דור פרץ
צילום: באדיבות מכבי תל אביב

דרבי במעמד צד אחד: המספרים לאחר התבוסה

ערן זהבי הפך לגדול כובשי הדרבי התל אביבי, דור פרץ חגג צמד ראשון בקריירה ומה הבדלי השכר בין כוכבי שתי הקבוצות. וגם: הסעיף ההזוי בחוזה של חלוץ הפועל תל אביב
מיכאל וייסרמן | (1)

מכבי תל אביב הביסה אתמול (שלישי) את הפועל תל אביב בתוצאה 0:5. בעבר זה היה גורם לסערה במועדון האדום, אבל כיום, במיוחד כשמדובר בפעם הרביעית שהמשחק נגמר בתוצאה הזאת לטובת מכבי תל אביב, נראה כי בצד האדום ההכנות נמשכות כרגיל.

גדול הכובשים בדרבי. זהבי (צילום: שלומי גבאי)

המשחק הזה הפך למעניין במיוחד בעיקר בשל לא מעט שיאים שנופצו בו: בין השאר עברו 3,440 ימים מאז הניצחון האחרון של הפועל תל אביב. ערן זהבי אומנם הבקיע רק שער אחד במשחק אבל הפך לגדול הכובשים בדרבי התל אביבי, כאשר עבורו זה היה השער ה-12 במשחקי הדרבי וכך הוא עבר את שייע גלזר ושייע פייגנבוים.

גם קשר מכבי תל אביב, דור פרץ, קבע שיא אישי כאשר כבש צמד ראשון בקריירה. הקשר כבש את שני השערים במחצית הראשונה והוא כבש 4 שערים העונה. בכל העונה שעברה כבש 3 שערים בלבד.

אם בעבר משחקי הדרבי היו ביחסי כוחות שווים, בשנים האחרונות הפכה מכבי תל אביב לשולטת הבלעדית בעיר תל אביב וזה מתבטא לא רק על כר הדשא אלא גם בשכר השחקנים שמשלם המועדון. הפועל תל אביב עברה הקיץ לבעלות חדשה תחת קבוצת המשקיעים בראשותו של דיוויד מיצברג.

שניים מהמשתכרים הגבוהים בצד הצהוב הם גם הכובשים במשחק, ערן זהבי ודור פרץ. זהבי מרוויח שכר של מיליון אירו לעונה לא כולל בונוסים ואף נמצא ברשימת עשרת המרוויחים הגדולים בכדורגל הישראלי. דור פרץ חזר לצהובים ושכרו מגיע לכחצי מיליון אירו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חי 27/09/2023 07:42
    הגב לתגובה זו
    איזה כיף
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.