שבתאי אדלרסברג
צילום: יח"צ

פתרון ה-Meeting Insights של אודיוקודס תומך לראשונה גם בפגישות זום – המניה עולה 2.5%

פתרון ה־Meeting Insights מציע מענה לניתוח פגישות ב-Microsoft Teams ו־Zoom ומציע לראשונה פתרון איחוד לפגישות בשתי פלטפורמות ה-UCaaS המובילות בשוק  

חיים בן הקון |

האפליקציה הארגונית Meeting Insights אודיוקודס אודיוקודס -0.85%   מתרחבת ותתמוך גם בפגישות Zoom. שדרוג זה מספק מענה לאתגרים עמם מתמודדים ארגונים עסקיים הנסמכים על מגוון פלטפורמות לתקשורת אחודה כשירות (UCaaS) דוגמת Microsoft Teams ו-Zoom.

שבתאי אדלסברג, יו״ר ומנכ״ל אודיוקודס

ההרחבה של פתרון Meeting Insights כך שיתמוך גם ב-Zoom מאפשרת להתמודד עם פערי מידע, המונעים לעתים קבלת תמונה מלאה בניתוח תוכן ומגמות משיחות ארגוניות המתבצעות בפלטפורמות תקשורת אחודה שונות. "באמצעות הרחבת התמיכה של פתרון ה-Meeting Insights גם ל-Zoom אנו מאפשרים לארגונים לקבל פתרון  אחוד לניתוח תובנות עסקיות", מסר שבתאי אדלרסברג, מנכ"ל אודיוקודס. "שינוי אסטרטגי זה מאפשר לארגונים עסקיים להפיק את מלוא הערך מניתוח הפגישות העסקיות המתקיימות בכל פלטפורמות התקשורת, ולשפר את היעילות וקבלת ההחלטות בכל רמות הארגון".

גרסת ה-Meeting Insights התומכת ב-Zoom זמינה באופן מידי עבור לקוחות קיימים וחדשים.

אודיוקודס היא חברה המפתחת ומייצרת פתרונות תקשורת ענן מתקדמים. החברה מאפשרת לארגונים ולספקי שירותים לבנות ולהפעיל רשתות קול, פלטפורמות תקשורת מאוחדות וכלי פרודוקטיביות מבוססי בינה מלאכותית. הפורטפוליו של החברה כולל יישומים מבוססי ענן, טכנולוגיות קול מבוססות בינה מלאכותית, ופתרונות תקשורת מקיפים, המותאמים למקום העבודה הדיגיטלי המתחדש.

מניית אודיוקודס נסחרת בנאסד״ק. הכנסות החברה לרבעון השני של השנה מסתכם בכ–60 מיליון דולר. עליה זעומה ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון עמד על 3.7 מיליון דולר, עליה של x לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמד הרווח הכולל על 1.05 מיליון דולר. שווי השוק של החברה עומד על 284 מיליון דולר, ומתחילת השנה ירדה המניה בכ–18%.

האנליסטים צופים כי הרווח הנקי למניה למניה יסתכם ב–2024 על 0.83 דולר למניה. בשנת 2023 חוותה החברה מכה כשהרוויחה רק 0.28 דולר למניה, ירידה של 68% ביחס לשנה שלפני – 2022. 

הצפי להכנסות של האנליסטים להכנסות בשנת 2024 דומה לזה של 2023 אך נמוך מזה של 2022, ועומד על 244 מיליון דולר. 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.