תחת מתקפת קורונה: תעשיית הדיגיטל מתנסה בנוהלי חירום
בהלת הקורונה ממשיכה לטלטל את ענף הדיגיטל ולאתגר אותו במציאת דרכים להמשיך להתקיים בימים של מגיפה עולמית. באמזון, לדוגמה, החליטו לאחרונה לוותר על ראיונות עבודה פרונטליים, פייס-טו-פייס, ולערוך אותם, עד להודעה חדשה, בשיחות וידאו דרך סקייפ, וואטסאפ וכדומה.
אמזון: ראיון עבודה בוידאו
באמזון הכחישו את הידיעה שפורסמה בשישי האחרון, אבל כעת נראה שבפועל הפרקטיקה הזאת אכן מיושמת: אדם שקיבל השבוע זימון לראיון עבודה באמזון סיפר ל"פוקס ביזנס" שהוא תושאל ארוכות על ידי החברה בנוגע למקומות שבהם ביקר במהלך שלושת השבועות האחרונים ולאחר מכן התבקש שלא להגיע פיזית לראיון המתוכנן, אלא לאשר מועד חדש לראיון וידאו. כששאל מדוע, התשובה שקיבל מאמזון במייל הייתה "אנחנו לא מזמנים כרגע מועמדים לראיונות אצלנו במשרדים בגלל החשש מקורונה".
באמזון טוענים, מנגד, שהשינוי המדובר נוגע לראיונות עבודה לתפקידים מסוימים בלבד. עם זאת, הם מודים שהעובדים שם קיבלו לאחרונה הוראה להימנע מטיסות כל עוד לא מדובר במקרי חירום - מה שמעיד על רמת הלחץ בחברת הענק.
סין: הורידו מהאפ-סטור משחק ישן על וירוס
בסין, לעומת זאת, כבר התרגלו לנוכחותו של הווירוס והגיעו לשלב הבא באבולוציה של ההתמודדות עם מגיפות - שלב השעשוע. למעשה, הם נמצאים שם כבר זמן מה: האפליקציה של משחק הסימולציה Plague Inc (מגיפה בע"מ) - במסגרתו, המשימה היא להדביק כמה שיותר אנשים בכמה שיותר מדינות בווירוס קטלני - העפילה עוד בינואר למקום הראשון במצעד ההורדות של אפ-סטור בסין. לאחרונה, משרד הסייברספייס של סין שם לב לכך, והחליט, שמונה שנים אחרי שהאפליקציה הגיעה לחנות, שהיא "לא חוקית" והורה להורידה מהאפ-סטור הסיני לאלתר. כעת, הסינים, שנותרו בלי משחק ועם קורונה, מקווים שהרשויות יצליחו לעשות אותו דבר גם למגיפה האמיתית.
ועדיין בסין: ארגון הבריאות העולמי פונה לציבור בטיק-טוק
בינתיים, ארגון הבריאות העולמי (WHO) מנסה לפנות ללב הציבור המבוהל בסין ובשאר העולם דרך אפליקציית שיתוף הווידאו הפופולארית ביותר בעולם כיום - טיקטוק. ביום שישי האחרון, הארגון פתח שם חשבון במטרה להעביר אינפורמציה מדויקת ולהילחם בשמועות, באי הדיוקים, בפייק ניוז ובסילופים שמתפרסמים בטיקטוק בהמוניהם. בימים האחרונים, למשל, העלה לשם נער קנדי וידאו שבו הוא טוען שאחד מחבריו הוא הנדבק הראשון בקנדה - מה שהצית פאניקה באזור שבו הוא מתגורר. בווידיאו הראשון שהעלתה WHO לטיקטוק, לדוגמה, מציגה מומחית למניעת הדבקה מטעם הארגון את הצעדים שיש לנקוט כדי להפחית את הסיכון להידבק.
ואולם, יש מי שטוען שטיקטוק עצמה היא סוג של וירוס גלובאלי שמקורו בסין. מדובר בסטיב הופמן, המנכ"ל של "רדיט". הוא סבור שהאפליקציה הסינית היא למעשה רוגלה (spyware) שמתחפשת, ברוח פורימית, לאפליקציה. המסר התקיף הזה הושמע על ידו במסגרת פאנל של ועידת "2030", בה השתתפו בין השאר בכירים לשעבר בפייסבוק.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.99% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
