ברצלונה
צילום: טוויטר ברצלונה רשמי

הקלאסיקו הראשון: מה הפער התקציבי בין ברצלונה לריאל מדריד?

שני המועדונים הגדולים בספרד ירצו להשיג ניצחון יוקרתי. מהו מאזן הניצחונות בין שני המועדונים, מי הם שחקני המפתח ומי השחקן של ברצלונה שמעולם לא ניצח את ריאל מדריד?

מיכאל וייסרמן |

מדינת נמצאת בסוף השבוע השלישי של המלחמה והספורט הישראלי נמצא ב"קיפאון". אוהדי הכדורגל יוכלו להתנחם באירוע הגדול של סוף השבוע בספורט העולמי: ה"קלאסיקו" (היום, 17:15) הראשון של העונה, או במילים אחרות: ברצלונה תארח את ריאל מדריד.

זמן ההוכחות. בלינגהאם (צילום: טוויטר ריאל מדריד)

ריאל מדורגת ראשונה עם 25 נקודות ואילו ברצלונה במקום השלישי עם 24 נקודות. "זה המשחק החשוב שלנו מתחילת העונה", אמר מאמן ברצלונה, צ'אבי הרננדס, שמבין שמדובר בקרב צמרת חשוב.  מדובר במשחק ה-255 בהיסטוריה של הקבוצות בכל המסגרות. הקטלונים מקווים לצמק את המאזן ולרשום את הניצחון ה-101 על היריבה, לה 102 ניצחונות במפגשים ביניהן, בעוד 52 משחקים הסתיימו בתיקו.

ברצלונה מגיעה למשחק בהרכב: ג'ול קונדה, פדרי, פרנקי דה יונג ורוברט לבנדובסקי חזרו לאחרונה מפציעות ונראה כי השניים האחרונים עשויים להשתלב במהלכו. גם ראפינייה חזר מפציעה וישתלב במשחק.

מצד שני, ריאל מדריד תגיע בהרכב כמעט מלא ותרצה להוכיח שההשקעה הגדולה, בעיקר בג'וד בלינגהאם, תשתלם גם בקרב הענקיות. מבחינה כספית, נראה כי ריאל מדריד שולטת בצורה משמעותית: שווי השוק של שחקניה הוא 1.03 מיליארד אירו ואילו שווי השוק של שחקני ברצלונה הוא 862 מיליון אירו.

השחקנים היקרים בסגל של ריאל מדריד הם בלינגהאם וויניסיוס שערכם הוא 150 מיליון אירו. אחריהם נמצאים רודריגו ופדריקו ואלוורדה ששניהם שווים 100 מיליון אירו.

ומה עם הסגל של ברצלונה? שווי השוק הגבוה שייך לפדרי ששווה 100 מיליון אירו ואחריו נמצאים גאבי ודה יונג עם שווי שוק של 90 מיליון אירו. שווי השוק של לאמין יאמל וז'ואאו פליקס הם 50 מיליון אירו. המשחק הקרוב עשוי להיות משמעותי במיוחד עבור פליקס שלא ניצח מעולם את ריאל מדריד וכעת ירצה לעשות זאת לראשונה דווקא במדי ברצלונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

קרב מעניין יהיה גם בעמדת השוער: טר שטרגן מברצלונה שמר 7 פעמים על רשת נקייה מתחילת העונה ואילו קפה אריסבלאגה שמר 5 פעמים על רשת נקייה במדי ריאל מדריד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.