בואינג – עובדי החברה מעדיפים לטוס באיירבס, ואתם?
בשנים עברו נהגו לומר: “If it isn’t a Boeing, I ain’t going”, אך לאחרונה יותר ויותר נוסעים פונים לחברת התעופה באמירה: “If it is a Boeing, I ain’t going”.
לאחרונה רבו המקרים בהם עובדי בואינג כולל בכירים, סירבו לבורדינג במטוסי החברה בה הם עובדים והעדיפו לטוס במטוסי איירבס.
לטור קודם בנושא: רווחים מול בטיחות הנוסעים: מה עומד על הכף במשבר של בואינג
תקלות בדגמי בואינג 787 ו-777 בנוסף ל-MAX 737
עוד לא נמוגו הדי ועדות החקירה בפרשת נפילת דלת הפלאג במטוס 737 וכבר התבשרנו על מקרה של מטוס 787 דרימליינר שאיבד יכולת ניהוג של הטייס האוטומטי והמטוס צלל בחדות אל התרסקותו. ברגע האחרון המטוס ניצל בנס. הטייסים החיוורים הכריזו כי מערכת הטייס האוטומטי חזרה לפעולה והמטוס ניצל ברגע האחרון, לא לפני שנפצעו כ-50 נוסעים שהתעופפו בחלל המטוס בזמן הצלילה הפתאומית. בבואינג טענו כי דייל שהגיש מזון בתא הטייס פגע במפסק על כסא הטייס וגרם לתקלה, טענה תמוהה שכן על המפסק קיים כיסוי האמור למנוע זאת. חברת אל על המחזיקה בדגם מטוס זה מסרה כי הינה מחכה להסברים מבואינג לגבי מהות התקלה.- גולדמן זאקס שוריים על ענף התעופה האירופאי - במי הם ממליצים להשקיע?
- המטוס הכי גדול בעולם הפך לכאב ראש יקר: ה-A380 במשבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני ימים אחדים דווח על תקלה במטוס 777 שנחת נחיתת חירום בשדה התעופה בלוס אנג׳לס ורשויות התעופה FAA פתחו בחקירה לגבי נסיבות התקלה.
התקלות במטוסי 777 ו-787 מצטרפות למסכת תקלות בטיחות ותקלות יצור שהתגלו לאחרונה במטוסי MAX 737. בבדיקה שביצעו רשויות התעופה בארה״ב במפעלי בואינג התגלו ליקויים ב-33 מתוך 89 בדיקות יצור ואיכות במפעלי חברת בואינג בסיאטל. ליקויים דומים נתגלו גם בבדיקות שבוצעו על ידי ה-FAA במפעלי חברת SPIRIT המספקים לבואינג את מכלולי הגוף של המטוס. נמצאו גם ליקויים בהרכבת חלונות תא הטייס.
חקירה פלילית נפתחה כנגד בואינג
NTSB הארגון החוקר את תקלת תלישת דלת הפלאג במטוס MAX 737, הודיע כי אינו זוכה לשיתוף פעולה נאות מצד חברת בואינג. ה-NTSB ביקש לקבל לידיו רשימת שמות 25 העובדים המעורבים בתקלה, אך הנהלת בואינג סירבה למסור את הנתונים. יותר מכך, בואינג טענה שסרטון בו תועדה הרכבת דלת הפלאג נדרס בהסרטה חוזרת והנתונים אבדו.- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הסנאט פנה למנכ״ל בואינג דייב קלהון להעביר לסנאט את המסמכים המתעדים את הרכבה דלת הפלאג, אך מנכ״ל בואינג השיב כי המסמכים אבדו ולא נמצאים בידי החברה!
בעקבות אירועים אלה נפתחה בימים אלה חקירה פלילית על ידי מחלקת המשפטים האמריקאית כנגד חברת בואינג.
הרשות האירופאית EASA המקבילה ל-FAA האמריקאי, מאיימת כי בהיעדר שקיפות ושיתוף פעולה של בואינג עם הגוף החוקר לא תוכל לתת אמון במתן רישיון היצור של FAA לבואינג, עובדה העלולה למנוע היתר נחיתה של מטוסי בואינג באירופה ולהביא למשבר פוליטי בין אירופה לארה״ב.
בואינג הייתה יכולה לעניין את אגתה כריסטי
אירוע רודף אירוע והשבוע דווח ב-BBC כי ג׳ון ברנס שעבד בבואינג 32 שנים נמצא ללא רוח חיים, ירוי, בחניון מלון בדרום קרוליינה כמה ימים לפני שהיה אמור להמשיך בעדותו בתביעה משפטית כנגד חברת בואינג. עובד זה העיד בעדותו המוקדמת כי קיימת פגיעה בנוהלי הבטיחות בחברה עקב ניסיון בואינג להאיץ את ייצור מטוס ה-787 דרימליינר. עורך דינו של ברנס הטיל ספק בנסיבות המוות וטען להתאבדות מאולצת על ידי גורם זר. בואינג מסרה תנחומיה למשפחתו.
משבר פיננסי בבואינג בעקבות עיכובי היצור
מאחורי הקלעים מתנהל מאבק איתנים בין בואינג לרשויות התעופה בארה״ב על הגדרת התקלות האחרונות כבעיית איכות היצור. האמנם תקלת איכות? האם בטיחות הנוסעים נמצאת לנגד עיני מנכל בואינג במקום הראשון גם כאשר מאזן החברה עלול להיפגע קשות על ידי ביצוע תיקונים הדרושים בכדי לשפר את בטיחות הנוסעים?
