אפל משקפיים
צילום: טוויטר

שינוי מגמה? אפל מקבלת המלצת קנייה - אפסייד של 20%

פוטנציאל הבינה המלאכותית של אפל מושך את האנליסטים, יחד עם קטגוריית המוצרים החדשה שהחברה יצרה עם מכשיר ה-Vision Pro שצפויה לעזור לענקית הטכנולוגיה לחזור לעניינים
אדיר בן עמי | (1)

בנק אוף אמריקה BANK OF AMERICA נותן המלצת קנייה לאפל APPLE עם מחיר יעד של 225 דולר. הבנק צופה אפסייד משמעותי למגזרי החומרה והשירותים וצופה כי מכירות האייפון יגדלו כאשר המשתמשים ירצו מכשירים שתומכים ביישומי בינה מלאכותית ג'נרטיבית, דבר שיתאפשר רק במכשירים החדישים. 

הבנק מבסס את המלצת הקנייה שלו על הציפיות כי יכולות בינה מלאכותית במכשירי האייפון יגיעו כבר השנה או בשנה הבאה, בנוסף למשקפי ה-VIsion pro שיגיעו בחודש פברואר. בנק אוף אמריקה צופה כעת כי אפל תמכור בשנים 2024 ו-2025 כ-233 ו-250 מיליון מכשירי אייפון בהתאמה. הצפי הקודם של הבנק היה ל-231 ו-244 מיליון מכשירים בהתאמה. גם צפי ההכנסות למגזר השירותים מקבל שדרוג לשנתיים הקרובות מ-95 ו-107 מיליארד, ל-97 ו-110 מיליארד דולר כאשר הבנק צופה הכנסות גדולות יותר מתחומי הפרסום, בריאות וכושר. 

צפי אייפונים

   הצפי למספר האייפונים שימכרו

בנוסף, האנליסטים צופים כי ייצור האייפונים היה יחסית גבוה בחודש ספטמבר, כאשר צפויה חולשה בחודש מרץ. החולשה בסין מקוזזת על ידי חוזק במדינות אחרות. בבנק אוף אמריקה צופים כי אפל תציג יכולות בינה מלאכותית בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה IOS18, כאשר סביר להניח שרוב התכונות יוכלו לרוץ רק במכשירים המכילים את החומרה הנדרשת. בבנק ציינו כי ההכנסות מ-Vision Pro יכולות לעלות על ההכנסות ממכשירי האייפד, כאשר מחשוב מרחבי יציע חידושים רבים שימשכו את הצרכנים.  

הסיכונים הצפויים נכון להיום הם לחץ על שולי הרווח הגולמי מעלויות גבוהות יותר של חומרי גלם, מספר הזמנות קטן יותר בעקבות ביקוש נמוך, התגברות החולשה במכירות האייפונים בסין, עיכוב בשחרור יכולות בינה מלאכותית ולבסוף האטה בהוצאות הצרכנים. 

 

יכולות ה-Vision Pro

בוול-סטריט מתלהבים מהמכשיר החדש של אפל וקטגוריית המוצרים החדשה אותה הוא יוצר, כאשר הטכנולוגיה צפויה עם הזמן להתגלות כמשמעותית בעולם הטכנולוגיה. משקפי המציאות הרבודה של החברה מסוגלות לשלב את העולם הדיגיטלי עם סביבת המשתמש בצורה חלקה, כך שהמשתמש יכול לתקשר עם המשקפיים בעזרת העיניים, הידיים והקול שלו ובאותו הזמן להיות מודע לסביבה שלו. בנוסף, ה-Vision Pro יכול להציג למשתמש מספר מסכים כל אחד עם תוכנן משלו. כלומר המשקפיים מסוגלות לייצר למשתמש עולם שלם של בידור. בין היתר, המשתמש יכול לצפות בסרטים, סדרות ולשחק משחקים.

קיראו עוד ב"גלובל"

בנוסף, המכשיר מציג מספר פיקסלים גדול יותר מאשר טלווייזית 4K לכל עין ומאפשר למשתמש לצלם סרטונים ותמונות בתלת מימד. המשתמשים יהיו מסוגלים גם לערוך שיחות FaceTime כאשר הם יראו את שאר המשתמשים בגודלם הטבעי. הסוללה של המשקפיים תהיה מסוגלת להחזיק שעתיים בשימוש כללי ועד שעתיים וחצי בצפייה בוידיאו או השמעת מוזיקה. בבנק אוף אמריקה צופים שבעקבות המחיר הגבוה של ה-Vision Pro, ירכשו בשנת 2024 כמה מאות אלפי יחידות בידי מפתחים ומעריצי אפל. ככל שהשימושים במכשיר יגדלו וישתפרו, נקודת המחיר צפויה לרדת לאיזור ה-1,500-2,000 דולר במהלך השנתיים הבאות ולאפשר ליותר צרכנים לרכוש את המכשיר החדשני.

