וול סטריט
צילום: רוי שיינמן

לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט - האנליסטים מנתחים

בצד נתוני המאקרו צפוי שבוע יחסית שקט בוול סטריט, אבל לא בגזרת הדוחות - אנבידיה תדווח על תוצאותיה ביום רביעי לאחר המסחר כאשר מספר חברות נוספות ידווחו השבוע, כולל קראודסטרייק וסנטינל וואן
רוי שיינמן | (1)

וול סטריט תפתח שבוע מסחר נוסף בסימן סיום עונת הדוחות לרבעון השלישי. השבוע ידווחו מספר חברות גדולות שטרם דיווחו על תוצאותיהן לרבעון, כאשר הבולטת ביותר היא אנבידיה שתקבע האם עונת הדוחות תיחתם בצורה חיובית או שלילית, בעיקר על רקע החששות בקרב חלק מהמשקיעים לגבי הכדאיות של המשך השקעה במניות בינה מלאכותית.

בנוסף, ביום חמישי יתפרסם העדכון הראשון לנתוני התוצר לרבעון השני, זאת לאחר שבפרסום הראשון דווח כי המשק האמריקני צמח ב-2.8%, מעל לצפי.

 

החששות ממיתון בארה"ב כמעט התפוגגו לגמרי

בתחילת החודש החששות מפני מיתון הוצתו מחדש אחרי שפורסמו נתוני התעסוקה לחודש יולי, שהעידו על מספר משרות חדשות שהיה נמוך בהרבה מהצפי, ואם זה לא היה מספיק לאחרונה תוקנו הנתונים מטה ביותר מ-800 אלף משרות. עם זאת, הנתונים הנוספים שפורסמו החודש, ובעיקר מדד המחירים לצרכן, העידו כי המשק האמריקני עדיין ממשיך להתרחב.

ג'רום פאוול, יו

ג'רום פאוול, יו"ר הפד'; קרדיט: טוויטר

"הנתונים הכלכליים ממשיכים להצביע על התרחבות בפעילות (בעיקר בענפי השירותים), ולא על כניסה למיתון", כותבים יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון." באוגוסט, מדד מנהלי הרכש PMI בענפי השירותים עלה ל- 55.2 נק'. לעומת זאת, המדד בתעשייה ירד ל-48 מ-49.6. הפירמות מדווחות על ירידיה ברכיבי התעסוקה והתמתנות במחירים הסופיים, זאת למרות העלייה במחירי התשומות. מדדי ה-PMI משקפים קצב צמיחה של +2% ברבעון השלישי", כותבים בלידר.

"לאחר רצף של ירידות, ביולי חל גידול במכירות של בתים יד שנייה (1.3%), אך עדיין מדובר בירידה של 2.5% שנה אחורה. המכירות של בתים חדשים עלו ב-11%. מספר דורשי העבודה החדשים (והמתמשכים) עלה ב-4 אלף איש בשבוע האחרון. למרות התנודתיות בסדרה זו, מסתמנת מגמת התקררות בשוק העבודה. נתוני תעסוקה תוקנו אחורה כלפי מטה ב-818 אלף איש במצטבר! מדובר בשינוי מאד משמעותי. מדובר בירידה של 28% בממוצע לחודש בשינוי במספר המועסקים, לעומת הנתון המקורי", מוסיפים בלידר.

"הסנטימנט החיובי חזר אל השוק על רקע האינפלציה המתקררת, הגידול ברווחיות החברות והצפי להקלת המדיניות המוניטרית", כותב אוקטאי קברק, אסטרטג מוצר בחברת ההשקעות Leverage Shares. "ואולם, סימני האזהרה מגיעים משוק העבודה בארצות הברית, וזאת לאחר שמספר המשרות שנוצרו ב-12 החודשים שקדמו לסוף הרבעון הראשון תוקנו כלפי מטה ביותר מ-800 אלף משרות - התיקון השלילי הגדול ביותר מזה כ-15 שנה. לאור זאת, בשוק מתמחרים סבירות של 70% להורדת ריבית של כרבע אחוז בספטמבר.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

עונת הדוחות מגיעה לסיומה - האם וול סטריט שמרה את הטוב לסוף?

עונת הדוחות תגיע לסיומה השבוע כאשר במוקד העניינים יעמדו דוחות אנבידיה  NVIDIA CORP ביום רביעי אחרי המסחר. אנבידיה תדווח בתום עונת דוחות בה ענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל  GOOGLE ומיקרוסופט  MICROSOFT ראו את המניות שלהן יורדות לאחר שדיווחו על הוצאות תפעוליות גבוהות מהצפוי הנובעות מהשקעות מתמשכות בבינה מלאכותית. 

