Genesis G80
צילום: יצרן

ג'נסיס G80 החדשה - קוראת תיגר על הגרמניות

כלמוביל מתחילה בשיווק הג'נסיס G80 העדכנית במחיר של 489,000 ש"ח ובגירסה יחידה ומפוארת עם מנוע טורבו בנזין בלבד בשלב זה.  
יואב פולס |
נושאים בכתבה GENESIS Genesis G80

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את הג'נסיס G80 החדשה. ג'נסיס הוא מותג היוקרה הצעיר יחסית של קונצרן יונדאי, בדומה ללקסוס של טויוטה או אקיורה של הונדה.

ה G80 הוא רכב הסאלון של ג'נסיס, ומתחרה במרצדס E-Class ובסדרה 5 של ב.מ.וו., והוא הרכב החשוב והנמכר ביותר של המותג עם למעלה מ 400,000 יחידות שנמכרו עד עתה ברחבי העולם.

ה G80 שהושק עתה הוא למעשה מתיחת פנים לדגם ומקבל את העדכונים הטכנולוגיים העדכניים ביותר שיש ליצרן להציע, החל בלוח מחוונים משולב עם מסך מולטימדיה בטכנולוגיית OLED בגודל 27'', מערכת שמע משודרגת של Bang&Olufsen ועוד.

את ה G80 החדש יניע מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 300 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ החל מ 1650 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית כמובן בעלת שמונה הילוכים, וכל הטוב הזה מזניק את ה G80  מרביצה באחו ל 100 קמ"ש בתוך שש שניות.

המימדים של ה G80 מרשימים עם בסיס גלגלים של 3.01 מטר, אורך כולל של חצי ס"מ מעל 5 מטר ורוחב של 1.925 מטר.

כמותג הדגל של הקונצרן הרכב מצוייד באבזור נדיב דוגמת בקרת אקלים בעלת שלושה אזורים נפרדים (נהג, נוסע ומושב אחורי), זיהוי פרופיל נהג באמצעות טביעת אצבע, וילונות צד ו-וילון אחורי חשמלי, ריפודי עור, פתיחת תא מטען חשמלית ועוד. ה G80 יצוייד גם במערכת לזיהוי כתב יד כך שלטובת ניווט ניתן יהיה פשוט לכתוב על גבי הצג את היעד המבוקש ללא צורך להקליד. פיצ'ר זה עובד כרגע רק עבור השפה האנגלית.

ה G80 החדשה מצויידת במערך מקיף של אביזרי בטיחות המשלבות מצלמות ורדאר – בלימה אוטומטית בקרת שיוט חכמה כולל זחילה בפקקים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד.   

בשלב זה תשווק גירסה יחידה ומפוארת Luxury במחיר של 489,000 ₪. לא מן הנמנע כי בעתיד תוצג גם גירסה חשמלית מלאה, כמו בדגם היוצא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרןמקסוס eDeliver 5 Combi מסחרית חשמלית דו שימושית. צילום יצרן

מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi - רכב מסחרי סגור המשלב מקום לנהג + חמישה נוסעים, יחד עם ארגז מטען סגור וגדול. 

המחיר 205,000 ש"ח.

יואב פולס |

אוטו חן יבואנית דגמי מקסוס לישראל החלה בשיווק המקסוס eDeliver 5 Combi רכב מסחרי חשמלי דו שימושי. ה eDeliver 5 Combi מרחיב את היצע הדגמים המסחריים עם שימושיות גבוהה כשהוא מאפשר הובלת נוסעים בו זמנית עם נפח הטענה גבוה.

ה eDeliver 5 Combi הוא בראש ובראשונה וואן מסחרי חשמלי ושימושי. יחד עם הנהג הוא מציע מקום לשישה נוסעים, שלושה מקדימה ( נהג + 2) ועוד שלושה בשורת המושבים השניה. לצד מקום לשישה נוסעים מציע ה eDeliver 5 Combi תא מטען סגור בנפח 3800 ליטר וכושר העמסה של 1060 ק"ג.


מקסוס eDeliver 5 Combi - סביבת נהג. צילום יצרן


ה eDeliver 5 Combi מבוסס על פלטפורמה מודולרית של מקסוס, והוא מציג מידות שימושיות עם אורך כולל של 4.8 מטר, רוחב של 1.87 מטר וגובה של 1.96 מטר. בסיס הגלגלים 3.1 מטר. לטובת נוחות הנוסעים מאחור מצויד הרכב בשתי דלתות הזזה. הדלתות האחוריות נפתחות בזוית של 180° לטובת נוחות העמסה ופריקת סחורה.

למסחרית השימושית של מקסוס מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 24.5 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 64Kwh. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 70Kw. הטווח המוצהר 338 ק"מ בנסיעה משולבת או 483 ק"מ בנסיעה עירונית, שתיהן בתקן WLTP המחייב.  התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות.


BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?