גיא רגב מנכל קבוצת גאון
צילום: סיון פרג'

גאון: זכייה במכרז להקמת מערכת פינוי פסולת תמורת 155 מיליון שקל

חברת השתיות זכתה במכרז של עיריית פתח-תקווה, להקמה והפעלה של מערכת פנאומטית לפינוי פסולת במתחם סירקין; שת"פ עם  חברת תשתיות ספרדית לביצוע פרויקטים בתחום

איתן גרסטנפלד |

חברת התשתיות גאון גאון קבוצה 0.12%   דיווחה כי זכתה במכרז של עיריית פתח-תקווה לביצוע עבודות תכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכת פנאומטית לפינוי פסולת במתחם סירקין מערב תמורת 155 מיליון שקל. במקביל, חתמה החברה על הסכם  שיתוף פעולה עם חברת תשתיות ספרדית לביצוע פרויקטים בתחום.


על פי הדיווח החברה תתכנן ותקים את הפרויקט, כולל הטרמינל, רשת צנרת האשפה, עמדות ציבוריות להשלכת פסולת וחיבור בנייני המגורים והמבנים למסחר ותעסוקה, וכן תפעול ותחזוקת המערכת לתקופה של עד 15 שנה. בתמורה היא צפויה לקבל סכום של כ-49 מיליון שקל בגין התכנון וההקמה, כ-70 מיליון שקל עבור חיבור המבנים וכ-36 מיליון שקל בגין התפעול והתחזוקה. התמורה תהיה צמודה למדד תשומות הבניה למסחר ולמדד הסלילה, ותשולם בהתאם לקצב התקדמות העבודות.


לצורך הפרויקט, החברה התקשרה במזכר הבנות עם תאגיד ספרדי הכולל שיתוף פעולה בבלעדיות, על מנת לבצע פרויקטים בישראל בתחום מערכות פנאומטיות לפינוי פסולת. בהתאם למזכר ההבנות, הצדדים יקימו מיזם משותף (בחלקים שווים ביניהם) אשר ינהל את כלל הפרויקטים בתחום שינוע האשפה הפנאומטי בישראל, כאשר עיקר האחריות של השותף תהיה תכנון, איפיון והקמה של המערכת הטכנולוגית לפינוי הפסולת, וכן אספקת כל הציוד הנדרש לה, ואחריות החברה תהיה לביצוע עבודות ההקמה, לרבות אספקת צנרת, דחיקת צנרת ורכש רלוונטי.


עבודות התכנון וההקמה צפויות להימשך כ-3 שנים ממועד קבלת מלוא ההיתרים הנדרשים וחיבור המבנים בהתאם להערכות החברה לקצב פיתוח המתחם צפוי להימשך כ-13 שנים. ממועד השלמת הקמת הפרויקט תחל תקופת ההפעלה והתחזוקה שתעמוד על 5 שנים, כאשר לעיריית פתח תקווה האופציה להאריך את תקופת ההתקשרות ב- 12 חודשים בכל פעם, כך שתקופת ההפעלה המרבית יכול שתהיה 15 שנים.


את הרבעון השלישי של 2024 סיימה החברה עם ההכנסות של כ-185 מיליון שקל, גידול של 10.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה היגה החברה רווח הנקי של כ-7 מיליון שקל, יותר מהוכפל ועמד על 5.2 מיליון שקל. ה- EBITDA ברבעון טיפס בכ-20% ועמד על כ-25 מיליון שקל.


קבוצת גאון, היא חברת הבת של גאון אחזקות גאון אחזקות 0%  (68.5%), הפועלת בתחום תשתיות ההולכה למים והזורמים בישראל. בעקבות הדיווח היום מזנקת מניית גאון בכ-11% תוך שהיא משלימה קפיצה של 41% מתחילת השנה שהביאו אותה לשווי שוק של 183 מיליון שקל.



קיראו עוד ב"שוק ההון"

גרף מניית גאון מתחילת השנה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות, לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה". יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק: "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות". האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 17.46%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".