
"מניית שופרסל תעלה ב-20%"
גם הרבעון השלישי היה מאופיין בטיסות מועטות מישראל על ידי החברות הזרות ועליות מחירים, מה שתרם גם הפעם לדוחות של רשתות הקמעונאות. היום הייתה זו הרשת הגדולה ביותר, שופרסל שנסחרת לפי שווי שוק של 9.45 מיליארד שקל, שדיווחה על תוצאותיה לרבעון עם המשך צמיחה - ההכנסות של שופרסל צמחו ב-6% לעומת הרבעון המקביל ל-4 מיליארד שקל והרווח זינק יותר מפי 4 ל-238 מיליון שקל. ב-IBI עדכנו את מחיר היעד שלהם למניה מ-35 שקל ל-41 שקל, מחיר שמשקף אפסייד של 15%. שירה אחיעז, אנליסטית הקמעונאות כותבת: "שופרסל הציגה דוח חזק מאוד עם רווחיות גולמית מעל לצפי המוקדם שלנו. בהשוואה לרבעון המקביל, נרשמה צמיחה נאה בשורת ההכנסות לצד שיפור ניכר במדדי הרווחיות". "אנו סבורים כי צמיחה של 6.3% ברבעון במגזר הקמעונאות נבעה בעיקרה הודות לעליות המחירים שנרשמו בענף, מיעוט בהיקף הטיסות לחו״ל על רקע הלחימה (במיוחד בתקופת החגים המאופיינת בהיקף משמעותי של טיסות) וריבוי בימי מכר ביחס לרבעון המקביל", כותבת אחיעז. "עוד נציין כי הצמיחה במגזר הקמעונאות כללה עלייה של 6.8% במכירות בחנויות זהות לצד עלייה של 10.7% במכירות למ״ר. נתחי פעילות האונליין והמותג הפרטי הוסיפו לרדת ברבעון השלישי של השנה, כאשר פעילות האונליין הסתכמה ב-17.1% ברבעון (לעומת 17.9% במקביל) ותחום המותג הפרטי עמד על 23.6% ברבעון (לעומת 26.5% במקביל). כמו כן, רשת בי פארם תרמה לצמיחה עם עלייה של 7.5% בשורת ההכנסות, אשר כללה עלייה של 6.6% ב-SSS לצד עלייה של 1.9% במכירות למ״ר. הצמיחה ברשת הפארם נבעה להערכתנו הודות לריבוי ימי מסחר ברבעון, פתיחת סניפים חדשים, מיעוט בהיקף הטיסות לחו״ל ועליות המחירים בשוק", כותבת אחיעז. "עוד נציין כי לראשונה הרבעון סטורנקסט אינה מפרסמת את הנתונים הענפיים של שוק מוצרי הצריכה בישראל, כאשר בבחינת הנתונים של הוצאות צרכנים בכרטיסי האשראי מדובר בצמיחה חזקה של 10.2% בגזרת רשתות שיווק המזון ברבעון השלישי על אף עלויות בגין הפעלת המרלו״ג האוטומטי החדש במודיעין, שופרסל הצליחה לשמור על רווחיות גולמית של 28.5% (לעומת 26.2% במקביל) - מעל לצפי המוקדם שלנו, כאשר מדובר בשולי הרווח הגבוהים ביותר שהציגה החברה (בדומה לרבעון הקודם). אנו סבורים כי השיפור המשמעותי בשולי הרווח הגולמי מבטא את תרומת כניסת האחים אמיר לחברת שופרסל לתנאי הסחר. כמו כן, אנו מעריכים כי עליות המחירים וירידה בנתח פעילות האונליין תמכו בשיפור ברווחיות הגולמית ברבעון. בתוך כך נציין כי הרווחיות הגולמית של מגזר הקמעונאות השתפרה באופן ניכר לרמה של 27.8% (בדומה לקודם, לעומת 25.5% במקביל)", הוסיפה אחיעז.