עגלות סופר חכמות
צילום: דודי מוסקוביץ

חברה ישראלית בעסקת ענק עם מדינה מוסלמית: תכניס כ-80 מיליון דולר

החברה הישראלית Cust2mate שבשליטת A2Z הנסחרת בנאסד"ק ובבורסת קנדה, חתמה על הסכם על אספקת עגלות לרשתות גדולות במלזיה. כך זה יעבוד 
איציק יצחקי | (3)

דווקא בזמן המלחמה, כאשר ישנה מתיחות בין ישראל למדינות מוסלמיות, חברה ישראלית בעסקת ענק עם המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. מדובר בחברה הישראלית Cust2mate שבשליטת A2Z הנסחרת בנאסד"ק ובבורסת קנדה. החברה מספקת עגלות חכמות שמאפשרות תשלום מבלי מעבר בקופה ומתרחבת למזרח הרחוק, כולל מלזיה ותאילנד. לפי ההסכם, כ-20 אלף עגלות חכמות צפויות להיכנס לרשתות הקמעונאות המובילות באזור. ל"ביזפורטל" נודע כי היקף העסקה נאמד בכ-80 מיליון דולר.

יוסף בן צור (אלי לוי)

מנכ"ל A2Z, יוסף בן צור (אלי לוי)

בין הרשתות השונות, ניתן למצוא את רשת הסופרמרקטים השלישית בגודלה במלזיה, Jaya Grocer; רשת חנויות הכלבו השנייה בגודלה במלזיה, SOGO; תאגיד הקמעונאות הגדול בתאילנד Central Group; רשת ההיפרמרקטים הגדולה בתאילנד Lotus's; רשת הקניונים השנייה בגודלה בתאילנד The Mall; וקמעונאית מזון מלזית בולטת, The Food Purveyor Group.         

 

העסקה תתבצע באמצעות חברת HEX 1011, אינטגרטור מוביל של פתרונות טכנולוגיים עבור רשתות קמעונאיות. שותפות זו, לצד ההסכם האחרון של A2Z עם IR2S, ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית של עסקי עגלת הקניות החכמה של A2Z.

 

באמצעות העגלות החכמות מבוססות טכנולוגיות מתקדמות נוצרת אינטראקציה עם הלקוחות מרגע כניסתם לסניף ועד שהם מסיימים את הקנייה, לרבות תמיכה בהחלטות במהלך הקניה, בין היתר באמצעות הצפות ערך, הן למוצרים נוספים והן למבצעים מיוחדים. העגלות החכמות מאפשרות לקונה לצפות ברשימת קניות והודעות מיוחדות, וליהנות ממגוון אמצעי תשלום ועוד. המסך הגדול המותקן ע"ג העגלה מאפשר פרסום ממוקד ללקוח על מנת להגדיל את סל הקניה, להמליץ על מבצעים, ולחבר את עולמות  הדיגיטל לתהליך הרכישה.

 

בנוסף, העגלות החכמות מאפשרות לבצע קנייה ולשלם בעגלה ובכך מייתרות את הצורך לעמוד בתורים לקופות. העגלות החכמות כוללות מסך מגע, מכשיר מובנה לקריאת ברקודים, משקל אבטחה למניעת הכנסת מוצרים שלא שולמו, מצלמה שמתעדת את תהליך הקניה ותכונות מתקדמות נוספות.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מושון איש אשכולות 22/11/2023 10:49
    הגב לתגובה זו
    חברה שקיימת 10 שנים ולא קרה עד עכשיו כבר לא יקרה...
  • 2.
    הטכנולוגיה המנצחת תשלום אוטומטי ללא סריקה ומעבר בקופה (ל"ת)
    אילן 21/11/2023 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מבטיח לכם שעכשיו שזה פורסם זה יבוטל (ל"ת)
    נותן לזה יומיים 21/11/2023 13:32
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.