ההזדמנות האחרונה של דור מיכה: כמה הוא מרוויח והאם זאת עונת השיקום?
הצמד שבישל אתמול דור מיכה במדי בית"ר ירושלים הפך מהר מאוד לכותרות המרכזיות באתרי הספורט. הסיבה לכך ברורה: בניגוד לחברו, עומר אצילי, מיכה עדיין לא השתקם מקצועית מהפרשה בה הסתבך. יוני 2020 התרחשה נקודת המפנה עבור מיכה, שרבים חשבו שהוא ואצילי יובילו את הכדורגל הישראלי בשנים הבאות. אבל תראו מה קרה מאז: אצילי פרח מדי עונה ומיכה, איך לומר זאת בעדינות - עושה קריירה בינונית.
עונה בינונית, ועוד אחת
ההצטרפות של מיכה לבאר שבע ביוני 2021, שנה אחרי הפרשה, לא ממש הועילה לו הוא חתם לשנתיים והרוויח 270 אלף דולר לעונה והאדומים ציפו שהוא ייכנס מהר לנעליים של ז'וסואה שעזב. הציפיות לא הגיעו משום מקום - הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, זכה בחמש אליפויות וגביע, 3 פעמים בגביע הטוטו, שיחק בצ'מפיונס וזכה פעמיים בתואר מלך הבישולים של הליגה, כולל בתואר שחקן העונה.
כל זה לא בא לידי ביטוי מאז. בקיץ 2023, בתום החוזה, מיכה לא שיחק כמעט תחת יוסי אבוקסיס בבית"ר ירושלים אליה עבר, אבל הפך לשחקן הרכב כשברק יצחקי הגיע. וזו בדיוק הציפיה ממנו - זו העונה האחרונה שבה הכדורגל הישראלי יחכה למיכה. אם לא יתאושש העונה כשהוא שחקן הרכב, יכול מאוד להיות שזו תכתיר את החלק הזה של הקריירה שלו כבינונית. שני שערים וארבעה בישולים בעונה שעברה זו כמות שעומר אצילי רשם כאן בשבועיים. אין שום סיבה מקצועית, אלא מנטלית, למספרים נמוכים כל כך.
דור מיכה (באדיבות בית"ר ירושלים)
השכר של מיכה אינו גבוה. הוא הרוויח בעונה שעברה 150 אלף דולר במדי בית"ר ובאר שבע השלימה את השכר. כלומר, החוזה עדיין עמד על 270 אלף דולר. העונה, הוא קיבל מבית"ר העלאה של 10% בשכר, אבל מכיוון שאין לו השלמה לחוזה אותו סיים בבאר שבע שכרו ירד בשיעור גבוה, כמעט 40%, והוא מרוויח 165 אלף דולר לעונה.
- לקה באירוע מוחי אחרי עימות עם אוהדי בית"ר -האם הביטוח מכסה את האירוע?
- איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"דור יודע שגם בגיל 32 יש לו המון כדורגל ברגליים. נכון, מאז הפרשה הוא עדיין לא מצא את עצמו, אבל לכולם בבית"ר יש הרגשה שזאת הולכת להיות עונה שבה הוא יחזור להציג כדורגל גדול", אמר לנו גורם בבית"ר הלילה. "אגב, זה לא רק במשחק האחרון. הוא נראה משוחרר יותר מתחילת העונה, גם באימונים. זה סימן טוב".
מה אצילי עשה בזמן הזה?
עומר אצילי התחיל את דרכו (אחרי הפרשה) באפואל ניקוסיה הקפריסאית וההתחלה לא הייתה פשוטה. הוא שוחרר כעבור חמישה חודשים, אחרי שלושה שערים בארבעה משחקי גביע ואפס שערי ליגה.
החזרה למכבי חיפה עשתה לו טוב. הוא סיים כמלך הבישולים של הליגה (10) למרות שהצטרף באמצע העונה והוסיף ארבעה שערים - מה שעזר לה לזכות באליפות. בעונה שאחרי, הרביעייה הזכורה במחצית אחת מול אשדוד הייתה רק הקינוח - הוא סיים עם 20 שערים ועוד עשרה בישולים, "דאבל דאבל", זכה בכדורגל העונה בישראל ובשלושה תארים, כולל גביע הטוטו ובאלוף האלופים.
בהמשך הוא בלט גם באירופה, עלה עם מכבי חיפה לליגת האלופות, כבש שלושער במחזור הפתיחה בעונה שאחרי, הצליח לכבוד מול יובנטוס בשלב הבתים, ואחרי שמכבי חיפה זכתה באליפות שלישית ברציפות, עם 21 שערי ליגה ו-12 בישולים, הוא עזב לקבוצתו הנוכחית, אל עין, בשביל הכסף הגדול.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
- 3.מנדל 30/09/2024 12:12הגב לתגובה זומיכה חוזר לעצמו לאט לאט וזה מעולה בהצלחה רבה יחד עם ביתר
- 2.שחור צהוב 29/09/2024 17:07הגב לתגובה זומה אתם רוצים ממנו?? שחקן מצויין ונראה טוב במשחקים. שחררו אותו. טוב לו בבית"ר הוא פורח
- 1.נון 29/09/2024 09:53הגב לתגובה זוחבל כי מדובר בשחקן טוב באמת יכל לפרוח אבל כנראה שבאמת הכל השפיע עליו......
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
