אפי שקדי אפי קפיטל
צילום: טל גבעוני

אפי קפיטל: 283 יחידות דיור נמכרו ברבעון הרביעי

חברת הנדל"ן מכרה במהלך הרבעון החולף 283 יחידות דיור, כך שמתחילת השנה היא רשמה מכירה של 1,018 יחידות דיור;  המחיר הממוצע לדירה עמד על כ-1.88 מיליון שקל

איתן גרסטנפלד |

חברת הנדל"ן אפי קפיטל אפי קפיטל 0%  מכרה במהלך שנת 2024 מעל 1,000 יחידות דיור, בסכום כולל של כ-1.9 מיליארד שקל, גידול של כ-365% ביחס לשנת 2023. 


על פי הדיווח של החברה,  במהלך השנה היא חתמה על הסכמי מכר מחייבים למכירת 1,018 יחידות דיור, עליה משמעותית ביחס ל-219 יחידות אותן מכרה בשנת 2023. המשמעות היא שברבעון הרביעי מכרה החברה 283 יחידות דיור, לעומת 62 יחידות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד.


המחיר הממוצע לדירה מתוך כלל הדירות עומד על כ-1.88 מיליון שקל. בפילוח לשוק החופשי בלבד, המחיר הממוצע של דירה עומד על כ-2.25 מיליון שקל. הפרויקט עם מספר המכירות הגבוה ביותר נמצא באופקים שם החברה מכרה 379 דירות בממוצע של 1.7 מיליון שקל לדירה בשוק החופשי. ירושלים נמצאת במקום השני בכמות המכירות של החברה, עם 234 יח"ד במחיר ממוצע של כ-3.3 מיליון שקל לדירה בשוק החופשי. עיר נוספת שהציגה הפתעה בכמות המכירות בפרויקטים של החברה היא נהריה שהייתה אחת מהערים המטווחות ביותר מלבנון בשנה האחרונה ובה נמכרו 55 דירות בשוק החופשי במחיר ממוצע של כ-2 מיליון שקל לדירה.


את הרבעון השלישי של 2024 סיימה החברה עם הכנסות של כ-159.8 מיליון שקל, גידול של כ-75% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בשורה התחתנוה רשמה החברה רווח נקי של 8.2 מיליון שקל, ירידה של כ-60% לעומת 20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.


עינב כהן סמנכ"לית השיווק והמכירות באפי קפיטל: "אנו גאים מאוד בהישגי החברה ובהצלחת המכירות. זהו פועל יוצא של פיתוח עסקי ענף והתמקדות באזורים שמציגים ביקושים גבוהים ואינם נמצאים בהכרח במטרופולין תל אביב. השילוב בין תוכניות ממשלתיות לבין פרויקטים שמיועדים רק לשוק החופשי, מאפשרים לנו להמשיך לצמוח ולהגדיל את צבר הפרויקטים בצורה משמעותית וזאת למרות כל האתגרים ששוק הנדל"ן חווה בעקבות העלאת הריבית ומלחמת חרבות ברזל. לאור הפערים בין ההיצע לביקוש אני צופה כי מחירי הדירות ימשיכו לעלות גם בשנה הקרובה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן -0.05%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אלביט תעלה - טאואר תרד; האם הסנטימנט החיובי יחזור?

נקסט ויז'ן זינקה כמעט פי 40 משווי ההנפקה שלה ב-2021 - מי הגופים שהשקיעו בנקסט ויז'ן עוד בתחילת הדרך, מי הצטרפו באמצע ומי בכלל לא עלו על הרכבת?

מערכת ביזפורטל |

   


התנועות במדדים:מדד ת"א 35 -0.05%     מדד ת"א 90 0.31%   מדד ת"א 125 0.02%   

מדדים ענפיים:  מדד ת"א בנקים 0.12%   מדד ת"א-ביטוח 0.03%   , מדד ת"א נדל"ן   מדד ת"א נפט וגז 0.3%    מדד ת"א בטחוניות 0.34%  

דולר שקל רציף