"האירוע המרכזי השבוע יהיה פרסום הדו"ח הרבעוני של חברת אנבידיה", כותב קברק. "האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 28.5 מיליארד דולר לערך - יותר מפי 2 לעומת הרבעון המקביל ב-2023. הרווח למניה (EPS) צפוי להיות באזור 65 סנט למניה - גידול ניכר לעומת השנה שעברה. מירב ההכנסות של אנבידיה מגיעות מיתר "שבע המופלאות" - כאשר רק מיקרוסופט לבדה אחראית לכ-20% מהכנסות אנבידיה. התוצאות החזקות של מיקרוסופט, אמזון וגוגל מעסקי הענן שלהן, ממחישות את הביקוש הגבוה ל-AI".

יפתיע שוב או יאכזב את השוק? ג'נסן הואנג, מנכ

יפתיע שוב או יאכזב את השוק? ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה; קרדיט: טוויטר

"השאלה הגדולה היא האם מניית אנבידיה לא מייצרת אופוריה גדולה מדי - כאשר תשואת מניית אנבידיה אחראית לכמעט שליש מכל תשואת מניות ה-S&P500. מניית אנבידיה עלתה השנה ביותר מ-150% והיא הציגה הביצועים הטובים ביותר מבין 500 מניות ה-S&P500", מוסיף קברק.

בנוסף, מספר חברות נוספות ידווחו השבוע - קראודסטרייק תדווח על תוצאותיה ביום רביעי אחרי המסחר לראשונה מאז התקלה הגדולה בחודש שעבר ואחרי שהמניה שלה ירדה מאז כבר ב-30%, כאשר ביום שלישי לפני המסחר תדווח המתחרה הישראלית הגדולה שלה שעלתה ב-20% מאז התקלה, סנטינל וואן.

ביום חמישי לפני המסחר ידווחו בסט ביי ודולר ג'נרל, ויתנו מידע נוסף לגבי כוח הקנייה של הצרכן האמריקאי בהמשך לדוחות המעודדים של טארגט  TARGET CORP ווולמארט WALMART . באותו יום אחרי המסחר תדווח דל DELL TECHNOLOGIES INC , שרק לאחרונה דיווחה על כוונתה לפטר 12.5 אלף עובדים במהלך התייעלות שנועד לאפשר לחברה להתחרות בצורה חזקה יותר מול אינטל  INTEL CORPORATION בתחום השרתים לבינה מלאכותית, וגם חברת האיפור ומוצרי הטיפוח ULTA  ULTA BEAUTY - המניה החדשה של וורן באפט.

נוסף על כך, השבוע ידווחו גם פוט לוקר  FOOT LOCKER INC (רביעי לפני המסחר) ולולולמון  LULULEMON ATHLTCA INC (חמישי אחרי המסחר) וישלימו את התמונה בתחום ביגוד והנעלת הספורט.

הנה הלו"ז המלא לשבוע:

יום שלישיסנטינל וואן

לפני המסחר: אלוט  אלוט (US) .

אחרי המסחר: סנטינל וואן  .

יום רביעי

לפני המסחר: אברקרומבי אנד פיץ' ABERCROMBIE & FITCH CO , צ'ואי CHEWY INC , ליי LI AUTO INC , פוט לוקר FOOT LOCKER INC .

אחרי המסחר: אנבידיה  NVIDIA CORP , קראודסטרייק  CROWDSTRIKE , סיילספורס  SALESFORCE , אוקטה  OKTAINC , HP  HP .

יום חמישי

לפני המסחר: בסט ביי BEST BUY CO INC , דולר ג'נרל DOLLAR GENERAL CP , אמריקן איגל,  AMERICAN EAGLE OUTFITTER בירקנשטוק BIRKENSTOCK HOLDING PLC , סטרטסיס  סטרטסיס .

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    [email protected] 26/08/2024 11:27
    הגב לתגובה זו
    לא להכנס במחירים כאלו. סבלנות התמחור יהיה יותר נוח ממש בקרוב
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותאלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיות

להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים

"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?

רן קידר |
נושאים בכתבה נטפליקס סוני

נטפליקס Netflix, Inc 0.61%   רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.

על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.

איפה המרצ'נדייז? 

אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.

הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים. רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.

במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32%   (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro Inc.  (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.