סייברארק רוכשת את חברת Venafi תמורת 1.5 מיליארד דולר
חברת הסייבר הישראלית סייברארק סייבר ארק חתמה על הסכם לרכישת Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה, מקרן ההשקעות האמריקאית תומא בראבו (Thoma Bravo), לפי שווי חברה של 1.54 מיליארד דולר. העסקה צפויה לתרום לחברה הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של כ-150 מיליון דולר.
על פי הודעת החברה, היא מתכוונת לרכוש את Venafi, העוסקת באבטחה של חיבורים ותקשורת בין מכונה למכונה, לפי שווי חברה (Enterprise value) של כ-1.54 מיליארד דולר בשילוב של מזומן ומניות סייברארק (כמיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות). הדירקטוריונים של סייברארק ו-Venafi אישרו שניהם את העסקה, אשר צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024.
להערכת סייברארק, Venafi צפויה להוסיף לה הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של כ-150 מיליון דולר. כמו כן, העסקה צפויה לתרום באופן מידי לשולי הרווח, עם סינרגיה משמעותיות בהכנסות באמצעות מכירה צולבת, שדרוג והתרחבות גיאוגרפית. לבסוף, הפעילות החדשה, צפויה להרחיב את שוק היעד הכולל של סייברארק (TAM) מ-50 מיליארד דולר ל-60 מיליארד דולר.
"רכישה זו מהווה אבן דרך משמעותית עבור סייברארק, ומאפשרת לנו לקדם את החזון שלנו לאבטח כל זהות – אנושית ומכונה – עם הרמה הנכונה של בקרת הרשאות", אמר מאט כהן, מנכ"ל סייברארק. "על ידי שילוב כוחות עם Venafi, אנו מרחיבים את היכולת שלנו לאבטח זהויות מכונה בעולם של ענן תחילה, GenAI, והצפנה פוסט-קוונטית. הסינרגיה בין הטכנולוגיות, היכולות והמומחיות של סייברארק ו-Venafi תענה על הצרכים של ארגונים גלובליים ותסייע למנהלי אבטחת המידע להתגונן מפני התקפות מתוחכמות יותר ויותר הממנפות זהויות אנושיות וזהויות מכונה כחלק משרשרת ההתקפה. Venafi מביאה כישרונות ברמה עולמית שחולקים את התרבות הארגונית של סייברארק הממוקדת בלקוח, שמה אנשים בראש סדר העדיפויות ומתמקדת באבטחה תחילה. אנו נרגשים לעבוד עם הצוות של Venafi כדי לנצל את ההזדמנות האדירה לצמיחה בשוק אבטחת הזהויות המוערך בכ-60 מיליארד דולר".
- "סייברארק ממשיכה לראות ביקושים חזקים, אבל השארנו בתחזית מקום להאטה"
- סייברארק מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"היה תענוג לעבוד עם הצוות של Venafi, תוך מינוף המומחיות התפעולית שלנו כדי לבסס את Venafi ככוח מוביל בניהול זהויות מכונה", אמר צ'יפ וירניג, שותף בתומא בראבו. "במהלך תקופת ההשקעה שלנו, Venafi האיצה את צמיחת ה-SaaS שלה, הרחיבה את שולי הרווח והצליחה ליצור את הצעת ה- SaaS הטובה מסוגה, שהכינה את הקרקע לחדשנות מתמשכת. אנו מאמינים כי סייברארק היא שותפה מצוינת עבור Venafi וכי פלטפורמת אבטחת הזהויות המשוכללת מקצה לקצה שנוצרה על ידי השילוב האסטרטגי ביניהן תספק ערך משמעותי לבעלי המניות".
תחזיות חזקות ל-2024
בתחילת החודש פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2024, במהלכו הציגה הכנסות של 221.6 מיליון דולר, עלייה של 37% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, הציגה החברה מעבר לרווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 35.9 מיליון דולר (0.75 דולר למניה), בהשוואה להפסד נקי של 6.9 מיליון דולר (0.17 דולר למניה), באותה תקופה אשתקד.
את הרבעון השני צופה החברה לסיים עם הכנסות של בין 215-221 מיליון דולר, לצד רווח של בין 34-44 סנט למניה, זאת בהשוואה לצפי האנליסטים המוקדם להכנסות של 221 מיליון דולר ורווח של 30 סנט למניה. עם זאת, החברה גם העלתה את התחזיות שלה לשנה כולה, אותה היא מעריכה כי תסיים עם הכנסות של 928-938 מיליון דולר, בהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 927 מיליון דולר. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) צפוי להיות בטווח שבין 1.88-2.07 דולר למניה, לעומת צפי האנליסטים שעמד על רווח של 1.76 דולר למניה.
מנית סייברארק נסחרת במחיר של 246 דולר לפי שווי של כ-10.4 מיליארד דולר. מתחילת השנה עלתה המניה ב-10%, תוך שהיא משלימה זינוק של כ-60% בשנה האחרונה (12 החודשים האחרונים).
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
