לא עוצרת: אנבידיה עקפה את הציפיות - יורדת עד 3% באפטר
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP דיווחה בתוצאותיה לרבעון השלישי על רווח למניה של 81 סנט על הכנסות של 35.1 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו לרווח למניה של 75 סנט על הכנסות של 33.1 מיליארד דולר. למרות שעקפה את הציפיות, נראה שהמשקיעים עדיין לא החליטו אם זה מספיק טוב והמניה נסחרת בירידות של עד 3% במסחר המאוחר. כנראה שהתשובה תתקבל לאחר שיחת המשקיעים.
אנבידיה צופה המשך צמיחה ברבעון הרביעי, עם תחזית הכנסות של 37.5 מיליארד דולר (±2%). החברה מצפה לשולי רווח גולמי 73.5% non-GAAP, והוצאות תפעול של כ-4.8 מיליארד דולר.
ג'נסן הואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה, אמר כי "עידן הבינה המלאכותית נמצא בעיצומו, מניע מעבר גלובלי למחשוב אנבידיה. הביקוש לארכיטקטורת Hopper והציפייה ל-Blackwell - שנמצא בייצור מלא - הם מדהימים."
מגזר מרכזי הנתונים המשיך להוביל את הצמיחה עם הכנסות שיא של 30.8 מיליארד דולר, זינוק של 112% בהשוואה לשנה שעברה וטוב מצפי האנליסטים ל-29 מיליארד. המגזר נהנה מהשקת מערכות H200 בשירותי ענן מובילים כולל AWS, CoreWeave ו-Microsoft Azure. החברה הרחיבה את נוכחותה הגלובלית במגזר זה עם פרויקטים משמעותיים, כולל הקמת מחשב-העל הריבוני הגדול ביותר בדנמרק המבוסס על 1,528 יחידות H100, ושיתוף פעולה עם SoftBank להקמת מחשב-העל החזק ביותר ביפן.
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכנסות מגזר הגיימינג הסתכמו ב-3.3 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהרבעון הקודם ו-15% משנה שעברה. האנליסטים ציפו ל-3 מיליארד. אנבידיה חגגה 25 שנה ל-GeForce 256, כרטיס המסך הראשון בעולם, והציגה התקדמות משמעותית בטכנולוגיות AI למשחקים. החברה החלה במשלוח מחשבי RTX AI חדשים מ-ASUS ו-MSI, המציעים ביצועי AI של 321 טריליון פעולות בשנייה, עם יכולות Microsoft Copilot+ הצפויות ברבעון הבא.
מגזר הרכב הציג צמיחה מרשימה של 72% לעומת השנה שעברה, עם הכנסות של 449 מיליון דולר. וולוו הכריזה על השקת SUV חשמלי חדש המבוסס על מחשוב אנבידיה, והחברה השיקה כלי AI וסימולציה חדשים לפיתוח רובוטים.
ענקית השבבים מתמודדת עם עתיד לא ודאי לאור הצהרותיו של דונלד טראמפ על כוונתו להטיל מכסים גורפים על מוצרים מרחבי העולם. במיוחד מדאיגים האיומים להטיל מכסים על שבבים המיוצרים בטייוואן, מהלך שעשוי להוות אלטרנטיבה לחוק ה-CHIPS, שנועד להחזיר את ייצור המוליכים למחצה לארצות הברית.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
רוב מוחלט של השבבים של אנבידיה מיוצרים על ידי TSMC. הטלת מכסים עלולה להוביל את אנבידיה לאחת משתי אפשרויות: העלאת מחירי שבבי ה-AI שלה, מה שיפגע בשולי הרווח, או גלגול העלויות הנוספות ללקוחות.
יצרנית השבבים נהנית מהיסטוריה חיובית סביב פרסום הדוחות הכספיים - מאז 2014, המניה עלתה בממוצע ב-3.8% ביום שלאחר פרסום התוצאות, ב-4.8% בשבוע שלאחר מכן, וב-6.8% בחודש העוקב.
- 9.לא נגעתי באענבידעב נמכרה ב148 לא שווה יותר (ל"ת)זיסמן 21/11/2024 08:13הגב לתגובה זו
- 8.טוב שיש פוטים גם על תל אביב וגם על נסדק (ל"ת)שרית 21/11/2024 08:13הגב לתגובה זו
- 7.השווקים גמורים קריפטון פורח לא לקנות כלום עד דצמבר (ל"ת)מנחם 21/11/2024 08:12הגב לתגובה זו
- 6.פתחנו מיזה כמה ימים שורט פועלים שורטאל על על וצים אתמול (ל"ת)סלסה פראג 21/11/2024 08:11הגב לתגובה זו
- 5.שורט אינבדיה מצויין שורט צים שורט פועלים וגם פלנטיר (ל"ת)שרון ליפשיץ 21/11/2024 08:10הגב לתגובה זו
- 4.השוק האמריקאי בתחילתו של גסיסה שלנו מת מזמן (ל"ת)עודד 21/11/2024 08:09הגב לתגובה זו
- 3.מימוש בלבד (ל"ת)21/11/2024 03:35הגב לתגובה זו
- 2.מחכים לשיחת המשקיעים (ל"ת)עמי 21/11/2024 00:46הגב לתגובה זו
- 1.משה 20/11/2024 23:32הגב לתגובה זומישהו יכול להסביר את ההגיון?
- רועי 21/11/2024 07:10הגב לתגובה זוהנסיון של העיתונאים להסביר את זה בתור "אכזבה" של משקיעים מכך שהמנייה לא עקפה בהרבה את הציפיות אלא רק במעט זה רק נסיון למצוא הגיון בכאוס. האמת, לדעתי, שזה הכל אלגו-טרייד. זה דפוס פעולה ידוע לנסות לרכב על התנודתיות במנייה יש לזה אפילו שם (שכחתי, תחפש). לקראת פרסום הדוחות קונים פוזיציות (בשני הכיוונים) ולאחר הדוחות מוכרים. לדעתי מכיוון שאין ממש בהלת קנייה (של משקיעים אמיתיים, כי הדוחות בסדר ולא "מתפוצצים") אז האלגו מממשים וסוגרים פוזיציות. מי ש"מאוכזב" זה המחשבים.
- היא עקפה את תחזיות האנליסטים, לא את ציפיות המשקיעים (ל"ת)משה 21/11/2024 05:57הגב לתגובה זו
- רועי 21/11/2024 03:57הגב לתגובה זוגם בדוחות הקודמים שהיו מצוינים המניה ירדה הבעיה היא שלמרות שהדוחות טובים, הציפיות של השוק זה לפחות 10 אחוז מעבר לתחזיות אז האלגוריתמים מוכרים אבל המניה ירדה ל138 ועלתה שוב זו מניה שפשוט להחזיק קשה לסחור בה
- הציפיות (ל"ת)21/11/2024 01:36הגב לתגובה זו
- כמו בתוכנה יש "!" (ל"ת)bash 21/11/2024 00:18הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
