כמה שווים היום 20 אלף שקל שהושקעו בפאלו אלטו לפני עשור ומה היה קורה אם הייתם משקיעים בצ'ק פוינט?
מרוב חברות סייבר, קשה כבר להבחין כי לא כל החברות אותו הדבר. אם הייתם משקיעים כ-20 אלף שקלים בלבד לפני כעשור במניית פאלו אלטו פאלו אלטו , שעלתה בערך 1,419%, היה לכם היום 303,800 שקל. לעומת זאת אם הייתם שמים את אותו הסכום במניית צ'ק פוינט צ'ק פוינט , שעלתה 127% באותו פרק זמן, הייתם צריכים להסתפק בביצועים הרבה פחות טובים ומקבלים רק 45,400 שקל. במניית סייבר ארק סייבר ארק , ה-20 אלף המקוריים שהשקעתם היו שווים היום 134,600 שקל, מאחר והמניה קפצה מאז החלה להיסחר ב-573%.
הדוגמאות הללו נועדו להראות שאומנם חברות הסייבר פועלות באותה התעשייה, אך לא כל החברות שוות. סקטור הסייבר לבדו השיג ביצועים טובים יותר מסקטור הטכנולוגיה כולו ב-10 השנים האחרונות אבל בתוך סקטור הסייבר יש חברות שלא הצליחו לעמוד בקצב. פאלו אלטו, צ'ק פוינט וסייברארק, עשו בכל שנה בממוצע תשואה של 141.9%, 12.7% ו-63% בהתאמה.
פאלו אלטו
פאלו אלטו פאלו אלטו , ענקית הסייבר שהקים ניר צוק שהגיעה לשווי של 80 מיליארד דולר (פי 5 מצ'ק פוינט) דיווחה כי ברבעון השלישי צמחה החברה ב-20% ובמיוחד בתחום הענן שגדל ב-53% לעמת רבעון מקביל. ההזמנות צמחו ב-16% בלבד, נמוך מציפיות של צמיחה של 20%. פאלו אלטו נסחרת לפי שווי של 96.7 מיליארד דולר כשבהינתן תחזיות האנליסטים מדובר במכפיל רווח של כ-50 על רווחי השנה וכ-40 על רווחי השנה הבאה. צ'ק פוינט, נזכיר נסחרת במכפיל 16 ו-15 לשנה הנוכחית ולשנה הבאה.
החברה הכתה את התחזית ברבעון שהסתיים באוקטובר כאשר הכנסות החברה הסתכמו ב-1.88 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 20%. הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-1.38 דולר למניה, כשהאנליסטים ציפו שלכ-1.84-185 מיליארד דולר בהכנסות ורווח של 1.16 דולר למניה. היקף ההזמנות החדשות הסתכם ב-2.02 מיליארד דולר וביטא צמיחה של 16% ביחס לרבען מקביל, כאשר האנליסטים ציפו ל-208 מיליון דולר. הירידה מיוחסת לכך שלקוחות מעדיפים על רקע הרייבת הגבוהה לחתום על הסכמים ארוכים ולא קצרים.
- "הבינה המלאכותית משנה את מפת הסייבר"
- אינטל ופאלו אלטו מזנקות, ומה מראים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת פאלו אלטו שמרה על תחזית ההכנסות והעלתה את תחזית הרווח לשנת 2024 - צפי הכנסות בטווח של 8.15-8.20 מיליארד דולר שמבטא צמיחה שנתית של 18%-19% ורווח נקי מתואם של 5.53-5.4 דולר. צפי ההזמנות ירד מ-11 מיליארד דולר שביטא צמיחה של 19% ל-10.7-10.8 שמבטא צמיחה של 16%-17%.
פאלו אלטו גם המשיכה במסע הרכישות שלה, כאשר רק בחודש נובמבר היא השלימה שתי רכישות גדולות האחת היא של חברת Dig הישראלית בסכום של 315 מיליון דולר, והשנייה היא של חברת טאלון, המפתחת של הדפדפן הארגוני TalonWork, בסכום שמוערך בכ-600 מיליון דולר. באופנהיימר נתנו לפאלו אלטו המלצת Outperform עם מחיר יעד של 310 דולר, אפסייד של 7%, המבוסס על מכפיל 12 לתחזית הכנסות 2024.
צ'ק פוינט
חברת צ'קפוינט צ'ק פוינט של גיל שויד הנה חלוצת שוק אבטחת המידע והסייבר, שהמציאה את טכנולוגיית הפיירוול וה-VPN העומדת בליבת מערכות הסייבר להגנת רשתות ארגוניות. צ'קפוינט נהנית משיעורי רווחיות גולמית ותפעולית הגבוהים בענף, אך זאת לצד צמיחה מתונה למדי בהכנסות, מצב הנובע מפעילותה המוגבלת בשוק הענן. בשנים האחרונות מגדילה צ'קפוינט את מאמציה על מנת לחזק את נוכחותה בשוק הענן, הן בפיתוח פנימי של פלטפורמת Infinity והן באמצעות רכישות, עם התקדמות בפעילות A&M.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
דוחותיה האחרונים של צ'ק פוינט הכו את תחזית האנליסטים כאשר חברת הסייבר דיווחה על הכנסות של 596.3 מיליון דולר לעומת 577.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 35 וגם מעל תחזית האנליסטים שעמדה על 592 מיליון דולר. הכנסות ממנויי אבטחה: 248 מיליון דולר, עלייה של 15% משנה לשנה. ההכנסות הנדחות שמלמדות על הגידול העתידי (סוג של צבר הזמנות קדימה) עלו ב-4% ל-1,709 מיליון דולר. הרווח התפעולי המתואם הסתכם ב-269 מיליון דולר שמהווים 45% מהמכירות. הרווח למניה הסתכם ב-2.07 דולר למניה בעוד השוק ציפה ל-2.02 דולר למניה. על רקע הנתונים האלה, צ'ק פוינט עדכנה את תחזית ההכנסות שלה ל-636-686 מיליון דולר ואת תחזית הרווח למניה ל-2.35-2.55 דולר.
