מניית טסלה יורדת לקראת נתוני המסירות - למה לצפות?
מניית טסלה TESLA INC תפרסם את נתוני המסירות שלה לרבעון הרביעי בשבוע הבא, ובינתיים המניה רושמת ירידות במסחר. כאשר האנליסטים צופים שטסלה תדווח על מסירות של כ-510 אלף רכבים, תחזית נמוכה מזו של החברה שעומדת על 515 אלף רכבים, לעומת 485 אלף רכבים ברבעון המקביל. ברבעון השלישי טסלה מסרה 462,890 רכבים, עלייה של 6% ביחס לשנה שעברה. למרות שהמספר עלה על הצפי של האנליסטים, המשקיעים ציפיו ליותר והמניה ירדה.
טסלה; קרדיט: אתר החברה
בנוסף, לאחרונה התפרסמה ידיעה נוספת שמדאיגה את המשקיעים. אחד מספקי הסוללות של טסלה, חברת Contemporary Amperex Technology (CATL), הודיע על כוונתו לבצע רישום משני בבורסת הונג קונג. על פי מסמכים שהוגשו לבורסת שנזן, התוכנית זכתה לאישור דירקטוריון החברה אך עדיין ממתינה לאישור הרגולטורים, כולל נציבות ניירות הערך הסינית. CATL, שנחשבת לספקית הסוללות הגדולה בעולם ולשותפה מרכזית של טסלה, עשויה להמשיך לחזק את מעמדה בשוק הגלובלי בעקבות המהלך. המשקיעים חוששים שההנפקה בהונג קונג תקרב את החברה יותר לחברות הסיניות ותפגע בפעילות שלה מול טסלה.
טסלה והתחרות בשוק ה-EV
החדשות האלו מתפרסמות על רקע התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי הסיני, שבו חברות אמריקאיות מתקשות לשמור על נתח השוק שלהן. לדוגמה, חברת ג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS חווה ירידה מתמשכת במכירות מאז 2017, בעוד יצרניות סיניות כמו BYD ו-NIO ממשיכות להרחיב את נתח השוק שלהן.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על אף התחרות האינטנסיבית, טסלה ממשיכה להציג ביצועים חזקים. טסלה דיווחה על מכירות של 21,900 רכבים חשמליים בסין בשבוע הראשון של דצמבר, נתון המהווה את המכירות השבועיות הגבוהות ביותר ברבעון הרביעי של 2024 מבין כל החברות.
טראמפ הטיס את מניית טסלה
מניית טסלה בדרך לסגור שנה חזקה עם עליות של כמעט 80%, זאת אחרי שפתחה אותה בצורה חלשה למדי. בסביבות חודש יוני מניית טסלה התחילה לטפס, גם בעקבות נתוני מסירות חזקים יותר אבל גם בגלל ההתקרבות של המנכ"ל והבעלים, אילון מאסק, לדונלד טראמפ והעלייה של טראמם בסקרים.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
אילון מאסק בעצרת בחירות של טראמפ; קרדיט: טוויטר
מאסק הוא היום כנראה הבן אדם הכי מקורב לנשיא הנבחר של ארה"ב, שגם כנראה חייב למאסק חלק גדול מהההצלחה שלו. מאסק תרם לקמפיין של טראמפ באופן חסר תקדים, הן בצורה כספית עם תרומות של מיליארדים למטה של טראמפ, והן ברשתות החברתיות עם פרסומים שתמכו במועמד הרפובליקני ברשת X שבבעלות מאסק. ככל שסיכוייו של טראמפ להיבחר עלו לפי הסקרים, כך עלתה גם מניית טסלה, כאשר המשקיעים מעריכים שטראמפ "יחזיר טובה" לידידו מאסק ויפעל לטובת החברה שלו.
מניית טסלה נסחרת לפי שווי של 1.42 טריליון דולר אחרי עלייה של 78% מתחילת השנה. המניה נסחרת במכפיל 175 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 133 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
- 1.למה להגזים 27/12/2024 21:43הגב לתגובה זוסך כל התרומות שהביא וגייס מאסק הגיע ל250 מיליון דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.

