב, ומוכן לפעול בסביבה רגולטורית חדשה".
- 1.היום כור טסה לשמים בעקבות הדוחות האלה (ל"ת)ברוקר 24/04/2013 10:36הגב לתגובה זו
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףיו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"
"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את
'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"
נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 3.04% דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים.
עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.
איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?
"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.
כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?
"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".
- נקסט ויז’ן עם הזמנת ענק של כ-77 מיליון דולר - עד כמה זה משמעותי ומי עשוי להיות הלקוח?
- נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?
"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

רובינהוד מרחיבה את שוקי התחזיות לספורט
לקראת פלייאוף ה-NFL החברה מוסיפה שכבת מוצרים חדשה לשוקי התחזיות, עם קומבינציות וחוזים על שחקנים, ובהמשך גם בנייה עצמית בתחילת 2026
