גורביץ' מעלה את הצעת הרכש לאולטרה שייפ; סולטן כבר לא בעל עניין

המחיר עלה ב-8.3% ל-1.3 אגורות מ-1.2 אגורות. סולטן וסולג בה הוא שותתף עם ניר פלג מכרו בעסקה מחוץ לבורסה 360 מיליון מניות במחיר של 1.4 אגורות והפסיקו להיות בעלי עניין בחברה
יעל גרונטמן | (11)

מאבק השליטה בין משפחת גורביץ' לבין סוחרי השלדים ירון ייני וכפיר זילברמן, על קופת המזומנים בסך 12 מיליון השקלים ששוכבים בשלד אולטרה שייפ, הובילו אתמול (א') את מאיר גורביץ', בעל השליטה בחברת ארזים, לתקן אתמול את הצעת הרכש המיוחדת שפורסמה לראשונה ב-24 במאי, ולהעלות את המחיר אותו הוא מוכן לשלם בעבור 870 מיליון המניות הרגילות של החברה ב-8.3% ל-1.3 אגורות לעומת מחיר קודם של 1.2 אגורות.

בנוסף נדחה המועד האחרון להגשת הצעות הקיבול מיום חמישי הקרוב, ה-14 ביוני ליום רביעי הבא, ה-20 ביוני.

מי שבינתיים מנצלים את הביקוש לנייר על מנת לצאת ממנו הם צחי סולטן וניר פלג שהפסיקו להיות בעלי עניין בחברה לאחר שמכרו בעסקאות מחוץ לבורסה מניות של אולטרה שייפ במחיר גבוה יותר ממחיר הצעת הרכש המשופרת.

חברת סולג הנשלטת על ידי השניים, וגם צחי סולטן באופן עצמאי הפסיקו להיות בעלי עניין בחברה לאחר שמכרו 160 מיליון מניות אולטרה שייפ במחיר של 1.4 אגורות.

לאחר המכירה נותרו בידי סולג כ-103.6 מיליון מניות שמהוות 3.14% בהון ובהצבעה או 1.91% משיעור האחזקה בדילול מלא. בידי סולטן נותרו כ-61.7 מיליון מניות שהן כ-1.87% מההון וההצבעה או 1.14% מההון והאחזקה בדילול מלא.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    דורון 11/06/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
    ההיגיון הבריא אומר שבעל השליטה לא יצליח לרכוש את המניות בבורסה ולכן ההשתלטות תהיה דרך כתבי אופציה3 בהמרה למניות מחיר מימוש נוכחי: 5.3אגורה זאת אומרת מנייה תגיע לשערים האלו האופציות3 יומרו למניות וע"י כך בעל שליטה השתלט על השלד יש מבין ?
  • 8.
    אולטרה שייפ לא למכור בקרוב 10אגורות אופציה3 תגיע ל7אג (ל"ת)
    דורון 11/06/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
  • מאיפה השטויות האלה? זה נסיון הרצה? (ל"ת)
    שפוי 11/06/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
  • דורון 11/06/2012 09:49
    שלא ימכור את המניות בהצעת רכש1.3אגורות לכן.מה שנראה זה שהמנייה תעלה למחיר המימוש של האופציה3 וימירו את האופציות למניות וישתלטו על החברה אני לא רואה את הציבור נענה להצעת רכש במחיר פחות מ5-10אגורות
  • 7.
    gal 11/06/2012 09:29
    הגב לתגובה זו
    למכירה במחיר 0.89אגורה לרציניים כמות מוגבלת כל הקודם זוכה 054-8011170
  • 6.
    דורון 11/06/2012 09:20
    הגב לתגובה זו
    עויינת באופציה3 על מנת לקבל שליטה מוחלטת במנייה
  • 5.
    הודעה חשובה מאודדדדד 11/06/2012 09:14
    הגב לתגובה זו
    על קופת המזומנים לבצע איחוד הון 1ל100 למחוק את המשקיעים ולמכור את השלד בכל המרבה במחיר ולקחת את הכסף הבייתה להתנגד בכל תוקף לאיחוד הון ולדילול
  • 4.
    תשואה10 מחקו לי את התיק זהירותתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתתת (ל"ת)
    מופסד את התחתונים 11/06/2012 09:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    בקרוב השתלטות עויינת אולטרה שייפ בדרך ל10אגורות (ל"ת)
    רוני 11/06/2012 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ניר 11/06/2012 09:10
    הגב לתגובה זו
    מרוסקים או אחרי איחוד הון זהירותתתתתתתתתת
  • 1.
    אצלנו הכל רקוב,והיא לא תעלה עקב שורט (ל"ת)
    מנייה אחרת היתה טסה 11/06/2012 07:43
    הגב לתגובה זו
אלי כליף (צילום: עידו לביא)אלי כליף (צילום: עידו לביא)

העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים

סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה; גיוס החוב הבא של טבע יהיה בריבית נמוכה יותר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טבע דירוג חוב

הנהלת טבע מקבלת גושפנקא שפעלה נכון בשנים האחרונות. סוכנות הדירוג S&P מעלה את טבע לדירוג BB+ על רקע ביצוע חזק של אסטרטגיית Pivot to Growth וסוכנות הדירוג Moody’s מעלה את התחזית לחיובית מיציבה. כמובן שרואים את זה טוב במחיר המניה - מניית טבע ב-31 דולר - מחיר שיא של 8 שנים. שווי החברה מעל 34 מיליארד דולר. השווי כבר משמעותית מעל החוב, הסיכון שבקושי לשרת את החוב ירד דרמטית, והמכפיל רווח עלה לאור התפיסה של השוק שהסיכון ירד, טבע נסחרת במכפיל של כ-10-12 אחרי שבמשך תקופה ארוכה נסחרה במכפיל חד ספרתי , לפני כשנה וחצי היא נסחרה במכפיל 5. 

 מכל מקום, Moody’s  אישררה את דירוג B1a של טבע והעלתה את תחזית הדירוג לחיובית במקום יציבה. S&P  העלתה את דירוג טבע ל  BB+ מ-BB עם תחזית יציבה.העלאות הדירוג נשענות על מגמת הפחתת המינוף העקבית של טבע, כאשר S&P ציינה כי המינוף המתואם ירד ל-4.4x  נכון ל-30 בספטמבר 2025, וצפוי לרדת מתחת ל-4.25x  ברבעונים הקרובים – רמה העומדת בסף הנדרש לדירוג הגבוה יותר. סוכנות הדירוג הדגישה גם את המשמעת הפיננסית של טבע, את חוזקת עסקיה ואת פרופיל הנזילות שלה, לצד חזרה לצמיחה בהכנסות לאחר חמש שנות ירידה, הודות לביצועים חזקים בתחום התרופות הממותגות ולייצוב תחום הגנריקה.

 

Moody’s ציינה את המשך השיפור בביצועים התפעוליים של טבע ואת המדיניות הפיננסית הממושמעת המתמקדת בהפחתת חוב. הסוכנות הדגישה את המומנטום החזק במותגים המובילים של טבע ואת השקות המוצרים הצפויות – הן בתחום התרופות הממותגות והן בתחום הביוסימילרס - אשר צפויות לקזז את האתגרים בתחום הגנריקה. Moody’s עוד ציינה את עמדת הנזילות החזקה של טבע, התומכת ביכולתה לנהל את פירעונות החוב הקרובים. הסוכנות הוסיפה כי גורמים אלה, יחד עם הציפייה לירידה במינוף לכיוון 3.5x בתוך 12-18 חודשים, תומכים בתחזית החיובית ובפוטנציאל להעלאת דירוג נוספת.

אלי כליף, סמנכ"ל בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, אמר: "עדכוני הדירוג הללו הם עדות חזקה לחזון האסטרטגי שלנו ולביצוע הממושמע שלו, במיוחד לאחר רצף של העלאות דירוג בחודשים האחרונים. באמצעות הובלת אסטרטגיית ה-Pivot to Growth, מתן עדיפות לניהול תזרים מזומנים חזק והקצאת הון קפדנית, הוכחנו מחויבות בלתי מתפשרת להפחתת מינוף ולצמיחה עסקית בת קיימא. התוצאות הללו ממחישות בבירור כיצד האסטרטגיה הממוקדת שלנו מייצרת ערך ממשי לטבע וממצבת אותנו להמשך הצלחה."


העלאת הדירוג תוביל לגיוס חוב בריבית נמוכה מהריבית הנקובה כעת באג"ח והיא גם תבטיח את היכולת של טבע לשרת את הפירעונות הגדולים של השנתיים-שלוש שנים הקרובות. 