 

הפרת הפטנט של אפל

באוקטובר האחרון אפל קיבלה צו מנציבות הסחר הבינלאומי שאיים לעצור את מכירת השעונים החכמים של אפל בארה"ב, זאת לאחר שהנציבות מצאה כי המכשירים מפרים את זכויות הפטנט של חברת הטכנולוגיה הרפואית Masimo וחברה נוספת בשם Ceracor. בעקבות קבלת הצו, אפל השהתה באופן זמני את מכירת השעונים. לפני מספר ימים ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי היא מתכוננת להוציא את חיישני לחץ הדם מהשעונים החכמים שלה, והמשקיעים לא מרוצים.

אפל מצדה לא הודתה כי אכן הפרה את הפטנט של החברות המדוברות. החברה אמרה בתקשורת שהיא מתכננת להשאיר את החיישנים במכשירים לעת עתה בעוד היא נוקטת בצעדים  שיאפשרו לה לציית לגזר הדין. אם אפל תצליח, היא תוכל להשאיר את החיישנים במכשירים כאשר במקביל היא תפתח בתהליך ערעור על הפרת הפטנט, תהליך שיכול לקחת מעל שנה.

ריאן רית', סגן נשיא בחברת המחקר IDC, אמר כי מכירות השעונים החכמים של אפל לא צפויות להיפגע וכי ההשפעה המלאה של פסק הדין, אם יעמוד על כנו, תגיע בינואר ובפברואר, שנחשבים בדרך כלל כחודשים עם המכירות הנמוכות ביותר של אפל בארה"ב. "לאפל יש מלאי עצום של סדרות 8 ו-SE כך שימשיכו להיות לה מוצרים זמינים במהלך התקופה הזו", אמר רייט. "המשמעות הגדולה ביותר היא האם אפל יכולה להשתמש בטכנולוגיה של מדידת החמצן בדם המדוברת במכשיריה העתידיים או שלא, או אם החברה תצטרך להגיע להסדר או למצוא פתרון חדש". 

 

הדוחות לרבעון הרביעי

בתוצאותיה לרבעון הרביעי רשמה אפל רווח למניה של 1.46 דולר על הכנסות של 89.5 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.39 דולר על הכנסות של 89.28 מיליארד דולר.  

יצרנית האייפון עקפה את הציפיות הודות למכירות האייפון והשירותים אבל הציגה רבעון רביעי ברציפות של ירידה במכירות. מכירות האייפונים הסתכמו ב-43.81 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-43.73 מיליארד דולר. המכירות בשוק הסיני עמדו על 15.08 מיליארד, בזמן שצפי האנליסטים היה ל-17 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים עמדו על 22.31 מיליארד, לעומת הצפי של 21.37 מיליארד דולר. 

מנכ"ל החברה טים קוק ציין כי היצע האייפונים החדשים - אייפון 15 פרו ופרו מקס מוגבל וכי החברה צופה להגיע לאיזון בין ההיצע והביקוש לאייפון במהלך הרבעון הנוכחי. "אנחנו עובדים קשה כדי לייצר יותר", אמר. "אנחנו מאמינים שנגיע בהמשך הרבעון לאיזון". קוק צופה גם כי מכירות מחשבי המק ישתפרו הרבעון. "בסין קבענו שיא רבעוני במכירות האייפונים", אמר המנכ"ל. "היו לנו ארבעה מתוך חמשת הסמארטפונים הנמכרים ביותר במדינה".

אפל צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון הראשון של 2024 ב-1 בפברואר. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בררר 20/01/2024 16:26
    הגב לתגובה זו
    באפט בעל שליטה מהותי מאוד, דרך ברקשיר התאווי, באפל ובבנק אוף אמריקה. למעשה שתי חברות אלו הן שתיים מתוך ארבע חברות שמהוות את מירב ההשקעות של באפט. לא נראה תקין שהבנק ייתן המלצה, ועוד חמה כל כך, על חברה בקבוצה. אין הנחתום מעיד על עיסתו, אמרו חכמים. השווי של אפל, כמו גם של טסלה, הוא בועה שתתנפץ. הייתי הולך על שורט.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.