אמזון
צילום: Unsplash

תחת מתקפת קורונה: תעשיית הדיגיטל מתנסה בנוהלי חירום

אמזון מבטלת ראיונות עבודה פרונטליים, השלטונות בסין מוציאים מהחוק סימולציית מגיפה וטיק-טוק מגוייסת בידי ארגון הבריאות העולמי ומואשמת בהיותה וירוס בעצמה
רועי בהריר-פרל |

בהלת הקורונה ממשיכה לטלטל את ענף הדיגיטל ולאתגר אותו במציאת דרכים להמשיך להתקיים בימים של מגיפה עולמית. באמזון, לדוגמה, החליטו לאחרונה לוותר על ראיונות עבודה פרונטליים, פייס-טו-פייס, ולערוך אותם, עד להודעה חדשה, בשיחות וידאו דרך סקייפ, וואטסאפ וכדומה.

אמזון: ראיון עבודה בוידאו

באמזון הכחישו את הידיעה שפורסמה בשישי האחרון, אבל כעת נראה שבפועל הפרקטיקה הזאת אכן מיושמת: אדם שקיבל השבוע זימון לראיון עבודה באמזון סיפר ל"פוקס ביזנס" שהוא תושאל ארוכות על ידי החברה בנוגע למקומות שבהם ביקר במהלך שלושת השבועות האחרונים ולאחר מכן התבקש שלא להגיע פיזית לראיון המתוכנן, אלא לאשר מועד חדש לראיון וידאו. כששאל מדוע, התשובה שקיבל מאמזון במייל הייתה "אנחנו לא מזמנים כרגע מועמדים לראיונות אצלנו במשרדים בגלל החשש מקורונה".

באמזון טוענים, מנגד, שהשינוי המדובר נוגע לראיונות עבודה לתפקידים מסוימים בלבד. עם זאת, הם מודים שהעובדים שם קיבלו לאחרונה הוראה להימנע מטיסות כל עוד לא מדובר במקרי חירום - מה שמעיד על רמת הלחץ בחברת הענק.

סין: הורידו מהאפ-סטור משחק ישן על וירוס

בסין, לעומת זאת, כבר התרגלו לנוכחותו של הווירוס והגיעו לשלב הבא באבולוציה של ההתמודדות עם מגיפות - שלב השעשוע. למעשה, הם נמצאים שם כבר זמן מה: האפליקציה של משחק הסימולציה Plague Inc (מגיפה בע"מ) - במסגרתו, המשימה היא להדביק כמה שיותר אנשים בכמה שיותר מדינות בווירוס קטלני - העפילה עוד בינואר למקום הראשון במצעד ההורדות של אפ-סטור בסין. לאחרונה, משרד הסייברספייס של סין שם לב לכך, והחליט, שמונה שנים אחרי שהאפליקציה הגיעה לחנות, שהיא "לא חוקית" והורה להורידה מהאפ-סטור הסיני לאלתר. כעת, הסינים, שנותרו בלי משחק ועם קורונה, מקווים שהרשויות יצליחו לעשות אותו דבר גם למגיפה האמיתית.

ועדיין בסין: ארגון הבריאות העולמי פונה לציבור בטיק-טוק

בינתיים, ארגון הבריאות העולמי (WHO) מנסה לפנות ללב הציבור המבוהל בסין ובשאר העולם דרך אפליקציית שיתוף הווידאו הפופולארית ביותר בעולם כיום - טיקטוק. ביום שישי האחרון, הארגון פתח שם חשבון במטרה להעביר אינפורמציה מדויקת ולהילחם בשמועות, באי הדיוקים, בפייק ניוז ובסילופים שמתפרסמים בטיקטוק בהמוניהם. בימים האחרונים, למשל, העלה לשם נער קנדי וידאו שבו הוא טוען שאחד מחבריו הוא הנדבק הראשון בקנדה - מה שהצית פאניקה באזור שבו הוא מתגורר. בווידיאו הראשון שהעלתה WHO לטיקטוק, לדוגמה, מציגה מומחית למניעת הדבקה מטעם הארגון את הצעדים שיש לנקוט כדי להפחית את הסיכון להידבק.

ואולם, יש מי שטוען שטיקטוק עצמה היא סוג של וירוס גלובאלי שמקורו בסין. מדובר בסטיב הופמן, המנכ"ל של "רדיט". הוא סבור שהאפליקציה הסינית היא למעשה רוגלה (spyware) שמתחפשת, ברוח פורימית, לאפליקציה. המסר התקיף הזה הושמע על ידו במסגרת פאנל של ועידת "2030", בה השתתפו בין השאר בכירים לשעבר בפייסבוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.