גנסן הואנג אנבידיה
צילום: טוויטר
דוחות

לא עוצרת: אנבידיה עקפה את הציפיות - יורדת עד 3% באפטר

החברה דיווחה בתוצאותיה לרבעון השלישי על רווח למניה של 81 סנט על הכנסות של 35.1 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 33.1 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (14)

ענקית השבבים אנבידיה  NVIDIA CORP דיווחה בתוצאותיה לרבעון השלישי על רווח למניה של 81 סנט על הכנסות של 35.1 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 33.1 מיליארד דולר. למרות שעקפה את הציפיות, נראה שהמשקיעים עדיין לא החליטו אם זה מספיק טוב והמניה נסחרת בירידות של עד 3% במסחר המאוחר. כנראה שהתשובה תתקבל לאחר שיחת המשקיעים.

אנבידיה צופה המשך צמיחה ברבעון הרביעי, עם תחזית הכנסות של 37.5 מיליארד דולר (±2%). החברה מצפה לשולי רווח גולמי 73.5% non-GAAP, והוצאות תפעול של כ-4.8 מיליארד דולר.

ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר כי "עידן הבינה המלאכותית נמצא בעיצומו, מניע מעבר גלובלי למחשוב אנבידיה. הביקוש לארכיטקטורת Hopper והציפייה ל-Blackwell - שנמצא בייצור מלא - הם מדהימים."

מגזר מרכזי הנתונים המשיך להוביל את הצמיחה עם הכנסות שיא של 30.8 מיליארד דולר, זינוק של 112% בהשוואה לשנה שעברה וטוב מצפי האנליסטים ל-29 מיליארד. המגזר נהנה מהשקת מערכות H200 בשירותי ענן מובילים כולל AWS, CoreWeave ו-Microsoft Azure. החברה הרחיבה את נוכחותה הגלובלית במגזר זה עם פרויקטים משמעותיים, כולל הקמת מחשב-העל הריבוני הגדול ביותר בדנמרק המבוסס על 1,528 יחידות H100, ושיתוף פעולה עם SoftBank להקמת מחשב-העל החזק ביותר ביפן.

הכנסות מגזר הגיימינג הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהרבעון הקודם ו-15% משנה שעברה. האנליסטים ציפו ל-3 מיליארד. אנבידיה חגגה 25 שנה ל-GeForce 256, כרטיס המסך הראשון בעולם, והציגה התקדמות משמעותית בטכנולוגיות AI למשחקים. החברה החלה במשלוח מחשבי RTX AI חדשים מ-ASUS ו-MSI, המציעים ביצועי AI של 321 טריליון פעולות בשנייה, עם יכולות Microsoft Copilot+ הצפויות ברבעון הבא.

מגזר הרכב הציג צמיחה מרשימה של 72% לעומת השנה שעברה, עם הכנסות של 449 מיליון דולר. וולוו הכריזה על השקת SUV חשמלי חדש המבוסס על מחשוב אנבידיה, והחברה השיקה כלי AI וסימולציה חדשים לפיתוח רובוטים.

ענקית השבבים מתמודדת עם עתיד לא ודאי לאור הצהרותיו של דונלד טראמפ על כוונתו להטיל מכסים גורפים על מוצרים מרחבי העולם. במיוחד מדאיגים האיומים להטיל מכסים על שבבים המיוצרים בטייוואן, מהלך שעשוי להוות אלטרנטיבה לחוק ה-CHIPS, שנועד להחזיר את ייצור המוליכים למחצה לארצות הברית.

קיראו עוד ב"גלובל"

רוב מוחלט של השבבים של אנבידיה מיוצרים על ידי TSMC. הטלת מכסים עלולה להוביל את אנבידיה לאחת משתי אפשרויות: העלאת מחירי שבבי ה-AI שלה, מה שיפגע בשולי הרווח, או גלגול העלויות הנוספות ללקוחות.

יצרנית השבבים נהנית מהיסטוריה חיובית סביב פרסום הדוחות הכספיים - מאז 2014, המניה עלתה בממוצע ב-3.8% ביום שלאחר פרסום התוצאות, ב-4.8% בשבוע שלאחר מכן, וב-6.8% בחודש העוקב.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    לא נגעתי באענבידעב נמכרה ב148 לא שווה יותר (ל"ת)
    זיסמן 21/11/2024 08:13
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    טוב שיש פוטים גם על תל אביב וגם על נסדק (ל"ת)
    שרית 21/11/2024 08:13
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    השווקים גמורים קריפטון פורח לא לקנות כלום עד דצמבר (ל"ת)
    מנחם 21/11/2024 08:12
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פתחנו מיזה כמה ימים שורט פועלים שורטאל על על וצים אתמול (ל"ת)
    סלסה פראג 21/11/2024 08:11
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שורט אינבדיה מצויין שורט צים שורט פועלים וגם פלנטיר (ל"ת)
    שרון ליפשיץ 21/11/2024 08:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    השוק האמריקאי בתחילתו של גסיסה שלנו מת מזמן (ל"ת)
    עודד 21/11/2024 08:09
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מימוש בלבד (ל"ת)
    21/11/2024 03:35
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מחכים לשיחת המשקיעים (ל"ת)
    עמי 21/11/2024 00:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 20/11/2024 23:32
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר את ההגיון?
  • רועי 21/11/2024 07:10
    הגב לתגובה זו
    הנסיון של העיתונאים להסביר את זה בתור "אכזבה" של משקיעים מכך שהמנייה לא עקפה בהרבה את הציפיות אלא רק במעט זה רק נסיון למצוא הגיון בכאוס. האמת, לדעתי, שזה הכל אלגו-טרייד. זה דפוס פעולה ידוע לנסות לרכב על התנודתיות במנייה יש לזה אפילו שם (שכחתי, תחפש). לקראת פרסום הדוחות קונים פוזיציות (בשני הכיוונים) ולאחר הדוחות מוכרים. לדעתי מכיוון שאין ממש בהלת קנייה (של משקיעים אמיתיים, כי הדוחות בסדר ולא "מתפוצצים") אז האלגו מממשים וסוגרים פוזיציות. מי ש"מאוכזב" זה המחשבים.
  • היא עקפה את תחזיות האנליסטים, לא את ציפיות המשקיעים (ל"ת)
    משה 21/11/2024 05:57
    הגב לתגובה זו
  • רועי 21/11/2024 03:57
    הגב לתגובה זו
    גם בדוחות הקודמים שהיו מצוינים המניה ירדה הבעיה היא שלמרות שהדוחות טובים, הציפיות של השוק זה לפחות 10 אחוז מעבר לתחזיות אז האלגוריתמים מוכרים אבל המניה ירדה ל138 ועלתה שוב זו מניה שפשוט להחזיק קשה לסחור בה
  • הציפיות (ל"ת)
    21/11/2024 01:36
    הגב לתגובה זו
  • כמו בתוכנה יש "!" (ל"ת)
    bash 21/11/2024 00:18
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.