הסברה מלחמה
צילום: stand4israel

חרבות ברזל: פלטפורמת ההסברה של Stand4Israel הורחבה ל-23 שפות

פלטפורמת ההסברה של ההייטקיסטים הורחבה למעל 5,000 תכנים ו-23 שפות, בהן ערבית, טורקית ופרסית
נחמן שפירא |

פלטפורמת ההסברה של ההייטקיסטים Stand4Israel הורחבה למעל 5,000 תכנים ו-23 שפות, בהן ערבית, טורקית ופרסית

פלטפורמת ההסברה  https://stand4israel.net, שהוקמה על ידי הייטקיסטים מתנדבים במטרה להציג תיעוד אמין של אירועי ה-7 באוקטובר, הורחבה ל-5,000 תכנים ב-23 שפות. היא זמינה כיום בשפות החשובות והמאתגרות ביותר להסברה הישראלית כולל טורקית, פרסית, הינדית, יפנית, תאילנדית, דנית, בולגרית, רומנית, פינית, בוסנית, ויאטנמית ואוקראינית. הן הצטרפו לשפות הקיימות אנגלית, ערבית, רוסית, סינית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, פורטוגזית, איטלקית, שבדית והולנדית.

צילום stand4israel     צילום  stand4israel

האתר נבנה בשיתוף עם 15 ארגוני הסברה, חברות מדיה וחברות פרסום ומאגד תכנים משלל המקורות הכוללים סיפורים על נרצחים, חטופים ובני משפחותיהם וניצולים. האתר נועד להציג את הצד הישראלי ולתת כלים על מנת למנוע ניסיונות להכחיש או למזער את אירועי השבת השחורה, אשר תופסים תאוצה בכלי תקשורת מרכזיים, ברשתות החברתיות ועל ידי ידוענים שמהדהדים את סילוף האמת. 

הקמת האתר היא יוזמה של עובדים מתנדבים בחברת טכנולוגיות הוידיאו Kaltura שהחליטו לרתום את הכלים של החברה לטובת המאמץ ההסברתי הישראלי, בשילוב של יכולות בינה מלאכותית לתרגום ותיוג אוטומטי באמצעות הטכנולוגיה של Gloss.AI. הוא כולל מנוע חיפוש לפי נושאים וקטגוריות ואפשרויות להורדת תכני מדיה ושיתוף בקלות ברשתות.

ליעד אשכר, ממובילי המיזם בקלטורה אמר כי "ככל שחולף הזמן מהטבח הנורא, גוברים הקולות שממעיטים באירועי הזוועה ומציגים את ישראל כצד התוקפן. התושבים בחלק מהמדינות נמצאים מאחורי מסך ברזל של תקשורת שמציגה להם מידע מוטעה וסרטוני פייק ברשתות החברתיות, ועלינו לבקע אותו. גם במדינות ידידותיות לישראל יש לצערנו שטף של שקרים, כולל של משפיענים, שמחלחל לאוכלוסיה. הנגשת האתר לשפות רבות, בעזרתם של מתנדבים רבים שנרתמו למשימה וטכנולוגית הבינה מלאכותית, מאפשרת לנו להגיע לרוב תושבי העולם בשפת האם שלהם ולהציג בפניהם את הזוועות שהתרחשו ועדיין נמשכות עם החטופים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".