בני דקל משנה גישה: מעלה המלצה לבבילון ל'קנייה'; המניה עלתה 3.3%
מניית בבילון שוב פותחת מבערים, בניגוד למגמה בשוק המקומי ועולה כעת בכ-6%, תוך שהיא מרכזת מחזור ער של יותר מ-10 מיליון שקל. המניה שצללה מאז השיא ביולי ועד לתחילת אפריל בכ-55%, טיפסה מתחילת החודש בכ-10%. נראה כי הטריגר לעליות היום הוא שינוי הגישה של האנליסט בני דקל מאיגוד ברוקראז', שחוזר להמלצת "קנייה" למניה.
היום שוב העלה דקל את המלצתו לבבילון ל"קנייה" מ"תשואת שוק", ההמלצה הקודמת שלו שפורסמה ב-12 בפברואר, לאחר שהמלצתו הקודמת מאוקטובר גם היא היתה ל"קנייה" (עם מחיר יעד של 53 ש'). היום דקל מותיר את מחיר היעד על 40 שקל, מחיר המשקף פער של 102% ביחס למחיר הבסיס של המניה הבוקר בשוק.
הכותרת של דקל בהמלצתו היום התייחסה להשפעה שיש לשינוי המדיניות של גוגל על בבילון ואותה הוא תיאר כ"מכה קלה בכנף", כשלדעתו החברה צפויה לחזור ולצמוח כבר בתחילת הרבעון השני השנה.
דקל מסביר כי הורדת ההמלצה "לתשואת שוק" אותה פירסם ב-12 בפברואר, מאז נפלה המניה בכ-13%, נבעה משתי סיבות מרכזיות. סיבה מסחרית הנוגעת להערכתו כי חוסר הוודאות בעניין ההנפקהוהסיכויים הגבוהים לאי מימושה יובילו לירידת במחיר המניה. הסיבה השניה היתה כלכלית ונבעה מתמורות שחלו בשוק החיפושים באינטרנט ובראשן שינוי במדיניות של גוגל, שהובילו אותו לחשוש מפני יכולת החברה להמשיך ולצמוח.
עתה אומר דקל "היום, אנו חוזרים להמליץ לקנות את המניה מאחר ואנו מעריכים שהסיבות שהובילו לירידה במחיר המניה אינן רלוונטיות יותר. ראשית, בעבודה שפורסמה ב-7 במארס ציינו כי בבילון "פספסה" את רכבת ההנפקה ואכן למרות שבחודש נובמבר 2012 הגישה החברה טיוטת תשקיף להנפקה, נכון לרגע זה עדיין לא נקבע מועד לביצועה. אי לכך, עניין ההנפקה אינו רלוונטי יותר כפקטור לחששות המשקיעים".
"שנית, אנו מעריכים שהתמורות שחלו בשוק החיפוש באינטרנט יובילו לחיזוק מעמדה של בבילון בשוק זה". לדברי דקל, "תמורות בשוק החיפוש באינטרנט ובראשן שינוי מדיניות גוגל העלו חששות ממשיים כי הכנסות החברה צפויות להיפגע משמעותית, חששות שמקבלות תוקף כשבוחנים את נתוני קומסקור ואלקסה לחודשים נובמבר 2012 ועד פברואר 2013, שהראו ירידה בשיעור החשיפה לאינטרנט של אתרי בבילון וירידה חדה במספר המשתמשים הייחודיים של החברה".
"אם חשבנו בתחילה כי שינוי מדיניות גוגל חל על כולם, הסתבר לנו כי שינוי המדיניות פסח על ASK.COM שקבלה ארכה נוספת למספר חדשים. המשמעות לכך היא שתנאי התחרות בשוק מבחינת בבילון הורעו משמעותית בתקופה זו לטובת חברה מתחרה, דבר שלהערכתנו הוביל לירידה בחשיפה לאינטרנט. על פי הערכות שונות, שינוי מדיניות גוגל יחול על ASK.COM כבר בתחילת מאי ואז צפוי שבבילון תחזור לפעול בתנאי שוק שווים".
בנוסף, מזכיר דקל כי גם ביוני 2012 גוגל עדכנה מדיניות, כשהעדכון העיקרי הוא הפחתת מספר לא מוגבל של פרסומות בכל חיפוש ל-3 פרסומות בלבד. כתוצאה משינוי זה שווי משתמש צנח בכ- 20% . לדבריו, "גם במקרה זה, לקח לבבילון מספר חודשים להתאקלם למצב החדש ולחזור לצמוח ואנו מעריכים כי גם במקרה הנוכחי בבילון תחזור לצמוח במספר המשתמשים תוך מספר חודשים".
"אנו מעריכים כי יכולת ה-BI של החברה הינו מהטובים בתחום ועל כן שינוי מדיניות גוגל מהווה למעשה רק "מכה קלה בכנף" שתבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון ולאחר מכן אנו צופים חזרה למסלול של צמיחה".
באיגוד ברוקראז' מעריכים כעת כי ברבעון הראשון של 2013 החברה תציג ירידה חדה בהכנסות בהשוואה לרבעון הרביעי של 2012 לאור הירידה במספר המשתמשים ולאור המעבר לאתרי חיפוש אחרים כגון YAHOO ו- BING .
- 2.יהודה 20/04/2013 16:36הגב לתגובה זובפברואר הוא המליך על יעד של 53 שקל למנייה כשהמנייה היתה בסביבות 22 שקל ובמגמת ירידה ברורה . עכשיו הוא כבר יורד להמלצה של 40 שקל למנייה וממליץ על קנייה . המנייה עכשיו היא 20 שקל . כדאי שמר דקל גם ישים לב לצד הטכני ,אנשים עוד עלולים להתפתות ולרכוש את המנייה המפסידה הזו
- 1.בקיצור הדוחות מתקרבים ואתה רוצה לעשות סיבוב !! (ל"ת)נוחי 18/04/2013 15:42הגב לתגובה זו

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
