ג'ימיני -שימושיות, שיחה קולית ועוד - מה מציע מנוע ה-AI של גוגל?
בשנה האחרונה, גוגל הציגה את Gemini (לשעבר Bard), מנוע בינה מלאכותית (AI) שמיועד לשפר את חוויית המשתמשים בכלים דיגיטליים שונים של החברה, ובכלל. המנוע הושק במסגרת מאמצי גוגל להישאר בתחרות עם שחקניות גדולות כמו OpenAI ומיקרוסופט, שמציגות פתרונות בינה מלאכותית מתקדמים משלהן. Gemini נחשב אחד החידושים המרתקים בתחום ה-AI, והוא משלב את יכולות השפה והחשיבה של גוגל כדי ליצור כלי שמסוגל לבצע משימות רבות בצורה אינטואיטיבית.
מנוע Gemini מבוסס על פיתוחי AI מתקדמים, והוא משמש חלק מרכזי במנועי חיפוש, כלים אישיים, ופתרונות לניהול משימות. הוא משלב בין למידת מכונה (Machine Learning) מתקדמת לבין טכנולוגיות בינה מלאכותית מתוחכמות המיועדות לייעל את חיי היומיום של המשתמשים - בין אם מדובר על ניהול מידע אישי, חיפוש מידע, או אינטראקציה עם מכשירים חכמים.
Gemini של גוגל. דגש על שימושיות בחיים הפרטיים ובעבודה
אחד הדברים שמבדילים את Gemini ממנועי AI אחרים הוא הדגש על השימושיות בחיים הפרטיים ובעבודה. כך לדוגמה, בעזרת Gemini אפשר להפעיל פקודות קוליות בצורה יעילה יותר, לנהל תקשורת ישירה עם משתמשים, ולהשתמש בטכנולוגיה לצורך משימות כמו ניתוח תמונות, שיחה בקול וכתיבה יצירתית.
- חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Gemini מביא עמו כמה חידושים ופיצ'רים שמשפרים את חוויית המשתמש:
יכולת שיחה ושיתוף קול - אחד מהחידושים המרכזיים של Gemini הוא האפשרות לנהל שיחות בקול רם, תוך כדי קבלת תשובות אינטראקטיביות ומדויקות. משתמשים יכולים לבקש מהכלי להסביר מידע, לספק הנחיות ולבצע משימות קוליות בקלות. תכונה זו מחקה את השיחה האנושית ומביאה חוויה אינטואיטיבית יותר מכל מנועי ה-AI האחרים שקיימים כיום בשוק.
פלטפורמה פתוחה וגישה נרחבת - מנוע Gemini משולב במגוון רחב של מוצרים ושירותים של גוגל, מה שהופך אותו לכלי זמין במיוחד למשתמשי אנדרואיד ומכשירים חכמים אחרים. גוגל מאפשרת שימוש חינמי ב-Gemini במכשירי אנדרואיד, וכל המשתמשים יכולים לנצל את המנוע לצורך משימות שונות כמו כתיבה, חיפוש וניתוח של נתונים.
שיפור המנוע לחיפושים מותאמים אישית - בזכות היכולות המתקדמות של Gemini, ניתן לנהל חיפושים מורכבים יותר במנועי החיפוש של גוגל. המנוע מסוגל לזהות הקשרים רחבים בין נושאים שונים ולהתאים את התוצאות לצרכים האישיים של המשתמשים - דבר שמשפר משמעותית את תוצאות החיפוש באינטרנט.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
ניתוח תמונות והבנת נתונים ויזואליים - Gemini יודע גם לנתח תמונות בצורה מדויקת. המנוע מסוגל לזהות אובייקטים בתמונות, להסביר את מה שנראה בהן ולהפוך את התמונה לחלק אינטראקטיבי בעבודה עם המידע. יכולת זו משפרת את האפשרות לעבוד עם מידע ויזואלי בצורה יעילה.
ניהול משימות אישיות ועסקיות - הוא מיועד לייעל את חיי המשתמשים על ידי ניהול משימות שוטפות – בין אם מדובר בניהול יומן, שליחת מיילים, תכנון פגישות או סיוע בפרויקטים מקצועיים מורכבים. המנוע יודע לייעל את הזמן של המשתמשים ולעזור להם להשיג את מטרותיהם בצורה אפקטיבית.
