קוסטקו מציגה תוצאות מעורבות: רווחים גבוהים מהצפי, אך מכירות מאכזבות
קוסטקו COSTCO WHOLESALE , ענקית הקמעונאות הסיטונאית, הציגה תוצאות מעורבות ברבעון האחרון. החברה דיווחה על רווח למניה של 5.29 דולר, גבוה מהערכות האנליסטים שצפו 5.08 דולר למניה. עם זאת, ההכנסות הסתכמו ב-79.7 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק שעמדו על 79.9 מיליארד דולר.
המכירות בחנויות זהות, מדד חשוב המודד את הצמיחה בחנויות שפעילות יותר משנה, עלו ב-5.4% בהשוואה לשנה שעברה. גם נתון זה היה נמוך מהתחזיות, שצפו עלייה של 5.7%. בעקבות הפרסום, מניית החברה ירדה ב-1.3% במסחר המוקדם ביום שישי, ונסחרה ב-889.53 דולר.
למרות התגובה המתונה של המשקיעים, נראה כי השוק אינו מודאג יתר על המידה מהפספוס בהכנסות. המשקיעים ממשיכים להאמין שמומנטום המכירות החיובי של החברה יימשך בעתיד הקרוב. קוסטקו נהנית ממעמד מיוחד בקרב צרכנים רבים, הרואים בה מקור לקניות משתלמות במיוחד.
הפופולריות של קוסטקו
העלייה החדה במחירי הצרכן בשנתיים האחרונות רק חיזקה את האהדה כלפי קוסטקו, וסייעה לה להגדיל את נתח השוק שלה ולמשוך לקוחות פוטנציאליים חדשים. בעוד שמוצרי מזון נותרו ליבת העסקים של החברה, היא משקיעה גם ביוזמות חדשות כדי לתמוך בצמיחה.- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחד הכיוונים החדשים הוא הרחבת מגוון המוצרים שאינם מזון. קוסטקו מציעה כעת פריטי לבוש ומוצרים אחרים באיכות גבוהה יותר, מה שמחזק את מודל ה"ציד האוצרות" של החברה. לפי אנליסט מ-Oppenheimer, מהלך זה תורם לשיפור משמעותי במגמות בקטגוריות שאינן מזון ולביצועים הבולטים של החברה.
קוסטקו גם מגבירה את מאמציה בתחום המסחר האלקטרוני. תחת הנהלה חדשה, החברה משדרגת את אתר האינטרנט שלה, מרחיבה את שירותי ההזמנה באונליין ואיסוף בחנות, ומשפרת את זמני המשלוח. צעדים אלה צפויים לחזק את מעמדה התחרותי בשוק הקמעונאות המקוון.
העלאת דמי החבר
בתחילת הקיץ, קוסטקו הודיעה על העלאת דמי החברות השנתיים בפעם הראשונה מזה כשבע שנים. ההעלאה נכנסה לתוקף ב-1 בספטמבר - יחידים ישלמו כעת 65 דולר לשנה במקום 60 דולר, בעוד שחברויות מנהלים עלו ל-130 דולר מ-120 דולר. ברבעון שהסתיים במאי, דמי החברות הניבו לחברה הכנסות של מעל מיליארד דולר.- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
ב-Emarketer מעריכים כי קוסטקו נמצאת במצב טוב לכבוש נתח גדול יותר מההוצאות של משקי בית בעלי הכנסה גבוהה במגוון קטגוריות. בסיס הלקוחות האמיד יחסית של קוסטקו צפוי להיות בין הראשונים לחזור להוצאות על מוצרים לא חיוניים ככל שהאינפלציה תתמתן ושיעורי הריבית ירדו.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
