עוד לפני סין - BYD מציגה בישראל משפחתית פלאג אין
'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל חושפת שני דגמים חדשים שישווקו בישראל. BYD שצברה את המוניטין בשוק המקומי עם דגמי החשמל המבוקשים שלה, חושפת לראשונה שני דגמים בתצורת פלאג אין הייבריד, אחד מהם בהשקה עולמית, עוד לפני השוק הסיני.
BYD שחוגגת 30 שנים להיווסדה, מבססת את עצמה כאחת מיצרניות הרכב המתקדמות בעולם. החברה ייצרה עד עתה 10.0 מיליון כלי רכב בעלי הנעה מתחדשת, כאשר את לרף של חמישה מיליון כלי הרכב הראשונים לקח לה להגיע בתוך 15 שנים, ואילו את החמישה מיליון הנוספים היא השיגה בתוך 15 חודשים בלבד, דבר המצביע על מגמת ההתפתחות המואצת של החברה בתחום כלי הרכב המתקדמים.
בישראל חוגגת BYD כשנתיים של פעילות, במהלכן שיווקה מעל 35,000 כלי רכב כאשר היא כובשת את ליבו (וכיסו) של הצרכן הישראלי עם ה Atto3 שמכר בישראל 28,500 יחידות, והוא הרכב הנמכר ביותר בישראל ב 2023 ו 2024.
שני הדגמים החדשים המושקים עתה הם ה Seal U המוכר המקבל הנעת פלאג אין הייבריד, ודגם חדש ה Seal 05 משפחתית במימדים נדיבים עם אותה הנעה של פלאג אין הייבריד.
Dual Mode Intelligence
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלב שני הדגמים נמצאת מערכת הנעה חדשנית הנקראת ב BYD – Dual Mode intelligence או בקיצור DM-i .מערכת ה DM-i משלבת בין מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר (בחלק מהדגמים מנוע 'רגיל' ובחלק מנוע טורבו) ומנוע חשמלי חזק הניזון מסוללה גדולה יחסית.
לרכב למעשה שלושה מצבי ניהול אנרגיה במהלך הנסיעה – מצב חשמלי מלא, בו מנוע הבנזין דומם, והרכב נוסע רק באמצעות המנוע החשמלי. מצב היברידי טורי (בשפת BYD) בה מנוע הבנזין מתפקד כגנרטור, ומטעין את הסוללה. המצב השלישי הוא מצב היברידי מקביל, השימושי רק לשיוט, בו מנוע הבנזין מחובר באמצעות קלאץ לגלגלים, במקביל למנוע החשמלי, כך ששני המנועים מניעים יחד את הגלגלים.

Seal U פלאג אין הייבריד
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
ה Seal U DM-i הוא קרוסאובר גדול, זהה במימדיו ל Seal U החשמלי, כלומר אורך כולל של 4.775 מטר, ובסיס גלגלים של 2.765 מטר. ה Seal U DM-i ישווק בשתי גירסאות, ששתיהן מצויידות בסוללה בקיבול 18.3Kwh, ונטענת בטעינה איטית AC בהספק 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק 18Kw.
גירסת Boost עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 197 כ"ס, ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב של שני המנועים יחד עומד על 218 כ"ס והמומנט המירבי כ 30.6 קג"מ. הביצועים טובים עם תאוצה מ-0 ל - 100 קמ"ש ב 8.9 שניות, ומהירות מירבית של 170 קמ"ש. טווח הנסיעה החשמלי המלא עומד בדגם זה על 80 ק"מ, והטווח הכולל למיכל דלק אחד עומד על מעל 1000 ק"מ.
דגם ה Design מצוייד בשני מנועים חשמליים, מנוע קדמי בהספק של 204 כ"ס ומנוע אחורי בהספק של 163 כ"ס. לדגם זה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 130 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 324 כ"ס והמומנט 55.1 קג"מ. בהתאם, הביצועים כאן מרשימים עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב 5.9 שניות. טווח הנסיעה החשמלי המלא עומד בדגם זה על 70 ק"מ. טווח הנסיעה על מיכל דלק אחד מלא עומד על כ 870 ק"מ.
שני מדגמים מאובזרים לעייפה כמקובל ב BYD. ציון איבזור הבטיחות של הרכבים עומד על 7, ובמבחן הבטיחות של ה EuroNcap קיבל ה Seal U חמישה כוכבים מקסימליים.
המחירים ל Seal U DM-i - 210.0 אש"ח לדגם ה Boost ו – 235.0 אש"ח לדגם ה Design.
Seal 05 פלאג אין הייבריד
הרכב השני שהושק על ידי 'שלמה מוטורס' הוא ה Seal 05 DM-i, משפחתית בתצורת פלאג אין הייבריד, במחיר אטרקטיבי לשוק המקומי. ההכרזה על הרכב בישראל מקדימה את כל העולם, לרבות השוק הסיני.
ה Seal 05 DM-i היא כאמור משפחתית עם מימדים של 4.78 מטר אורך כולל, ובסיס גלגלים של 2.7 מטר. ל Seal 05 DM-i אותה מערכת הנעה היברידית פלאג אין כמו ה Seal U DM-i בדגם ה Boost, מה שאומר מנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 98 כ"ס. ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס. הסוללה בקיבולת 18.3Kwh, והטווח המשוער עומד על כ - 90 ק"מ בתקן WLTP. יש לציין כי נתון זה אינו סופי עדיין והרכב עדיין בבדיקות. טעינת AC בהספק של 6.6Kw, כרגע ללא נתון לטעינת DC.
גם דגם זה יהיה מאובזר מאוד עם ריפודי עור ויגן, יחידות תאורה משולבות לד, מושב נהג חשמלי, חלון שמש נפתח, חישוקי 17'', חיישני גשם, V2L, טעינה אלחוטית, לוח מחוונים בגודל 8.8'' ומולטימדיה בגודל 12.8'' ועוד תופינים כפי שהתרגלנו לקבל מ BYD.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
