אינטל קוואלקום
צילום: טוויטר

לקראת מיזוג ענק? קוואלקום מנסה לרכוש את אינטל

רק לאחרונה הודיעה אינטל על פיצול פעילות הייצור מהחברה, וכעת קוואלקום מנסה למלא את החלל ולהשתלט על החברה כולה; האם אנחנו לקראת מיזוג ענק בתעשיית השבבים? מניית אינטל קופצת
רוי שיינמן | (2)

לקראת מיזוג ענק? לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, חברת השבבים קוואלקום  QUALCOMM INC -1.33% פנתה לאינטל  INTEL CORPORATION במטרה שזו תרכוש אותה, זאת לאחר שרק השבוע הודיעה אינטל על פיצול פעילות הייצור שלה מהחברה לחברה בת.

במידה והמיזוג יצא לפועל תהיה זו אחת מעסקאות המיזוג הגדולות בסקטור הטכנולוגיה, כאשר אינטל נסחרת לפי שווי של 96 מיליארד דולר. נכון לתום הרבעון השני לקוואלקום היו בקופה 11 מיליארד דולר במזומנים.

קוואלקום ואינטל ייאלצו להתמודד עם קשיים רגולטוריים גדולים בתקופה בה קשה מאוד להשלים מיזוגים בסדר גודל כזה. בשנת 2017, ברודקום  BROADCOM INC הגישה הצעה לרכוש את קוואלקום ביותר מ-100 מיליארד דולר. ממשל טראמפ טרפד את העסקה בשנה שלאחר מכן בשל חששות ביטחוניים לאומיים, מכיוון שברודקום הייתה מבוססת אז בסינגפור. בשנת 2021, ה-FTC המליץ לא לאשר את הניסיון של אנבידיה  NVIDIA CORP לרכוש את ARM  ARM HOLDINGS מטיעונים מונופוליסטיים. העסקה בוטלה בשנת 2022 בעקבות לחץ נוסף מצד הרגולטורים באירופה ובאסיה.

קוואלקום ואינטל מתחרות במספר תחומים, כמו למשל שבבים למחשבי שולחן ולמחשבים ניידים, ומיזוג של השתיים יקטע תקופה ממושכת של קשיים עבור אינטל. לאחרונה אינטל מנסה להציל את הספינה על ידי מיקוד ביחידת השבבים שלה לבינה מלאכותית, אבל המניה צונחת ולצד הדוחות האחרונים החברה גם הודיעה על סבב פיטורים גדול, השהייה של חלוקת הדיבידנת ומהלכי התייעלות נוספים.

את הרבעון השני סיימה קוואלקום עם הכנסות של 9.39 מיליארד דולר לצד רווח של 2.33 דולר למניה, בזמן שצפי האנליסטים היה להכנסות של 9.21 מיליארד דולר ורווח של 2.24 דולר למניה.

קוואלקום צופה כי תסיים את הרבעון השלישי עם הכנסות של בין 9.5-10.3 מיליארד דולר, גבוה מצפי האנליסטים (אמצע טווח) להכנסות של 9.71 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, תחזית החברה צופה רווח של בין 2.38 ל-2.58 דולר למניה, בזמן שהאנליסטים צופים רווח של 2.45 דולר למניה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שחף 21/09/2024 10:03
    הגב לתגובה זו
    וזה מסכן את קללקום כחברה יחס יתרות של 1 ל 10 לחוב הוא מפלצתי קצת קשיים בשוק והיא נכנסת לסופה כמו טבע...משהו שם השתגע לגמרי.
  • 1.
    הפצת סיפורים זה חלק מהמשחק כדי להלהיב את המשקיעים (ל"ת)
    דש 21/09/2024 05:57
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.