Seal U DM-i השקה
צילום: יצרן

עוד לפני סין - BYD מציגה בישראל משפחתית פלאג אין

'שלמה מוטורס' השיקו את ה - BYD Seal U פלאג אין הייבריד, עם מערכת הנעה מתקדמת, וניצלו את ההזדמנות לחשיפה עולמית ראשונה של ה - BYD Seal 05 משפחתית עם הנעת פלאג אין הייבריד, עם תג מחיר מעניין מאוד.  
יואב פולס |

'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל חושפת שני דגמים חדשים שישווקו בישראל. BYD שצברה את המוניטין בשוק המקומי עם דגמי החשמל המבוקשים שלה, חושפת לראשונה שני דגמים בתצורת פלאג אין הייבריד, אחד מהם בהשקה עולמית, עוד לפני השוק הסיני.

BYD שחוגגת 30 שנים להיווסדה, מבססת את עצמה כאחת מיצרניות הרכב המתקדמות בעולם. החברה ייצרה עד עתה 10.0 מיליון כלי רכב בעלי הנעה מתחדשת, כאשר את לרף של חמישה מיליון כלי הרכב הראשונים לקח לה להגיע בתוך 15 שנים, ואילו את החמישה מיליון הנוספים היא השיגה בתוך 15 חודשים בלבד, דבר המצביע על מגמת ההתפתחות המואצת של החברה בתחום כלי הרכב המתקדמים.

בישראל חוגגת BYD כשנתיים של פעילות, במהלכן שיווקה מעל 35,000 כלי רכב כאשר היא כובשת את ליבו (וכיסו) של הצרכן הישראלי עם ה Atto3 שמכר בישראל 28,500 יחידות, והוא הרכב הנמכר ביותר בישראל ב 2023 ו 2024.

שני הדגמים החדשים המושקים עתה הם ה Seal U המוכר המקבל הנעת פלאג אין הייבריד, ודגם חדש ה Seal 05 משפחתית במימדים נדיבים עם אותה הנעה של פלאג אין הייבריד.

Dual Mode Intelligence

בלב שני הדגמים נמצאת מערכת הנעה חדשנית הנקראת ב BYDDual Mode intelligence או בקיצור DM-i .מערכת ה DM-i משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (בחלק מהדגמים מנוע 'רגיל' ובחלק מנוע טורבו) ומנוע חשמלי חזק הניזון מסוללה גדולה יחסית.

לרכב למעשה שלושה מצבי ניהול אנרגיה במהלך הנסיעה – מצב חשמלי מלא, בו מנוע הבנזין דומם, והרכב נוסע רק באמצעות המנוע החשמלי. מצב היברידי טורי (בשפת BYD) בה מנוע הבנזין מתפקד כגנרטור, ומטעין את הסוללה. המצב השלישי הוא מצב היברידי מקביל, השימושי רק לשיוט, בו מנוע הבנזין מחובר באמצעות קלאץ לגלגלים, במקביל למנוע החשמלי, כך ששני המנועים מניעים יחד את הגלגלים.

Seal U פלאג אין הייבריד

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

ה Seal U DM-i הוא קרוסאובר גדול, זהה במימדיו ל Seal U החשמלי, כלומר אורך כולל של 4.775 מטר, ובסיס גלגלים של 2.765 מטר. ה Seal U DM-i ישווק בשתי גירסאות, ששתיהן מצויידות בסוללה בקיבול 18.3Kwh, ונטענת בטעינה איטית AC בהספק 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק 18Kw.

גירסת Boost עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 197 כ"ס, ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 218 כ"ס והמומנט המירבי כ 30.6 קג"מ. הביצועים טובים עם תאוצה מ-0 ל - 100 קמ"ש ב 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 170 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי המלא עומד בדגם זה על 80 ק"מ, והטווח הכולל למיכל דלק אחד עומד על מעל 1000 ק"מ.