"הביצועים שלנו ברבעון השלישי היו חזקים", אומר גיל שויד מנכ"ל החברה, "עלינו ב-17% ברווח למניה וב-15% בהכנסות ממנויי אבטחה. הרווח למניה הגיע לשיא. ב-60 הימים האחרונים, השלמנו בהצלחה שלוש רכישות, מה שמדגיש את ההובלה שלנו בפלטפורמת האבטחה המלאה. הרכישה של Perimeter 81 סיפקה לנו פתרון SASE של ספק יחיד המספק מהירות כפולה מזו של פתרונות תחרותיים תוך הבטחת אבטחת מניעה מובילה בתעשייה.
צ'ק פוינט נסחרת לפי שווי של 17.5 מיליארד דולר, זאת לאחר שמנית החברה עלתה ב-19% מתחילת השנה וב-17% בשנה האחרונה כולה.
סייבר ארק
סייבר ארק סייבר ארק משרתת קהל של כ-8,000 לקוחות ארגוניים וממשלתיים גדולים, ומשלבת מכירה ישירה עם מערך הפצה של כ-500 שותפים, כולל חברות שירותי IT, חברות טכנולוגיה מובילות וכו'. לפני כשנתיים נקטה הנהלת סייבר ארק באסטרטגיית מעבר למודל הענן SaaS בכלל מוצריה, מהלך שהוביל להאצה משמעותית בקצב הצמיחה בהכנסות, ולאחרונה החל גם להשפיע לטובת על הרווחיות ותזרים המזומנים.
ברבעון השלישי הציגה סייבר ארק הכנסות של 191.2 מיליון דולר, צמיחה שנתית מואצת של 25% ומעל צפי הקונצנזוס שעמד על 184.7 מיליון דולר, עם רווח נקי GAAP-non של 0.42 דולר למניה, כמעט כפול מהצפי של 0.23 דולר למניה. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-82.7% ואילו שיעור הרווח התפעולי עלה ל-8.8%. החברה סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של כ-1.2 מיליארד דולר, כנגד חוב של 570 מיליון דולר בגין אג"ח להמרה.
הנהלת סייבר ארק צופה בשנת 2023 הכנסות של 735-740 מיליון דולר, צמיחה של 24%-25% עם רווח GAAP-non של 0.72-0.8 דולר, ובנוסף העלתה את תחזית ARR בסוף השנה ל 758-768 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 33%-35%. לאחר השלמת המעבר למודל הענן, נהנית סייבר ארק מהאצה בקצב הצמיחה, לצד שיפור משמעותי ברווחיות, אם כי עדיין לא הגיעה לשיעורי הרווחיות המייצגים את פעילותה בטרם המעבר לענן.
סייברארק נסחרת לפי שווי של 8.9 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית החברה עלתה ב-65% מתחילת השנה וב-65.6% בשנה אחרונה כולה.
- 6.צקפויינט סוס מת (ל"ת)אורן 24/12/2023 17:36הגב לתגובה זו
- 5.בא 23/12/2023 08:35הגב לתגובה זומה יקרה בעתיד ,ויש איזה 20000 מניות.אם היינו יודעים מה יקרה ב7 ל10 ,לא היה קורה כלום. מה שכן מי שמשחרר 1200 מחבלים על סמך רצון של תיקשורת וציבור מטומטם ,שחצן ,פטטי , וגם המנהיג כזה ,מזמין אסון ,בגלל שאיזה 300 מהם פסיכופתים מסוכנים .ותאבי נקמה.במיוחד סינואר.
- 4.גל 22/12/2023 12:20הגב לתגובה זואם היתה קונה 1000 דולר מניות של מיקרוסופט ב 1986 היה לך היום 3.25 מיליון דולר, כל זה אם
- 3.חכמים בלילה, תספרו לנו איזו מניה תעלה ב 1400% בעוד עשור (ל"ת)קלבסיאלה 22/12/2023 10:42הגב לתגובה זו
- 2.ואם הייתי קונה את מנהטן לפני 500 שנה? (ל"ת)אורן 22/12/2023 06:37הגב לתגובה זו
- 1.דן 22/12/2023 05:30הגב לתגובה זוכותרות שכאלה מגיעות ס"מ לפני הקריסה !!!
- הוא לא המליץ לקנות אף אחת מהן הוא הראה את התשואה בעשור (ל"ת)אלכס 22/12/2023 13:09הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
