סייברארק מעלה את התחזית לשנה כולה - אבל התחזיות לרבעון הבא מאכזבות
סייברארק סייבר ארק העוסקת בביטחון זהויות, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ 2024.
סך ההכנסות הסתכם ב-221.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 37% מ-161.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. הכנסות ממנויים הסתכמו ב-156.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, גידול של 69% מ-92.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023. הכנסות מתחזוקה ושירותים מקצועיים הסתכמו ב-62.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, לעומת 65.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023.
ההפסד התפעולי לפי כללי חשבונאות מקובלים (GAAP) היה 6.4 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 46.1 מיליון דולר באותה תקופה אשתקד. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-33.0 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 12.6 מיליון דולר באותה תקופה אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP היה 35.9 מיליון דולר, או 0.75 דולר למניה מדוללת, בהשוואה להפסד נקי של 6.9 מיליון דולר, או 0.17 דולר למניה מדוללת, באותה תקופה אשתקד.
למרות התוצאות, המניה יורדת ב-4% בטרום בגלל התחזיות לרבעון השני - סייברארק צופה הכנסות של בין 215-221 מיליון דולר ברבעון לצד רווח של בין 34-44 סנט למניה, זאת בהשוואה לאנליסטים שצופים הכנסות של 221 מיליון דולר ורווח של 30 סנט למניה.
עם זאת החברה העלתה את התחזיות שלה לשנה כולה. בשנת 2024 כולה סך ההכנסות צפויות להיות בטווח של 928 מיליון דולר ל-938 מיליון דולר, המייצגות צמיחה של 23% ל-25% בהשוואה לשנה המלאה 2023 ובהשוואה לצפי האנליסטים שעומד על 927 מיליון דולר. הרווח התפעולי Non-GAAP צפוי להיות בטווח של 90.5 מיליון דולר ל-99.5 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה מדוללת צפוי להיות בטווח של 1.88 דולר ל-2.07 דולר למניה מדוללת לעומת צפי האנליסטים שעומד על רווח של 1.76 דולר למניה.
- "סייברארק ממשיכה לראות ביקושים חזקים, אבל השארנו בתחזית מקום להאטה"
- סייברארק מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-ARR נכון ל-31 בדצמבר 2024 צפוי להיות בטווח של 975 מיליון דולר ל-990 מיליון דולר, המייצג צמיחה של 26% ל-28% מדצמבר 31, 2023. תזרים המזומנים הפנויים על בסיס Non-GAAP צפוי להיות בטווח של 115.0 מיליון דולר ל-125.0 מיליון דולר לשנה המלאה 2024.
"היתה לנו פתיחה חזקה לשנת 2024. תוצאות הרבעון הראשון שלנו משקפות את המיקוד שלנו בהובלת צמיחה ורווחיות בקנה מידה רחב. רשמנו צמיחה של 54% ב-ARR של המנויים וצמיחה של 37% בהכנסות, תוך כדי הרחבה משמעותית של רווחי התפעול וצמיחה בתזרים נטו מפעילות תפעולית", אמר מאט כהן, המנכ"ל של סייברארק.
"לכל ארגון יש מגוון רחב של זהויות לניהול אבטחה ב-IT, בקרב מפתחים, עובדים ומכונות. היכולת שלנו ליישם רמות מתאימות של בקרות אבטחה על כל הזהויות - אנושיות וממוחשבות - היא הבדל ייחודי שמוצא חן בעיני לקוחות ושותפים כאחד. השילוב של פלטפורמת אבטחת הזהויות המאוחדת שלנו עם בקרות אבטחה מהטובות מסוגן מוביל לקוחות לאחד את האמון בסייברארק. בעולם אבטחת הסייבר, כל הדרכים מובילות לזהות, ומחזיקות את אבטחת הזהות בראש סדר העדיפויות של ה-CISO. אנחנו נמצאים בעמדה טובה להרחיב עוד יותר את מעמד המובילות שלנו באבטחת זהויות בשנת 2024 ומעבר לה", הוסיף כהן.
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מנית סייברארק נסחרת במחיר של 237 דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר. מתחילת השנה עלתה המניה ב-10% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-95%.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
