OpenAI עשתה זאת שוב: הכלי החדש ליצירת וידאו שובר את השוק
OpenAI חשפה אתמול את סורה (Sora), כלי חדשני שמביא את תחום יצירת הווידאו לעידן של בינה מלאכותית מתקדמת. מדובר בכלי פורץ דרך שמאפשר למשתמשים ליצור סרטוני וידאו מלאי פרטים – החל מתסריט קצר ועד להפקות וידאו מורכבות – והכל באמצעות תמלול טקסטואלי פשוט (פרומפט). ההשקה עוררה סערה בתעשייה ובקרב משתמשים פרטיים כאחד, שהבינו שמדובר בכלי שעשוי לשנות את חוקי המשחק.
מתוך סרטון שנוצר בעזרת סורה צילום: טוויטר
סורה מציעה מגוון רחב של אפשרויות ליצירת תוכן וידאו, והיכולות שלה מותאמות למגוון צרכים:
יצירת סצנות קולנועיות מדויקות - משתמשים יכולים להקליד תיאור כמו "עיירת חוף קטנה בשעת שקיעה, עם זוג מטייל לאורך החוף וציפורים שעפות ברקע", וסורה תייצר להם סרטון מרהיב עם כל האלמנטים האלה.
אנימציות מותאמות אישית - המערכת מסוגלת להוסיף אפקטים כמו תנועת מצלמה, תאורה דינמית ואנימציות שמוסיפות עומק וחיות לכל סצנה.
התאמת סגנונות ויזואליים - המשתמש יכול לבחור בין מגוון סגנונות ויזואליים, כמו סרט מצויר, ריאליזם פוטו-ריאליסטי, או רטרו – הכל בהתאם לצרכים היצירתיים של המשתמש.
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- בזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב טקסט ווידאו - סורה מאפשרת לשלב כותרות טקסטואליות, קריינות אוטומטית, ואפילו התאמת כתוביות לפי דיבור – כלי חשוב ביותר למי שמפיקים תוכן שיווקי, סרטי הדרכה ותכנים חינוכיים.
יצירת דמויות אנימציה - הפלטפורמה מסוגלת לייצר דמויות וירטואליות שמדברות ומשתלבות בסרטון לפי תסריט שנכתב מראש, עם הבעות פנים ותנועות גוף מותאמות.
שימוש מסחרי ויצירתי - חברות שיווק יכולות להשתמש בסורה ליצירת סרטוני פרסום, ואילו יוצרים עצמאיים ייהנו מהכלי ליצירת סרטים קצרים או קליפים מוזיקליים.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
סורה מבוססת על שילוב של מודלים של למידת מכונה (Machine Learning) מתקדמים ויכולות AI של עיבוד תמונה ותנועה. המערכת משתמשת בטכניקות שמבוססות על מודלים גנרטיביים (כגון GANs) כדי ליצור תוכן ויזואלי משכנע ואמין. בנוסף, היא מתוכננת ללמוד את ההעדפות של המשתמש ולשפר את איכות הסרטונים לאורך זמן.
הצלחה לצד קשיים ביום ההשקה
החברה נתקלה אתמול, ביום ההשקה של סורה, באתגרי תפעול כתוצאה מביקוש גבוה במיוחד. מיליוני משתמשים ניסו להתחבר לפלטפורמה בו-זמנית - מה שהוביל לעומס כבד על השרתים. כתוצאה מכך, OpenAI הודיעה על השהיית פתיחת חשבונות חדשים עד להתאוששות המערכת. החברה פרסמה הודעה רשמית שבה היא התחייבה להגדיל את תשתית השרתים ולוודא שהפלטפורמה תהיה זמינה לכולם במהירות האפשרית.
ההודעה שקיבלו אתמול גולשים שניסו להירשם לסורה, עקב העומסים צילום: טוויטר
מעבר לעומס הטכני, סורה מתמודדת עם סוגיות רגולטוריות משמעותיות. באירופה הפלטפורמה עלולה להיות מוגבלת בשל תקנות פרטיות מחמירות וחששות בנוגע לשימוש בנתונים אישיים. במקביל, OpenAI מטילה מגבלות על יצירת סרטונים הכוללים דמויות של אנשים אמיתיים, מחשש לשימוש לרעה כמו זיופים עמוקים (Deepfakes). רק משתמשים מסוימים, בעלי הרשאה מיוחדת, יוכלו לגשת לתכונה הזו, בתנאים שנקבעו מראש.
למרות האתגרים, סורה מביאה עמה הבטחה עצומה. כלי שכזה יכול לשנות את תעשיית הקולנוע, השיווק, החינוך והבידור בדרכים שעדיין לא נראו:
בתחום החינוך - מורים יכולים ליצור סרטוני הדרכה והסבר דינמיים על נושאים מורכבים, שמקלים על התלמידים להבין רעיונות מופשטים.
בתחום השיווק - מותגים יכולים לייצר סרטוני פרסום שמותאמים אישית לקהלים שונים, עם מסרים מדויקים ומותאמים בזמן אמת.
בתעשיית הקולנוע - יוצרים עצמאיים יכולים להפיק סרטים ברמת מקצועיות גבוהה, מבלי להידרש לצוות הפקה גדול או לתקציב ענק.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
