אפי שקדי אפי קפיטל
צילום: טל גבעוני

אפי קפיטל: 283 יחידות דיור נמכרו ברבעון הרביעי

חברת הנדל"ן מכרה במהלך הרבעון החולף 283 יחידות דיור, כך שמתחילת השנה היא רשמה מכירה של 1,018 יחידות דיור;  המחיר הממוצע לדירה עמד על כ-1.88 מיליון שקל

איתן גרסטנפלד |

חברת הנדל"ן אפי קפיטל אפי קפיטל -1.61%  מכרה במהלך שנת 2024 מעל 1,000 יחידות דיור, בסכום כולל של כ-1.9 מיליארד שקל, גידול של כ-365% ביחס לשנת 2023. 


על פי הדיווח של החברה,  במהלך השנה היא חתמה על הסכמי מכר מחייבים למכירת 1,018 יחידות דיור, עליה משמעותית ביחס ל-219 יחידות אותן מכרה בשנת 2023. המשמעות היא שברבעון הרביעי מכרה החברה 283 יחידות דיור, לעומת 62 יחידות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.


המחיר הממוצע לדירה מתוך כלל הדירות עומד על כ-1.88 מיליון שקל. בפילוח לשוק החופשי בלבד, המחיר הממוצע של דירה עומד על כ-2.25 מיליון שקל. הפרויקט עם מספר המכירות הגבוה ביותר נמצא באופקים שם החברה מכרה 379 דירות בממוצע של 1.7 מיליון שקל לדירה בשוק החופשי. ירושלים נמצאת במקום השני בכמות המכירות של החברה, עם 234 יח"ד במחיר ממוצע של כ-3.3 מיליון שקל לדירה בשוק החופשי. עיר נוספת שהציגה הפתעה בכמות המכירות בפרויקטים של החברה היא נהריה שהייתה אחת מהערים המטווחות ביותר מלבנון בשנה האחרונה ובה נמכרו 55 דירות בשוק החופשי במחיר ממוצע של כ-2 מיליון שקל לדירה.


את הרבעון השלישי של 2024 סיימה החברה עם הכנסות של כ-159.8 מיליון שקל, גידול של כ-75% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בשורה התחתנוה רשמה החברה רווח נקי של 8.2 מיליון שקל, ירידה של כ-60% לעומת 20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.


עינב כהן סמנכ"לית השיווק והמכירות באפי קפיטל: "אנו גאים מאוד בהישגי החברה ובהצלחת המכירות. זהו פועל יוצא של פיתוח עסקי ענף והתמקדות באזורים שמציגים ביקושים גבוהים ואינם נמצאים בהכרח במטרופולין תל אביב. השילוב בין תוכניות ממשלתיות לבין פרויקטים שמיועדים רק לשוק החופשי, מאפשרים לנו להמשיך לצמוח ולהגדיל את צבר הפרויקטים בצורה משמעותית וזאת למרות כל האתגרים ששוק הנדל"ן חווה בעקבות העלאת הריבית ומלחמת חרבות ברזל. לאור הפערים בין ההיצע לביקוש אני צופה כי מחירי הדירות ימשיכו לעלות גם בשנה הקרובה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.