רפאל וראן
צילום: מנצסטר יונייטד טוויטר רשמי

35 מיליון אירו: בלם מנצ'סטר יונייטד ואקס ריאל מדריד בדרך לעזיבה

טלטלה בצד האדום של מנצ'סטר: מי שהיה הבלם המוביל בשנים האחרונות, רפאל וראן, מעוניין לחפש אופציות אחרות לאחר שמעמדו דעך. כמה הוא מרוויח ומהי התחנה הבאה שלו?
יובל כרמל | (1)

לא רגוע במנצ'סטר יונייטד: לפי דיווחים מעבר לים, הבלם הצרפתי רפאל וראן (30) חושב ברצינות לעזוב את הקבוצה, לאחר שמעמדו בקבוצה נפל מתחילת העונה. המאמן אריק טן האח לא רוצה בעזיבתו של השחקן עד הקיץ, אך נראה כי הבלם ידחוף לכך בחלון ההעברות של ינואר.

בעונה שעברה וראן היה זה שהחזיק את מרכז ההגנה של השדים האדומים, ביחד עם ליסנדרו מרטינז. בשלושים המשחקים שבהם היה זמין, פתח בהרכב 22 פעמים, כלה מהספסל פעמיים ולא שותף כלל כ-6 פעמים בלבד. העונה המצב שונה: וראן פתח בהרכב בשני המחזורים הראשונים, ובמשחקים הנותרים עשה זאת עוד פעמיים (פעם אחת בשמונת המשחקים האחרונים), כשהוא עולה מהספסל 4 פעמים ולא שותף פעם אחת. מתוך 720 דקות, וראן שיחק 341 בלבד.

רפאל וראן (קרדיט - מנצ'סטר יונייטד טוויטר רשמי)

תסכולו של הבלם נובע מכך שהוא לא ראה ירידה דרסטית ביכולת, אלא בגלל העדפותיו של טן האח בלבד. מלהיות הבחירה מספר אחת שלו, הוא נפל לבחירה החמישית - מאחורי מרטינז, הארי מגוויר, ויקטור לינדלוף וג'וני אוונס. כשזה נוגע לשווי שוק, של וראן (35 מיליון אירו) הוא השני הגבוה ביותר מבין הבלמים, כשאת המקום הראשון תופס מרטינז בן ה-25 עם 50 מיליון אירו. לאחר מכן מגוויר בן ה-30 עם 20 מיליון, לינדלוף בן ה-29 כם 18 מיליון אירו ואוונס בן ה-35 עם שווי של 2 מיליון אירו בלבד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בית"רי 23/11/2023 14:14
    הגב לתגובה זו
    אשמח אם יצטרף. אברמוב לעיונך וטיפולך.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.