שחר דניאל
צילום: יח"צ

למה סייפ-טי צוללת ב-10% לאחר ההנפקה בנאסד"ק?

חברת הסייבר הישראלית מדווחת על IPO של 27 מיליון שקלים, מאז תחילת השנה צלל מחיר המניה ב-62.7%. איזה מחיר משקפת ההנפקה?
גיא עיני | (8)

סייפ-טי גרופ הודיעה על תחילת מסחר בנאסד"ק ומעבר למתכונת דיווח בהתאם לדיני ניירות ערך האמריקאים. החברה העוסקת בפיתוח ושיווק פתרונות לאבטחת מידע ארגוני גייסה כ-27 מיליון שקלים (7.33 מיליון דולר) בהנפקת ADS (תעודת מניות).

 כל ADS כללה חבילה של 40 מניות וכן שתי כתבי אופציה. ההנפקה כללה דיסקאונט משמעותי ביותר, המשקף שער של 1.05 שקלים למניה, ועוד הגנה מפני ירידות. זאת כאשר מחיר הסגירה ביום חמישי בת"א עמד על 1.32 שקלים. 

כל ADS נמכר במחיר של 14.35 דולר. אולם החבילה בהנפקה כללה כתבי אופציה לא סחירים: כתב אופציה סדרה א' המקנה זכות לרכוש ADS 1.5 במחיר מימוש ל-ADS השווה למחיר ההנפקה, אשר ניתן למימוש במשך 6 שנים ממועד ההנפקה. 

כלומר בצירוף אופציה א' המשקיעים קיבלו אפשרות לרכוש 2.5 ADS במחיר של 28.7 דולר. בהתחשב בשער יציג של 3.669 שקלים - המשקיעים קיבלו  100 מניות במחיר של 105.3 שקלים. 

המניה תרד? לא נורא

אולם המשקיעים בהנפקה לא רק קיבלו הנחת ענק אלא גם הגנה מפני ירידות, שכן אם המחיר יורד ב-20% לעומת המחיר בהנפקה המשקיעים יכולים לרכוש עוד מניות בהנחה בהתאם לתנאים באופציה סדרה ב'. כתב אופציה (סדרה ב') ניתן למימוש החל מהיום ה-120 לאחר מועד השלמת ההנפקה, וזאת אך ורק אם 80% מהמחיר הממוצע המשוקלל היומי ל-ADS הנמוך מבין חמשת ימי המסחר האחרונים בנאסד"ק שקדמו ליום ה-120, יהיה נמוך ממחיר ההנפקה, כל זאת עד למינימום של 30% ממחיר זה.

בתחילת 2018 מחיר המנייה היה 3.233 שקלים אך מאז תחילת השנה מחיר המנייה צלל ב-62.75%. 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    טרמפ 20/08/2020 17:37
    הגב לתגובה זו
    נוכלים מניה זבל
  • 7.
    דניאל 12/09/2018 15:20
    הגב לתגובה זו
    הנהלת חברה זו הם פושעים פיננסיים.
  • 6.
    מיכאל בן גיגי 28/08/2018 22:12
    הגב לתגובה זו
    נגמרו הגיוסים למשך שנתים שלוש.נשאר רק לבצעה מכירות והרבה עבודה אמן ואמן.
  • 5.
    בדרך לספליט , לא לגעת ראו הוזהרתם ! (ל"ת)
    סיבוני המסבן 21/08/2018 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רמי פורט 21/08/2018 02:24
    הגב לתגובה זו
    איך המנעל עוג התבטא שאת החברה יקנו במליארד דולר, ועושה הנפקה בשער 105
  • 3.
    פשוט מאוד 20/08/2018 07:58
    הגב לתגובה זו
    אין לה באמת מוצר מהפכני זה רק שירות והתקנות, לא מעניין ואין לזה עתיד
  • 2.
    בשער 11 דולר השקול לשער 100 היה מוכר גדול (ל"ת)
    רואה קדימה 19/08/2018 13:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תום 19/08/2018 11:49
    הגב לתגובה זו
    העולם ורק מדללים את ציבור המשקיעים הקטנים כל הזמן אלה שנכנסו להשקעה בהתחלה ונתנו גב לחברה בתקופה הראשונה והממונה על שוק ההון שותק כמו דג
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: