מנכלית אל על דינה בן טל גננסיה
צילום: דוברות אל על

הטיסות מפוצצות - ואל על שומרת מקומות להייטקיסטים

החברה ואיגוד ההיי-טק שבהתאחדות התעשיינים ישלבו זרועות בכדי לפתור את מצוקת הטיסות המעיקה על ההיי-טק המקומי; אל-על: ״מדובר ביוזמה של רצון טוב״
חיים בן הקון | (6)

איגוד ההיי-טק ואל על משתפים פעולה בכדי לסייע ולהקל על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים בחו״ל ולקדם את פעילותן הבינלאומית. עם תחילת המלחמה עלו מחירי הטיסות וחברות תעופה זרות הפסיקו את פעילותן בישראל, מה שהקשה על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים ולקוחות, ומנגד העלה את התפוסה לרמות שיא בטיסות אל על. החברה לא תוריד מחירים עבור איגוד ההייטק אלא תתעדף אותם בכמות מקומות מוגבלת בלבד.

חברת אל על, בשיתוף עם איגוד ההייטק הישראלי, הכריזה על יוזמה חדשה להקצות 15 מושבים במחלקת תיירים בכל טיסה לניו יורק, לונדון ופריז, המיועדים לאנשי הייטק ועסקים הטסים למטרות עסקיות. מושבים אלו יהיו זמינים להזמנה עד 9 ימים לפני מועד ההמראה, ולאחר מכן ייפתחו למכירה לציבור הרחב.

היוזמה נועדה לתת מענה למחסור במושבים בטיסות ליעדים אלו, במיוחד לאור העובדה שאל על היא חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות ישירות לארה"ב, בעקבות השעיית הפעילות של חברות תעופה אמריקאיות מאז ההסלמה במצב הביטחוני. המחסור בטיסות ישירות יצר קושי עבור אנשי עסקים ואנשי הייטק הזקוקים לנגישות ליעדים אלו לצרכים עסקיים.

הפיילוט, שצפוי להתחיל בשבועות הקרובים, יאפשר לחברות הייטק המאוגדות תחת איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, וכן לחברות עסקיות החברות באגף העסקי של אל על, להזמין את המושבים המוקצים. סוכני הנסיעות יעודכנו בתוכנית החדשה במהלך השבוע הקרוב.

מחירי הכרטיסים במסגרת היוזמה לא ישתנו, ויישארו בהתאם לתקרות המחירים שהוגדרו על ידי אל על לתקופת המלחמה: 1,515 דולר לניו יורק, 767 דולר ללונדון ו-699 דולר לפריז, עד סוף פברואר.

יוזמה זו מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים מנהלים בהייטק נאלצו להסתפק בהזמנת טיסות יקרות יותר ועם תחנות ביניים, ואף שקלו לחכור מטוסים פרטיים כדי להתמודד עם המחסור בטיסות ישירות. המהלך הנוכחי של אל על נועד להקל על אנשי ההייטק והעסקים ולהבטיח רציפות עסקית חיונית, תוך המשך צמיחה והובלה של התעשייה הישראלית בזירה הבינלאומית.

בכנס המשקיעים שערכה אל-על ברבעון השלישי, נשאל שלמי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים, כמה זמן מראש על נוסעים להזמין טיסה בכדי לקבל מחירים הוגנים, על כך ענה: "6 חודשים זה בסדר אבל זה לא מספיק זמן, וטווח של חודשיים-שלושה זה אפילו טווח קצר. שנה קדימה זה טווח ארוך"

קיראו עוד ב"BizTech"

עוד הוסיף - "בשגרה הייתי אומר שחודשיים שלושה זה מספיק, היום 'דקה 90' יכול להיות גם 3-4 חודשים. 6 חודשים קדימה אין בעיה למצוא כרטיסים והמחירים הוגנים. ההמלצה היא לגמישות בימי הטיסה. ההמלצה הכי טובה היא להזמין שנה קדימה".

למצוא מחיר הוגן לטיסות זה דבר אחד, ולמצוא מקום בטיסה, גם בהתעלם מהמחיר, הוא דבר אחר. 15 מקומות בטיסה לניו-יורק, בהם המטוסים גדולים יותר, מהווה 5% מכמות המושבים בטיסה. בטיסה לפאריז או לונדון אותן מתפעלת אל על במטוסים קטנים יותר מסוג בואינג 737, שיעור ההקצאה גבוה יותר.

ייתכן מאוד ואל על מעדיפה להקצות מקומות בטיסותיה, גם אם זה במחיר שוק, על פני התוכנית אותה העלו מטה ההייטק מאיגוד לחכור מטוסים עבור טיסות פרטיות לענף: Tech-air הוא שמה של חברת תעופה אותה מתכוון להקים מטה ההיי-טק. לראשונה פורסם אודות התוכנית בנובמבר השנה, ובמסגרתה ינהל מטה ההייטק טיסות לניו-יורק ויעדים נוספים במחירים דומים לאלה של אל על.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אנדריי 16/12/2024 14:49
    הגב לתגובה זו
    תנו לי סיבה מוצדקת אחד למה לבחור חברת תעופה הזאת ? מנצלת זמן מלחמה לעלות מחירים חישראלים חברה עם שירוד ירודה יחסית לחברות אחרות מטוסים יד 2 זמן טיסה ישירה ארוך מה חברות הזרות, עם קונקשן אפשר להגיע באותו הזמן . זמן המתנה בנמלי תעופה ארוך במיוחד עקב "בטחון" למה ???? ובזמן מלחמה הנהלה מחלקת דיבידנדים מטורפים , חוגגת על הכנסות.
  • 4.
    אבג 16/12/2024 13:23
    הגב לתגובה זו
    כל אחד יכול לקחת טיסה זולה לאירופה ומשם קונקשיין לארהב כי יש מלא טיסות בטח בחורף . לא חייבים לטוס אל על
  • 3.
    אני עם אל על יותר לא טס לעולם (ל"ת)
    כלכלן 16/12/2024 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לרון 16/12/2024 12:39
    הגב לתגובה זו
    למס הכנסה מפריע לי שהייטקיסטים פריבילגים "משוריינים" ,לדעתי ראשית חכמה "שריינו" להם תיקים במס הכנסה!
  • 1.
    מפחדים מהיוזמה לחברת תעופה פרטית להייטקיסטים (ל"ת)
    עידן 16/12/2024 10:54
    הגב לתגובה זו
  • עברי 16/12/2024 14:09
    הגב לתגובה זו
    אכן כך
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד