גמיני גוגל
גמיני גוגל

ג'ימיני -שימושיות, שיחה קולית ועוד - מה מציע מנוע ה-AI של גוגל?

גוגל נכנסה לשוק מנועי ה-AI השנה עם Gemini, שמבוסס על יכולות השפה והחשיבה המפותחות של החברה. אפשרק לשוחח אתו ולהיעזר בו למשימות יומיומיות בבית ובעבודה. אבל מה עוד הוא מסוגל לעשות, ומה החולשות שלו?
עוזי גרסטמן | (1)

בשנה האחרונה, גוגל הציגה את Gemini (לשעבר Bard), מנוע בינה מלאכותית (AI) שמיועד לשפר את חוויית המשתמשים בכלים דיגיטליים שונים של החברה, ובכלל. המנוע הושק במסגרת מאמצי גוגל להישאר בתחרות עם שחקניות גדולות כמו OpenAI ומיקרוסופט, שמציגות פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים משלהן. Gemini נחשב אחד החידושים המרתקים בתחום ה-AI, והוא משלב את יכולות השפה והחשיבה של גוגל כדי ליצור כלי שמסוגל לבצע משימות רבות בצורה אינטואיטיבית.

מנוע Gemini מבוסס על פיתוחי AI מתקדמים, והוא משמש חלק מרכזי במנועי חיפוש, כלים אישיים, ופתרונות לניהול משימות. הוא משלב בין למידת מכונה (Machine Learning) מתקדמת לבין טכנולוגיות בינה מלאכותית מתוחכמות המיועדות לייעל את חיי היומיום של המשתמשים - בין אם מדובר על ניהול מידע אישי, חיפוש מידע, או אינטראקציה עם מכשירים חכמים.

Gemini של גוגל. דגש על שימושיות בחיים הפרטיים ובעבודה

אחד הדברים שמבדילים את Gemini ממנועי AI אחרים הוא הדגש על השימושיות בחיים הפרטיים ובעבודה. כך לדוגמה, בעזרת Gemini אפשר להפעיל פקודות קוליות בצורה יעילה יותר, לנהל תקשורת ישירה עם משתמשים, ולהשתמש בטכנולוגיה לצורך משימות כמו ניתוח תמונות, שיחה בקול וכתיבה יצירתית.

Gemini מביא עמו כמה חידושים ופיצ'רים שמשפרים את חוויית המשתמש:

יכולת שיחה ושיתוף קול - אחד מהחידושים המרכזיים של Gemini הוא האפשרות לנהל שיחות בקול רם, תוך כדי קבלת תשובות אינטראקטיביות ומדויקות. משתמשים יכולים לבקש מהכלי להסביר מידע, לספק הנחיות ולבצע משימות קוליות בקלות. תכונה זו מחקה את השיחה האנושית ומביאה חוויה אינטואיטיבית יותר מכל מנועי ה-AI האחרים שקיימים כיום בשוק​.

פלטפורמה פתוחה וגישה נרחבת - מנוע Gemini משולב במגוון רחב של מוצרים ושירותים של גוגל, מה שהופך אותו לכלי זמין במיוחד למשתמשי אנדרואיד ומכשירים חכמים אחרים. גוגל מאפשרת שימוש חינמי ב-Gemini במכשירי אנדרואיד, וכל המשתמשים יכולים לנצל את המנוע לצורך משימות שונות כמו כתיבה, חיפוש וניתוח של נתונים.

שיפור המנוע לחיפושים מותאמים אישית - בזכות היכולות המתקדמות של Gemini, ניתן לנהל חיפושים מורכבים יותר במנועי החיפוש של גוגל. המנוע מסוגל לזהות הקשרים רחבים בין נושאים שונים ולהתאים את התוצאות לצרכים האישיים של המשתמשים - דבר שמשפר משמעותית את תוצאות החיפוש באינטרנט​.

קיראו עוד ב"BizTech"

ניתוח תמונות והבנת נתונים ויזואליים - Gemini יודע גם לנתח תמונות בצורה מדויקת. המנוע מסוגל לזהות אובייקטים בתמונות, להסביר את מה שנראה בהן ולהפוך את התמונה לחלק אינטראקטיבי בעבודה עם המידע. יכולת זו משפרת את האפשרות לעבוד עם מידע ויזואלי בצורה יעילה​.

