הסברה מלחמה
צילום: stand4israel

חרבות ברזל: פלטפורמת ההסברה של Stand4Israel הורחבה ל-23 שפות

פלטפורמת ההסברה של ההייטקיסטים הורחבה למעל 5,000 תכנים ו-23 שפות, בהן ערבית, טורקית ופרסית
נחמן שפירא |

פלטפורמת ההסברה של ההייטקיסטים Stand4Israel הורחבה למעל 5,000 תכנים ו-23 שפות, בהן ערבית, טורקית ופרסית

פלטפורמת ההסברה  https://stand4israel.net, שהוקמה על ידי הייטקיסטים מתנדבים במטרה להציג תיעוד אמין של אירועי ה-7 באוקטובר, הורחבה ל-5,000 תכנים ב-23 שפות. היא זמינה כיום בשפות החשובות והמאתגרות ביותר להסברה הישראלית כולל טורקית, פרסית, הינדית, יפנית, תאילנדית, דנית, בולגרית, רומנית, פינית, בוסנית, ויאטנמית ואוקראינית. הן הצטרפו לשפות הקיימות אנגלית, ערבית, רוסית, סינית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית, איטלקית, שבדית והולנדית.

צילום stand4israel     צילום  stand4israel

האתר נבנה בשיתוף עם 15 ארגוני הסברה, חברות מדיה וחברות פרסום ומאגד תכנים משלל המקורות הכוללים סיפורים על נרצחים, חטופים ובני משפחותיהם וניצולים. האתר נועד להציג את הצד הישראלי ולתת כלים על מנת למנוע ניסיונות להכחיש או למזער את אירועי השבת השחורה, אשר תופסים תאוצה בכלי תקשורת מרכזיים, ברשתות החברתיות ועל ידי ידוענים שמהדהדים את סילוף האמת. 

הקמת האתר היא יוזמה של עובדים מתנדבים בחברת טכנולוגיות הוידיאו Kaltura שהחליטו לרתום את הכלים של החברה לטובת המאמץ ההסברתי הישראלי, בשילוב של יכולות בינה מלאכותית לתרגום ותיוג אוטומטי באמצעות הטכנולוגיה של Gloss.AI. הוא כולל מנוע חיפוש לפי נושאים וקטגוריות ואפשרויות להורדת תכני מדיה ושיתוף בקלות ברשתות.

ליעד אשכר, ממובילי המיזם בקלטורה אמר כי "ככל שחולף הזמן מהטבח הנורא, גוברים הקולות שממעיטים באירועי הזוועה ומציגים את ישראל כצד התוקפן. התושבים בחלק מהמדינות נמצאים מאחורי מסך ברזל של תקשורת שמציגה להם מידע מוטעה וסרטוני פייק ברשתות החברתיות, ועלינו לבקע אותו. גם במדינות ידידותיות לישראל יש לצערנו שטף של שקרים, כולל של משפיענים, שמחלחל לאוכלוסיה. הנגשת האתר לשפות רבות, בעזרתם של מתנדבים רבים שנרתמו למשימה וטכנולוגית הבינה מלאכותית, מאפשרת לנו להגיע לרוב תושבי העולם בשפת האם שלהם ולהציג בפניהם את הזוועות שהתרחשו ועדיין נמשכות עם החטופים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.