דן בודנר
צילום: אתר החברה
דוחות

מנכ"ל ורינט: "הלקוחות מבינים את המשמעות של AI במרכזי שירות"; המניה מזנקת

אחרי שסיימו רבעון מוצלח, מנכ"ל החברה הישראלית, דן בודנר סיפק בשיחת המשקיעים תחזיות אופטימיות בנוגע לעתיד: "אנחנו זוכים בנתח שוק בתחום מרכזי השירות; לקוחות מוציאים 1,200 דולר על כל בוט שמחליף סוכן"; המניה מזנקת ב-19% בטרום
רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה דן בודנר ורינט

חברת התוכנה הישראלית ורינט ורינט, המתמחה בפתרונות תוכנה וניהול נתונים, עקפה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי, עם הכנסות של 224.2 מיליון דולר, לצד רווח של 54 סנט למניה. על רקע התוצאות החזקות מנכ"ל החברה התפנה לספק תחזיות אופטימיות בנוגע להשפעה של כלי הבינה המלאכותית שמציעה החברה ללקוחותיה.

מה שדחף את ההכנסות של החברה הייתה הצמיחה בהכנסות מתוכנה כשירות (SaaS) שהסתכמו ברבעון ב-148.7 מיליון דולר, לעומת 115.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. כמו חברות רבות אחרות, גם אצל ורינט אחד המנועים המשמעותיים קשרו בטכנולוגיות של בינה מלאכותית. בשיחת המשקיעים של החברה, ציין המנכ"ל הוותיק דן בודנר שמוצרי הבינה המלאכותית של החברה המשיכו לתרום לתוצאות.

"אנו רואים לקוחות שמשתמשים ב-AI כדי להגדיל את יכולות הסוכנים", אמר בודנר. "חלקם מצמצמים את כוח האדם, בעוד אחרים משתמשים בסוכנים ליצירת קשרים מעמיקים יותר עם הלקוחות. יש לנו כ-4 מיליון סוכנים שמשתמשים בתוכנה שלנו, ומייצרים כ-200 דולר לכל סוכן בשנה. התוצאות של ה-AI הן חיוביות עבור החברה, שכן לקוחות מוציאים 1,200 דולר לכל בוט שמחליף סוכן, מה שמציג בפנינו הזדמנות משמעותית".

אתה חושב שהמחזורים במכירות ישתפרו ככל שהלקוחות יבינו את התפקיד של בינה מלאכותית במרכזי השירות?

"כן, ההתלהבות הראשונית מ-AI הובילה במקרים מסוימים לשיתוק, אבל כשהלקוחות רואים את עמיתיהם משיגים תוצאות עסקיות אמיתיות באמצעות AI, הם נוטים להשקיע. מודל הענן ההיברידי שלנו מאפשר להם ליישם AI במערכות קיימות עם השקעה מינימלית, מה שמסייע להתגבר על ההיסוסים ומאיץ את תהליך האימוץ".

אז אתה מרגיש שורינט תופסת יותר נתח שוק בתחום מרכזי השירות?

"כן, אנו מאמינים שאנחנו מובילים את שוק האוטומציה של חוויית הלקוח וזוכים בנתח שוק. היתרון שלנו נובע מהפלטפורמה הפתוחה שלנו, שמאפשרת ללקוחות להתחיל בקטן ולהתרחב בהתאם לתוצאות שהם רואים. אנו מתחרים בהצלחה מול ספקי פתרונות נקודתיים ומול מאמצי פיתוח פנימיים של מחלקות IT".

דן בודנר, מנכ

דן בודנר, מנכ"ל ורינט; קרדיט: תמר מצפי

 

ורינט תצליח לשמור על המומנטום?

ורינט מתמחה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לניהול קשרי לקוחות ואוטומציה של תהליכים, המאפשרים לחברות לייעל את השירות ללקוחות ולשפר את חווית הלקוח. המוצרים של ורינט כוללים מערכות לניהול כוח אדם, אנליטיקה, בינה מלאכותית וכלי ניטור והאזנה. עד לפני מספר שנים ורינט נחשבה כמתחרה של נייס נייס (US) . היא עדיין מתחרה בה, אבל תחומי הפעילות של נייס התרחבו והחיכוך התחרותי ירד. בעבר דיברו מספר פעמים מנהלי החברות על מיזוג בינהן, אבל בסופו של דבר המיזוג לא יצא לפועל.

קיראו עוד ב"גלובל"

אחרי הזינוק במניה היא ללא שינוי מתחילת השנה ובמכפיל עתידי של 10. זה מכפיל נמוך יחסית לתחום,  שכנראה נובע מכך שהמשקיעים סקפטיים לגבי היכולת של החברה להציג המשכיות בתוצאות, בעיקר בגלל האכזבות שחוו בעבר. בשנים האחרונות, התקשתה ורינט להציג יציבות בתוצאות, ולעיתים לא סיפקה רווחים בהתאם להערכות שלה. בסוף שנת 2023 המניה הגיעה לשפל של השנים האחרונות במחיר של 18 דולר, ואחרי זינוק במחצית הראשונה של 2024 שהביא אותה למחיר של 37 דולר, היא חזרה לרדת והגיעה ל-21 דולר.

מניית ורינט בשנה האחרונה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 05/12/2024 16:57
    הגב לתגובה זו
    מסוכנת! עולה רק בגלל הטרנד של AI עוד זמן מה,מס' חודשים, תרד ב 40%
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.