פלוס500 פרסמה דוח תוצאות כספיות לרבעון – עליה של 11% בהכנסות
פלטפורמת זירות המסחר פלוס500 פלוס500 פרסמה דוח תוצאות כספיות מקדמי לרבעון השלישי של 2024: נרשמה עליה של 11% בהכנסות ועליה של 2% ברווח התפעולי התזרימי.
הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו ב–187.2 מיליון דולר, עליה של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הכניסה החברה 168 מיליון דולר.
שיפור ניכר בסעיפים המשמעותיים. בתמונה: מטה החברה בלונדון
הכנסות החברה מתחלקות להכנסות ממסחר והכנסות ריבית – הכנסות החברה ממסחר הסתכמו ב–173 מיליון דולר; הכנסות מריבית הסתכמו בכ–14 מיליון דולר.
פלוס500 היא חברה הרשומה בישראל ונסחרת בבורסת לונדון. החברה מפעילה זירות מסחר וירטואליות – באתר האינטרנט ובאפליקציה. בזירות אלה ניתן לסחור בחוזי הפרשים (CFD) וחוזים עתידיים. בארה״ב ניתן גם לסחור במניות דרך הפלטפורמה. פלוס500 פועלת בין היתר בישראל, ארה״ב ויפן, ומפעילה שירותים צרכניים (B2C) ושירותים עסקיים (B2B) גם יחד.
הכנסות של לקוחות החברה הסתכמו בכ–166 מיליון דולר, ורווחי החברה ממסחר של לקוחות הסתכמו ב–6.9 מיליון דולר ברבעון השלישי. רווחי חברה ממסחר הלקוחות ברבעון המקביל בשנה שעברה הסכמו על סכום זעום יחסית של 0.1 מיליון דולר.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פלוס500 היא תמיד הצד השני של כל עסקה שנעשית בה, כך שהחברה היא המוכרת כשלקוח קונה חוזה, והחברה היא הקונה כשלקוח מוכר חוזה. כך הרוויחה החברה 6.9 מיליון דולר מהפסדים של לקוחות.
הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) של פלוס500 הסתכם ב–82 מיליון דולר ברבעון השלישי השנה, לעומת 80 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה, מה שמשקף עלייה ברווח התפעולי התזרימי של 2%, ושיעור רווח תפעולי תזרימי של 44% מתוך ההכנסות, לעומת שיעור של 48% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
מעורבות הלקוחות של פלוס500 בפלטפורמות שלה גדלה במהלך הרבעון. סך מחזור המסחר הסתכם ב–14.5 מיליון דולר ברבעון, לעומת 10.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, מה שמשקף עליה של 43% במחזור המסחר בין התקופות.
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
החברה הצליחה לצרף כ–25 אלף לקוחות חדשים במהלך הרבעון. ברבעון המקביל בשנה שעברה גייסה החברה כ–20.6 אלף לקוחות חדשים, מה שמשקף עליה בשיעור של 21% בגיוס הלקוחות. סך כל הלקוחות הפעילים לסוף הרבעון השלישי השנה עומד על 120,968. זאת לעומת כ–118 אלף ברבעון המקביל אשתקד.
בממוצע תרם כל לקוח 1,548 דולר להכנסות החברה, ועלה 1,527 דולר בכדי לגייס כל לקוח חדש, בממוצע.
ההפקדה הממוצעת ללקוח עמדה ברבעון השלישי על 6,150 דולר, עליה בשיעור של 17% לעומת 5,250 דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחמש השנים האחרונות עלה ממוצע הפקדות בשיעור של 146%, וברבעון השלישי של 2019 עמד הממוצע על 2,500 דולר.
החברה לא ציינה את סכום הרווח הכולל שלה לתקופה.
במהלך הרבעון רכשה פלוס500 כ–1.7 מיליון מניות במחיר ממוצע של כ–24 ליש״ט למניה. סך הכל הוציאה החברה כ–54 מיליון דולר עבור תוכנית הרכישה העצמית שלה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