דגם ה Design מצוייד בשני מנועים חשמליים, מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס ומנוע אחורי בהספק של 163 כ"ס. לדגם זה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 130 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 324 כ"ס והמומנט 55.1 קג"מ. בהתאם, הביצועים כאן מרשימים עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 5.9 שניות. טווח הנסיעה החשמלי המלא עומד בדגם זה על 70 ק"מ. טווח הנסיעה על מיכל דלק אחד מלא עומד על כ 870 ק"מ.

שני מדגמים מאובזרים לעייפה כמקובל ב BYD. ציון איבזור הבטיחות של הרכבים עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל ה Seal U חמישה כוכבים מקסימליים.

המחירים ל Seal U DM-i -  210.0 אש"ח לדגם ה Boost ו – 235.0 אש"ח לדגם ה Design.

Seal 05 פלאג אין הייבריד

הרכב השני שהושק על ידי 'שלמה מוטורס' הוא ה Seal 05 DM-i, משפחתית בתצורת פלאג אין הייבריד, במחיר אטרקטיבי לשוק המקומי. ההכרזה על הרכב בישראל מקדימה את כל העולם, לרבות השוק הסיני.

ה Seal 05 DM-i היא כאמור משפחתית עם מימדים של 4.78 מטר אורך כולל, ובסיס גלגלים של 2.7 מטר. ל Seal 05 DM-i אותה מערכת הנעה היברידית פלאג אין כמו ה Seal U DM-i בדגם ה Boost, מה שאומר מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס. הסוללה בקיבולת 18.3Kwh, והטווח המשוער עומד על כ - 90 ק"מ בתקן WLTP. יש לציין כי נתון זה אינו סופי עדיין והרכב עדיין בבדיקות. טעינת AC בהספק של 6.6Kw, כרגע ללא נתון לטעינת DC.

גם דגם זה יהיה מאובזר מאוד עם ריפודי עור ויגן, יחידות תאורה משולבות לד, מושב נהג חשמלי, חלון שמש נפתח, חישוקי 17'', חיישני גשם, V2L, טעינה אלחוטית, לוח מחוונים בגודל 8.8'' ומולטימדיה בגודל 12.8'' ועוד תופינים כפי שהתרגלנו לקבל מ BYD.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרןמקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרן

מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi - רכב מסחרי סגור המשלב מקום לנהג + חמישה נוסעים, יחד עם ארגז מטען סגור וגדול. 

המחיר 205,000 ש"ח.

יואב פולס |

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi רכב מסחרי חשמלי דו שימושי. ה eDeliver 5 Combi מרחיב את היצע הדגמים המסחריים עם שימושיות גבוהה כשהוא מאפשר הובלת נוסעים בו זמנית עם נפח הטענה גבוה.

ה eDeliver 5 Combi הוא בראש ובראשונה וואן מסחרי חשמלי ושימושי. יחד עם הנהג הוא מציע מקום לשישה נוסעים, שלושה מקדימה ( נהג + 2) ועוד שלושה בשורת המושבים השניה. לצד מקום לשישה נוסעים מציע ה eDeliver 5 Combi תא מטען סגור בנפח 3800 ליטר וכושר העמסה של 1060 ק"ג.


מקסוס eDeliver 5 Combi - סביבת נהג. צילום יצרן


ה eDeliver 5 Combi מבוסס על פלטפורמה מודולרית של מקסוס, והוא מציג מידות שימושיות עם אורך כולל של 4.8 מטר, רוחב של 1.87 מטר וגובה של 1.96 מטר. בסיס הגלגלים 3.1 מטר. לטובת נוחות הנוסעים מאחור מצויד הרכב בשתי דלתות הזזה. הדלתות האחוריות נפתחות בזוית של 180° לטובת נוחות העמסה ופריקת סחורה.

למסחרית השימושית של מקסוס מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 64Kwh. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw. הטווח המוצהר 338 ק"מ בנסיעה משולבת או 483 ק"מ בנסיעה עירונית, שתיהן בתקן WLTP המחייב.  התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות.


BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?