מדריך למשתמש: איך לגשת ל-Gemini ומה לעשות אתו?
משתמשי אנדרואיד יכולים להשתמש ב-Gemini דרך שירותי גוגל הקיימים, כמו Google Assistant, מנוע החיפוש הרגיל וג'ימייל. ניתן להפעיל את Gemini ישירות מממשקי המכשירים, ולבקש ממנו לבצע משימות קוליות או טקסטואליות.
אף ש-Gemini זמין לכל המשתמשים, קיימות אפשרויות מתקדמות יותר בתשלום. האפשרויות האלה כוללות גישה מורחבת לפיצ'רים ייחודיים, כמו ניתוח נתונים מעמיק או אינטגרציה עם כלים עסקיים.
מה אפשר לעשות עם Gemini?
כתיבת טקסטים: בעזרת Gemini ניתן לכתוב טקסטים יצירתיים, מאמרים, מיילים, ועוד. המנוע מבין את הקשרי השפה ויודע להציע ניסוחים מתקדמים, כך שניתן לבקש ממנו לכתוב טקסט בסגנון פורמלי, אישי או משעשע.
שאלות חיפוש: כמו בגוגל, ניתן לשאול את Gemini שאלות ישירות, והוא יספק תשובות מדויקות ומפורטות בהתאם לחיפוש. הטכנולוגיה שמאחוריו מאפשרת הבנה עמוקה של השאלה ומתן תשובה מלאה המותאמת לצרכים של המשתמש.
ניהול משימות: רוצים ש-Gemini יתכנן לכם את היום? אפשר לבקש ממנו לסדר את הלו"ז, לתזמן פגישות, או אפילו לשלוח תזכורות מייל. הכל נעשה דרך פקודות פשוטות ושיחות קוליות או טקסטואליות.
ניתוח מידע ויזואלי: אחד הפיצ'רים הייחודיים של Gemini הוא היכולת לנתח תמונות וגרפים. ניתן להעלות תמונה או לשאול את המנוע על מה שמופיע בתמונה, והוא יספק ניתוח מדויק בזמן אמת.
וידאו ואינטראקציה קולית: Gemini יודע גם לעבוד עם וידאו בצורה חכמה. ניתן לבקש מהמנוע לנתח קטעי וידאו, להסביר מידע חזותי ולהציע דרכים לנצל את המידע המוצג.
ל- Gemini יש כמה חוזקות. הנה כמה מהבולטות שבהן: ביצועי שפה מרשימים - הוא מבין שפה אנושית ברמה גבוהה, ומסוגל לנהל שיחות טבעיות עם המשתמשים. הוא יודע לזהות טון, הקשרים, ולהגיב בצורה מותאמת לכל משתמש; פלטפורמה נוחה וממשק קל לשימוש - הממשק משולב בצורה אינטואיטיבית במכשירים של גוגל, והוא מתאים לכל סוגי המשתמשים – מחובבנים ועד מומחים; יכולות ניתוח תמונות וגרפים - Gemini לא מתמקד רק בטקסט, אלא כאמור יודע לנתח נתונים ויזואליים ולהפיק מהם מידע חשוב.
מנגד, יש למנוע גם חולשות. אחת הבולטות שבהן היא האתגרים בהתמודדות עם נתונים עדכניים - כמו כל מנועי הבינה המלאכותית, Gemini עלול לא להבין או לספק מידע שאינו עדכני לחלוטין.
טיפים לשימוש ב-Gemini
נסחו את השאלות בצורה מדויקת - ככל שהשאלה תהיה ברורה יותר, כך המנוע יוכל לספק תשובה מדויקת יותר. הקפידו לשאול שאלות ישירות ולכלול כמה שיותר פרטים רלוונטיים.
השתמשו בפקודות קוליות - Gemini משלב יכולות קוליות מרשימות – נצלו את זה למשימות כמו שליחת הודעות, תזמון פגישות, או חיפוש מהיר של מידע.
- 1.רון 19/09/2024 09:10הגב לתגובה זומעולה ! הרבה יותר נוח מחבריו לבינה המלכותית, מדוייק - מהיר- וכמובן משתפר מרגע לרגע
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