מאבק איתנים, על מוניטין, בטיחות נוסעים, תקציבים אדירים, מאזני חברה, משרות מנהלים ומחיר מניית בואינג בבורסות העולם. מאז תחילת המשבר האחרון נפלה מניית בואינג ממחיר 260 דולר ל-181 דולר. החברה איבדה מעל 50 מיליארד דולר משוויה (כשליש משוויה לפני המשבר) ונסחרת כעת בשווי של כ-110 מיליארד דולר.
בואינג החלה לאבד הזמנות מטוסים לטובת חברת איירבס ומאבדת מוניטין כיצרנית המובילה בעולם.
נזקים לחברות התעופה והסבת הזמנות לאיירבס
לחברות התעופה UNITED ו ALASKA AIR- נגרמו נזקים כבדים בעקבות קרקוע מטוסי בואינג לבדיקות ודחיית אספקת מטוסים לחברה לאור האטת קצב היצור בבואינג לצרכי חקירה ושיפור תהליכי אבטחת איכות בקווי היצור. UNITED הודיעה כי לאור עיכובי אספקה של מטוסי בואינג 10 MAX 737 בעקבות בדיקות וחקירות ה-FAA, היא תשכור מטוסי איירבס A321 neo ובהודעה מפתיעה ב-Bloomberg נמסר שיונייטד גם תרכוש מטוסים נוספים מדגם זה מאייבראס במקום אספקות מטוסי בואינג שנדחו בכ-5 שנים. לאיירבס הזמנות רבות לדגם זה עם תור הזמנות עד 2030 והחברה העלתה את מחירי מטוסיה לאור הביקוש הרב.
לחברת איירבס רקורד בטיחות טוב יותר על פני 20 השנים האחרונות ביחס לבואינג. רק מספר התרסקויות של הדגם 737 של מטוסי בואינג עולה על כל מספר ההתרסקויות של כל דגמי מטוסי איירבס גם יחד.
האם הנוסעים ירצו להמשיך ולטוס במטוסי בואינג?
נוסעים המודאגים ומודעים למסכת התקלות האחרונה ובעיקר לאור אי שקיפות הנהלת בואינג וחוסר אמון בנתונים אותם מוסרת חברת בואינג לגוף החוקר החליטו להצביע ברגליהם ולא לסכן את חייהם.
חברת אל על מחזיקה אך ורק צי של 46 מטוסי בואינג 787, 777, 737. לאחרונה אל על פתחה במו״מ עם חברת איירבס לרכישת מטוסים צרי גוף, אך לאור קבלת כספי סיוע מארה״ב, יש להניח כי צפוי לחץ ממשלתי על אל על כמו גם חוסר כדאיות תחזוקה למטוסים מחברות שונות, לכן ספק אם רכישה מאיירבס תוכל לצאת לפועל. לאל על מוניטין ברמת התחזוקה הגבוהה של המטוסים וטייסים מיומנים, עובדות המאזנות במידת מה את חשש נוסעי אל על ממטוסי בואינג.
יותר ויותר פלטפורמות חיפוש מוסיפות אופציה למיון על פי דגם המטוס או יצרן המטוס, בואינג או איירבס. התחיל בכך האתר KAYAK עם מנוע השוואת טיסות וכיום קיימים אתרים נוספים לצרכי מיון זה. בנוסף, נוסע החפץ לטוס במטוס איירבס, יוכל לבקש מסוכן הנסיעות לאתר עבורו טיסות במטוסי איירבס, כמו גם לבחור באופן עצמאי לטוס בחברות תעופה אירופאיות המחזיקות בעיקר ציי מטוס איירבס.
עופר הבר הוא מהנדס בכיר מומחה תעופה ועובד בואינג לשעבר
- 4.שאול 16/03/2024 16:01הגב לתגובה זוהדג מסריח מהראש , משחיתות שקרים ובקרת איכות קטסטרופלית .
- 3.שטויות במיץ עגבניות 16/03/2024 15:49הגב לתגובה זוהסכוי לתאונה במטוס גם בבואינג אפסי אין סוף אנשים מחליקים במקלחת...חלקם מסיימים את חייהם בין השטויות שמופיעות בכתבה לבין המציאות קשר מיקרי בלבד ואני לא טוען שאין בעיות בחברת בואינג או שכדאי לקנות מניות החברה אבל כמה קל לעורר סערה בכוס תה
- 2.זה מה שקורה שמנסים להיות AGILE ו-SCRUM. מהר מהר. גמישות (ל"ת)מהנדס בכיר 16/03/2024 10:37הגב לתגובה זו
- אורי 16/03/2024 19:42הגב לתגובה זותקלות קורות ויקרו כל הזמן גם באיירובוס יש תקלות מה אשמת חברה שמכרה מטוס ואחרי 10 שנים קרתה תקלה כמו גלגל שנותר או פנל שנותר מגוף המטוס לדעתי אשמת חברת התעופה ואני התחזוקה אני אמשיך לטוס בבויאנג
- 1.?????? 16/03/2024 10:21הגב לתגובה זואיירבוס מטוס הרבה יותר טוב מבואינג אל על קונה את המטוסים רק בגלל לחץ של ממשלת ארה״ב
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
