משה לארי מנכל בנק מזרחי טפחות
צילום: אבשלום ששוני
דוחות

מזרחי טפחות: הרווח טיפס ב-25%; התשואה על ההון - 16.9%

הבנק מסיים רבעון במהלכו ההכנסות עלו ב-13% לכ-3.5 מיליארד שקל והרווח הנקי עלה לכ-1.3 מיליארד שקל; את שנת 2024 מסיים הבנק עם רווחי שיא של קרוב ל-5.5 מיליארד שקל
איתן גרסטנפלד | (6)

בנק מזרחי טפחות מזרחי טפחות 0%   מסיים את הרבעון הרביעי עם עלייה של כ-13% בהכנסות, לצד קפיצה של 20% ברווח הנקי שעמד על 1.3 מיליארד שקל. התשואה על ההון טיפסה גם היא במהלך הרבעון ועמדה על 16.9%.


הכנסות הבנק עמדו ברבעון הרביעי על כ-3.49 מיליארד שקל, גידול של כ-13% ביחס לכ-3.09 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.


בשורה תחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של 1.3 מיליארד שקל, גידול של ב-25% ביחס לכ-1.05 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.


במבט שנתי, הבנק מסיים את 2024 עם הכנסות של כ-14.7 מיליארד שקל, לצד רווח נקי של 5.45 מיליארד שקל. התשואה להון של הבנק (האחוז של הרווח הנקי מההון של הבנק) בתום שנת 2024 עמדה על 18.5%.


האשראי לציבור הסתכם בסוף 2024 בכ-358 מיליארד שקל, גידול של 10% לעומת כ-325.3 מיליארד שקל בסוף 2023. הגידול באשראי כולל צמיחה של 14.2% באשראי לסקטור העסקי בסגמנטים השונים, ועלייה של 9.1% בתיק ההלוואות לדיור. פיקדונות הציבור הגיעו בסוף השנה לסכום של כ-393.4 מיליארד שקל, עליה של 10% בהשוואה לכ-358.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2023.

 

ההון העצמי של הבנק טיפס גם כן ועמד בסוף השנה על כ-31.3 מיליארד שקל, גידול של 14% לעומת כ-27.5 מיליארד שקל בתום שנת 2023.


משה לארי, מנכ"ל הבנק: "הדוחות הכספיים לשנת 2024 שפרסמנו היום, לא מותירים מקום לספק: למרות הקשיים הרבים, עמדנו בכל משימותינו, הערכיות-חברתיות והעסקיות, באופן מלא ומרחיב לב. אלפי העובדות והעובדים המעולים של מזרחי-טפחות, יצקו משמעות מוחשית לסלוגן הפרסומי שלנו: 'בני אדם לפני הכול', ובעשייה יומיומית נחושה ומחויבת, היטו אוזן לכל בעיה ומצוקה ופעלו ברגישות להעמיד פתרונות ייחודיים לכל פונה. בנוסף, השתתפו עובדי הבנק בפעילויות רבות של תרומה והתנדבות, ונתנו ביטוי לרוח הישראלית המיוחדת, של ערבות הדדית וסולידריות."

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    השיטה ריבית זכות נמוכה על הפקדונות וריבית גבוה על ההלואות. רווח בלתי נתפס!! (ל"ת)
    אנונישולמן 27/02/2025 10:38
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 27/02/2025 09:51
    הגב לתגובה זו
    חייבים מיסוי ספציפי על המערכת הבנקאית. חייביםםםםם
  • 3.
    אבנר המתוסכל 27/02/2025 09:23
    הגב לתגובה זו
    היכן הפיקוח היכן האוצר מה עם ריבית זכות! כל הרווחים על הגב של העשירונים התחתונים
  • במקום להתלונן תקנה מניות של הבנק ותהיה שותף (ל"ת)
    משקיע 27/02/2025 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 27/02/2025 09:15
    הגב לתגובה זו
    העיקר יש פרסומות של דביר..
  • 1.
    אנונימי 27/02/2025 08:56
    הגב לתגובה זו
    רוצים למנוע אינפלציה ודופקים את כולם במשכמתא
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.