מניית טבע חזרה השנה להוביל את הבורסה המקומית. המחצית הראשונה היתה צולעת והמניה דווקא נפלה, אבל בארבעה חודשים מניית טבע הכפילה את ערכה: 

חיים שני יוטרון יוניטרוניקס
צילום: יחצ

יוטרון תקים חניון חצי-אוטנומי בקליפורניה - "אנחנו שחקן משמעותי באזור"

חניון שני שיוטרון מקימה בקליפורניה בחודש האחרון; יוטרון נחתכה ב-64% מאז ההנפקה וגם השנה היא בתשואה שלילית אבל חיים שני, המנכ"ל אופטימי - "השוק משתחרר בהדרגה. יזמים שעצרו פרויקטים מתחילים להניע אותם חזרה, ואנחנו כבר מרגישים שהשוק חוזר לפעילות"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה יוטרון

יוטרון יוטרון 3.57%   הודיעה לפני יומיים הקמה של חניון חצי אוטונומי בסן חוזה, קליפורניה, בתמורה צפויה של כ-4 מיליון שקל. הפרויקט יוקם באמצעות החברה הבת יוטרון סיסטמס אינק, והתמורה תשולם בהתאם להתקדמות אבני דרך בביצוע. על פי הדיווח, החניון צפוי להסתיים בתוך כ-24 חודשים ממועד תחילתו. זה מצטרף לחוזה נוסף מאמצע אוקטובר, הפעם בסן פרנסיסקו להקמת חניון דומה בתמורה של כ-9 מיליון שקל.

יוטרון פועלת כחברה עצמאית אחרי שפוצלה בשנת 2019 מיוניטרוניקס. בעוד יוניטרוניקס נותרה ממוקדת בבקרים לוגיים ובפתרונות אוטומציה תעשייתיים, יוטרון מתמקדת בפתרונות חניה אוטומטית ובמערכות לוגיסטיקה ואחסנה. הפיצול, שבוצע תחת קרן פימי וחיים שני, נועד לאפשר מיקוד ומימוש ערך נפרד לכל תחום פעילות, אבל בשלב הזה נראה שהשוק עדיין ממתין לראות תרגום ברור של הצמיחה בפעילות לשיפור מתמשך ברווחיות ולשינוי מגמה במניה. 

יוטרון נסחרת כיום בשווי של כ-98 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-216 מיליון שקל כשנכנסה ב-2019 לבורסה. מאז יום המסחר הראשון איבדה המניה כ-64% מערכה. ב-2025, שנת השיא של תל אביב, עם עליות של למעלה מ-50% במדד ת"א 35 וכ-53% במדד ת"א 125, מניית יוטרון עלתה בכ-3.5% בלבד. יוניטרוניקס שציבורית מ-2004 אמנם רושמת תשואה של מעל 1,000% אבל השנה גם היא מאכזבת עם ירידה של כ-9% מתחילת השנה ונסחרת בשווי של כ-307 מיליון שקל. יוטרון פועלת בצפון אמריקה בתחום החניונים הרובוטיים, ומחזיקה כיום 51 חניונים במטרופולינים מרכזיים, בהם ניו יורק, ניו ג'רזי, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, סן דייגו, בוסטון ודנבר. פעילותה קשורה גם בצורה הדוקה לשוק הנדל"ן האמריקאי, שחווה בשנה האחרונה האטה חדה על רקע אי הוודאות הכלכלית.


החניונים האוטונומיים - ניצול שטח ופתרון לוגיסטי לבעיות החניה 

חניון אוטונומי, מלא או חצי אוטונומי, הוא פתרון שמחליף שטחי חניה קלאסיים במערכת מכנית-רובוטית שמסיעה, מאחסנת ומחזירה את הרכב בלי שהנהג מסתובב בין קומות, רמפות ומעברים. הנהג נכנס לתא קליטה, יוצא מהרכב, והמערכת עושה את השאר. היתרון המרכזי הוא ניצול שטח. בחניון רגיל צריך רמפות, מעברים רחבים, מרווחי פתיחת דלתות, תקרות גבוהות ועמודי תמך. בחניון אוטונומי כל זה כמעט נעלם. אפשר להכניס יותר רכבים לאותו נפח בנייה, לפעמים 30%-60% יותר, וזה קריטי בעיקר באזורים עירוניים צפופים.

יש לזה גם יתרונות תפעוליים. פחות תאונות חניה, פחות גניבות ונזקים, פחות צורך בכוח אדם, ויכולת לשלב את החניון כחלק אינטגרלי מפרויקט נדל״ן, במיוחד מגורים יוקרתיים, משרדים או שימושים מסחריים. החניונים החצי אוטונומיים, כמו Puzzle-Utron, של החברה, הם גרסה זולה ופשוטה יותר. אין בהם מערכת שינוע מלאה עם מעליות ורובוטים מורכבים, אלא שילוב של מסילות, פלטפורמות ותנועה אופקית ואנכית מוגבלת. זה מתאים לפרויקטים קטנים יותר או לשוק שמחפש פתרון ביניים.