הטיסות מפוצצות - ואל על שומרת מקומות להייטקיסטים
איגוד ההיי-טק ואל על משתפים פעולה בכדי לסייע ולהקל על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים בחו״ל ולקדם את פעילותן הבינלאומית. עם תחילת המלחמה עלו מחירי הטיסות וחברות תעופה זרות הפסיקו את פעילותן בישראל, מה שהקשה על חברות היי-טק להיפגש עם משקיעים ולקוחות, ומנגד העלה את התפוסה לרמות שיא בטיסות אל על. החברה לא תוריד מחירים עבור איגוד ההייטק אלא תתעדף אותם בכמות מקומות מוגבלת בלבד.
חברת אל על, בשיתוף עם איגוד ההייטק הישראלי, הכריזה על יוזמה חדשה להקצות 15 מושבים במחלקת תיירים בכל טיסה לניו יורק, לונדון ופריז, המיועדים לאנשי הייטק ועסקים הטסים למטרות עסקיות. מושבים אלו יהיו זמינים להזמנה עד 9 ימים לפני מועד ההמראה, ולאחר מכן ייפתחו למכירה לציבור הרחב.
היוזמה נועדה לתת מענה למחסור במושבים בטיסות ליעדים אלו, במיוחד לאור העובדה שאל על היא חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות ישירות לארה"ב, בעקבות השעיית הפעילות של חברות תעופה אמריקאיות מאז ההסלמה במצב הביטחוני. המחסור בטיסות ישירות יצר קושי עבור אנשי עסקים ואנשי הייטק הזקוקים לנגישות ליעדים אלו לצרכים עסקיים.
הפיילוט, שצפוי להתחיל בשבועות הקרובים, יאפשר לחברות הייטק המאוגדות תחת איגוד ההייטק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, וכן לחברות עסקיות החברות באגף העסקי של אל על, להזמין את המושבים המוקצים. סוכני הנסיעות יעודכנו בתוכנית החדשה במהלך השבוע הקרוב.
מחירי הכרטיסים במסגרת היוזמה לא ישתנו, ויישארו בהתאם לתקרות המחירים שהוגדרו על ידי אל על לתקופת המלחמה: 1,515 דולר לניו יורק, 767 דולר ללונדון ו-699 דולר לפריז, עד סוף פברואר.
יוזמה זו מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים מנהלים בהייטק נאלצו להסתפק בהזמנת טיסות יקרות יותר ועם תחנות ביניים, ואף שקלו לחכור מטוסים פרטיים כדי להתמודד עם המחסור בטיסות ישירות. המהלך הנוכחי של אל על נועד להקל על אנשי ההייטק והעסקים ולהבטיח רציפות עסקית חיונית, תוך המשך צמיחה והובלה של התעשייה הישראלית בזירה הבינלאומית.
בכנס המשקיעים שערכה אל-על ברבעון השלישי, נשאל שלמי זפרני, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים, כמה זמן מראש על נוסעים להזמין טיסה בכדי לקבל מחירים הוגנים, על כך ענה: "6 חודשים זה בסדר אבל זה לא מספיק זמן, וטווח של חודשיים-שלושה זה אפילו טווח קצר. שנה קדימה זה טווח ארוך"
- פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
- איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות...
עוד הוסיף - "בשגרה הייתי אומר שחודשיים שלושה זה מספיק, היום 'דקה 90' יכול להיות גם 3-4 חודשים. 6 חודשים קדימה אין בעיה למצוא כרטיסים והמחירים הוגנים. ההמלצה היא לגמישות בימי הטיסה. ההמלצה הכי טובה היא להזמין שנה קדימה".
למצוא מחיר הוגן לטיסות זה דבר אחד, ולמצוא מקום בטיסה, גם בהתעלם מהמחיר, הוא דבר אחר. 15 מקומות בטיסה לניו-יורק, בהם המטוסים גדולים יותר, מהווה 5% מכמות המושבים בטיסה. בטיסה לפאריז או לונדון אותן מתפעלת אל על במטוסים קטנים יותר מסוג בואינג 737, שיעור ההקצאה גבוה יותר.
ייתכן מאוד ואל על מעדיפה להקצות מקומות בטיסותיה, גם אם זה במחיר שוק, על פני התוכנית אותה העלו מטה ההייטק מאיגוד לחכור מטוסים עבור טיסות פרטיות לענף: Tech-air הוא שמה של חברת תעופה אותה מתכוון להקים מטה ההיי-טק. לראשונה פורסם אודות התוכנית בנובמבר השנה, ובמסגרתה ינהל מטה ההייטק טיסות לניו-יורק ויעדים נוספים במחירים דומים לאלה של אל על.
- 5.אנדריי 16/12/2024 14:49הגב לתגובה זותנו לי סיבה מוצדקת אחד למה לבחור חברת תעופה הזאת ? מנצלת זמן מלחמה לעלות מחירים חישראלים חברה עם שירוד ירודה יחסית לחברות אחרות מטוסים יד 2 זמן טיסה ישירה ארוך מה חברות הזרות, עם קונקשן אפשר להגיע באותו הזמן . זמן המתנה בנמלי תעופה ארוך במיוחד עקב "בטחון" למה ???? ובזמן מלחמה הנהלה מחלקת דיבידנדים מטורפים , חוגגת על הכנסות.
- 4.אבג 16/12/2024 13:23הגב לתגובה זוכל אחד יכול לקחת טיסה זולה לאירופה ומשם קונקשיין לארהב כי יש מלא טיסות בטח בחורף . לא חייבים לטוס אל על
- 3.אני עם אל על יותר לא טס לעולם (ל"ת)כלכלן 16/12/2024 13:23הגב לתגובה זו
- 2.לרון 16/12/2024 12:39הגב לתגובה זולמס הכנסה מפריע לי שהייטקיסטים פריבילגים "משוריינים" ,לדעתי ראשית חכמה "שריינו" להם תיקים במס הכנסה!
- 1.מפחדים מהיוזמה לחברת תעופה פרטית להייטקיסטים (ל"ת)עידן 16/12/2024 10:54הגב לתגובה זו
- עברי 16/12/2024 14:09הגב לתגובה זואכן כך
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייברשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל
שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו
אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית
רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.
ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".
"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".
"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".
שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה
Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.