ניהול משימות אישיות ועסקיות - הוא מיועד לייעל את חיי המשתמשים על ידי ניהול משימות שוטפות – בין אם מדובר בניהול יומן, שליחת מיילים, תכנון פגישות או סיוע בפרויקטים מקצועיים מורכבים. המנוע יודע לייעל את הזמן של המשתמשים ולעזור להם להשיג את מטרותיהם בצורה אפקטיבית.

מדריך למשתמש: איך לגשת ל-Gemini ומה לעשות אתו?

משתמשי אנדרואיד יכולים להשתמש ב-Gemini דרך שירותי גוגל הקיימים, כמו Google Assistant, מנוע החיפוש הרגיל וג'ימייל. ניתן להפעיל את Gemini ישירות מממשקי המכשירים, ולבקש ממנו לבצע משימות קוליות או טקסטואליות.

אף ש-Gemini זמין לכל המשתמשים, קיימות אפשרויות מתקדמות יותר בתשלום. האפשרויות האלה כוללות גישה מורחבת לפיצ'רים ייחודיים, כמו ניתוח נתונים מעמיק או אינטגרציה עם כלים עסקיים.

מה אפשר לעשות עם Gemini?

כתיבת טקסטים: בעזרת Gemini ניתן לכתוב טקסטים יצירתיים, מאמרים, מיילים, ועוד. המנוע מבין את הקשרי השפה ויודע להציע ניסוחים מתקדמים, כך שניתן לבקש ממנו לכתוב טקסט בסגנון פורמלי, אישי או משעשע.

שאלות חיפוש: כמו בגוגל, ניתן לשאול את Gemini שאלות ישירות, והוא יספק תשובות מדויקות ומפורטות בהתאם לחיפוש. הטכנולוגיה שמאחוריו מאפשרת הבנה עמוקה של השאלה ומתן תשובה מלאה המותאמת לצרכים של המשתמש.

ניהול משימות: רוצים ש-Gemini יתכנן לכם את היום? אפשר לבקש ממנו לסדר את הלו"ז, לתזמן פגישות, או אפילו לשלוח תזכורות מייל. הכל נעשה דרך פקודות פשוטות ושיחות קוליות או טקסטואליות.

ניתוח מידע ויזואלי: אחד הפיצ'רים הייחודיים של Gemini הוא היכולת לנתח תמונות וגרפים. ניתן להעלות תמונה או לשאול את המנוע על מה שמופיע בתמונה, והוא יספק ניתוח מדויק בזמן אמת.

וידאו ואינטראקציה קולית: Gemini יודע גם לעבוד עם וידאו בצורה חכמה. ניתן לבקש מהמנוע לנתח קטעי וידאו, להסביר מידע חזותי ולהציע דרכים לנצל את המידע המוצג.

ל- Gemini יש כמה חוזקות. הנה כמה מהבולטות שבהן: ביצועי שפה מרשימים - הוא מבין שפה אנושית ברמה גבוהה, ומסוגל לנהל שיחות טבעיות עם המשתמשים. הוא יודע לזהות טון, הקשרים, ולהגיב בצורה מותאמת לכל משתמש; פלטפורמה נוחה וממשק קל לשימוש - הממשק משולב בצורה אינטואיטיבית במכשירים של גוגל, והוא מתאים לכל סוגי המשתמשים – מחובבנים ועד מומחים; יכולות ניתוח תמונות וגרפים - Gemini לא מתמקד רק בטקסט, אלא כאמור יודע לנתח נתונים ויזואליים ולהפיק מהם מידע חשוב.

מנגד, יש למנוע גם חולשות. אחת הבולטות שבהן היא האתגרים בהתמודדות עם נתונים עדכניים - כמו כל מנועי הבינה המלאכותית, Gemini עלול לא להבין או לספק מידע שאינו עדכני לחלוטין.

טיפים לשימוש ב-Gemini 

נסחו את השאלות בצורה מדויקת - ככל שהשאלה תהיה ברורה יותר, כך המנוע יוכל לספק תשובה מדויקת יותר. הקפידו לשאול שאלות ישירות ולכלול כמה שיותר פרטים רלוונטיים.

השתמשו בפקודות קוליות - Gemini משלב יכולות קוליות מרשימות – נצלו את זה למשימות כמו שליחת הודעות, תזמון פגישות, או חיפוש מהיר של מידע.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון 19/09/2024 09:10
    הגב לתגובה זו
    מעולה ! הרבה יותר נוח מחבריו לבינה המלכותית, מדוייק - מהיר- וכמובן משתפר מרגע לרגע
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".