Genesis G80
צילום: יצרן

ג'נסיס G80 החדשה - קוראת תיגר על הגרמניות

כלמוביל מתחילה בשיווק הג'נסיס G80 העדכנית במחיר של 489,000 ש"ח ובגירסה יחידה ומפוארת עם מנוע טורבו בנזין בלבד בשלב זה.  
יואב פולס |
נושאים בכתבה GENESIS Genesis G80

כלמוביל, יבואנית דגמי ג'נסיס לישראל השיקה את הג'נסיס G80 החדשה. ג'נסיס הוא מותג היוקרה הצעיר יחסית של קונצרן יונדאי, בדומה ללקסוס של טויוטה או אקיורה של הונדה.

ה G80 הוא רכב הסאלון של ג'נסיס, ומתחרה במרצדס E-Class ובסדרה 5 של ב.מ.וו., והוא הרכב החשוב והנמכר ביותר של המותג עם למעלה מ 400,000 יחידות שנמכרו עד עתה ברחבי העולם.

ה G80 שהושק עתה הוא למעשה מתיחת פנים לדגם ומקבל את העדכונים הטכנולוגיים העדכניים ביותר שיש ליצרן להציע, החל בלוח מחוונים משולב עם מסך מולטימדיה בטכנולוגיית OLED בגודל 27'', מערכת שמע משודרגת של Bang&Olufsen ועוד.

את ה G80 החדש יניע מנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטר המפיק 300 כ"ס ומומנט של 43 קג"מ החל מ 1650 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית כמובן בעלת שמונה הילוכים, וכל הטוב הזה מזניק את ה G80  מרביצה באחו ל 100 קמ"ש בתוך שש שניות.

המימדים של ה G80 מרשימים עם בסיס גלגלים של 3.01 מטר, אורך כולל של חצי ס"מ מעל 5 מטר ורוחב של 1.925 מטר.

כמותג הדגל של הקונצרן הרכב מצוייד באבזור נדיב דוגמת בקרת אקלים בעלת שלושה אזורים נפרדים (נהג, נוסע ומושב אחורי), זיהוי פרופיל נהג באמצעות טביעת אצבע, וילונות צד ו-וילון אחורי חשמלי, ריפודי עור, פתיחת תא מטען חשמלית ועוד. ה G80 יצוייד גם במערכת לזיהוי כתב יד כך שלטובת ניווט ניתן יהיה פשוט לכתוב על גבי הצג את היעד המבוקש ללא צורך להקליד. פיצ'ר זה עובד כרגע רק עבור השפה האנגלית.

ה G80 החדשה מצויידת במערך מקיף של אביזרי בטיחות המשלבות מצלמות ורדאר – בלימה אוטומטית בקרת שיוט חכמה כולל זחילה בפקקים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד.   

בשלב זה תשווק גירסה יחידה ומפוארת Luxury במחיר של 489,000 ₪. לא מן הנמנע כי בעתיד תוצג גם גירסה חשמלית מלאה, כמו בדגם היוצא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5