גם פה מכבי ת"א לוקחת: שווי ההתקפות של הדרבי התל אביבי
אחד המשחקים הגדולים שיש לכדורגל להציע היום, אם לא הגדול בהם, יתקיים היום (רביעי, 20:30), הלוא הוא הדרבי התל אביבי. בשנים האחרונות התרגלנו לעליונות מוחלטת של הצהובים, שאמנם באים מצמרת הטבלה, אך ללא ניצחון בשלושת המשחקים האחרונים שלהם, אל מול האדומים, שנמצאים בכושר ירוד ולא רשמו ניצחון ליגה מאז ה-19 בדצמבר.
כשזה נוגע להתקפות הקבוצות, זו של מכבי ת"א היא השנייה בטיבה בליגה, עם 34 שערים שנכבשו לרשתות היריבות העונה (לעומת 35 של מכבי חיפה). מנגד, האגף הקדמי של הפועל ת"א הבקיע 21 שערים בלבד לזכות הקבוצה.
מאוויס צ'יבוטה העונה (צילום: הפועל תל אביב האתר הרשמי)
ולגבי המספרים, גם פה חניכיו של רובי קין לוקחים ובענק. נתחיל מדן ביטון, שעמדתו הטבעית היא בקישור ההתקפי אך העונה נוהג לשחק באגף, עם שווי של מיליון אירו. עוד כנף ימני הוא אקס האדומים, אושר דוידה, שמחזיק בשווי שוק זהה לשל ביטון. לאחר מכן זהו פליסיו מילסון, שיעדר מהמשחק בעקבות השתתפותו באליפות אפריקה, כששוויו של האנגולי עומד על 1.2 מיליון אירו; בכנף הנגדית משחק קיקו בונדוסו, עם שווי שמוערך ב-800 אלף אירו.
- כמה ים מדר מרוויח בשנה?
- הרכש החדש של עופר ינאי: דימיטריס איטודיס בדרך לאדומים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחריו מגיע יונתן כהן, עם שווי השוק הנמוך ביותר בהתקפת הצהובים, 600 אלף אירו "בלבד", כשבחוד משחקים דור תורג'מן, ששווה כמיליון אירו, והכוכב הגדול ביותר של מכבי ת"א, ערן זהבי, עם שווי העומד על 1.2 מיליון אירו. סך הכל, שווי התקפת הצהובים מוערך ב-6.8 מיליון אירו.
- 1.שמאי 19/01/2024 00:10הגב לתגובה זואני לדוגמא חושב שנתניהו לא שווה כלום, בגלל אירועי 7 באוקטובר וחלוקת הכספים הקואליציוניים. מי קובע שווי?
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
