פייפאל
צילום: Isock

בוול-סטריט אופטימיים לגבי האסטרטגיה של פייפאל - המניה עולה ב-3%

היוזמות החדשות של החברה בנוסף למאמצי הייעול מתחילים למשוך את האנליסטים, שבעיקר אופטימיים לגבי יוזמת ה-Fastlane של פייפאל
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פייפאל תשלומים

מניית פייפאל PAYPAL נסחרת בעליות שערים בעקבות שדרוג המלצה המאותת על האופטימיות המתפתחת בקרב האנליסטים בנוגע לתוכניות האסטרטגיות של החברה. בתחילת השנה, פירטה פייפאל שש יוזמות חדשות במטרה להגדיר מחדש את מעמדה בעסקי התשלומים, אך בוול-סטריט לא התרגשו. עם זאת, לאחר ההכרזה על מינוי מנהלים לפלטפורמת הפרסום החדשה של החברה, נראה שמשהו משתנה. 

ב-Mizuho Securities שדרגו את מניית פייפאל ל"קנייה" מ"נייטרלי" והעלו את מחיר היעד ל-90 דולר מ-68 דולר קודם לכן. האנלסיטים ציינו את אחת מיוזמות החברה שנקראת Fastlane, מערכת תשלום בלחיצה אחת למשתמשים מזדמנים, כסיבה לאופטימיות. ב-Mizuho מעריכים כי Fastlane יכול להגביר את הרווחים של פייפאל מעסקאות ב-1-1.5 מיליארד דולר, עלייה של 5%-10% לעומת הרווחים ב-2023.

בינואר האחרון הורידו בבנק ההשקעות את הדירוג למניית פייפאל וציינו חששות תחרותיים ואמרו כי מעבר הצרכנים לתשלומים במובייל עשוי לפגוע בחברה שנוכחת בעיקר במחשבים, בעוד אפל פיי התחילה לראות הצלחה בסמארטפונים. למרות שהחששות האלה עדיין רלוונטיים, האנליסטים רואים התייצבות בכל הקשור לתהליך הצ'ק אאוט הממותג שהחברה מספקת לחברות כמו אטסי ונייקי וכי ניתן להגביר את יכולות התשלום במובייל של פייפאל באמצות תוכנית Fastlane.

 

הדוחות האחרונים

פיפאל רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של 1.08 דולר למניה על הכנסות של 7.7 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים לרווח מתואם של 1.14 דולר למניה אך גבוה מהצפי להכנסה של 7.02 מיליארד דולר.

החברה העלתה את תחזית הרווח המתואם לשנה כולה, מכיוון שענקית התשלומים נהנתה מהוצאות צרכניות חזקות, בעוד שצעדים לצמצום עלויות שיפרו את שולי התפעול ברבעון הראשון. פייפאל גם צופה שההכנסות ברבעון השני יצמחו ב-7%. הוצאות הצרכנים הראו חוסן יוצא דופן גם כאשר דאגות כלכליות העיבו על התחזית עבור מגזר התשלומים במשך חודשים. למרות שבעלי הכנסה נמוכה יותר המעיטו ברכישות, רוב האמריקאים עדיין מחפשים לקנות באינטרנט, לסעוד בחוץ ולטייל.

ההנהלה החדשה של פייפאל ציינה כי היא שואפת גם להצית מחדש את אמון המשקיעים באמצעות מאמצים להקטין את החברה ולהוריד עלויות כדי להקל על הלחץ על המניה שלה, שהייתה אחת מהמניות בעלות הביצועים הגרועים ביותר בנאסד"ק בשנה שעברה עם ירידה של 15% ב-2023. מוקדם יותר השנה, פייפאל הודיעה על תוכניות לקצץ כ-2,500 משרות, כ-9% מכוח העבודה העולמי שלה.

"2024 נותרה שנת מעבר ואנו מתמקדים בביצוע - הנעת יוזמות אסטרטגיות מרכזיות שלנו, מימוש חיסכון בעלויות והשקעה מחדש כראוי", אמר המנכ"ל אלכס כריס. החברה צופה שהרווח המתואם לשנת 2024 יגדל כאמור ב"אחוז חד ספרתי בינוני עד גבוה", בהשוואה לתחזית הקודמת שלה שיישאר קבוע.

קיראו עוד ב"גלובל"

היקף התשלומים הכולל גדל ב-14% ל-403.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2024. שולי התפעול של פייפאל השתפרו ב-0.84%, בהתאמה, ל-18.2% ברבעון הראשון. המוצרים העסקיים בעלי הרווחים הנמוכים של החברה עלו מאוד, בעוד הצמיחה במוצרי המותג שלה הואטה עקב לחץ מוגבר מצד מתחרות כמו אפל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

מניות הקוונטים נופלות, אקספנג קופצת ב-8%; המדדים סביב ה-0

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.

המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.

במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.

במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.

למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.