האם גם זום תהנה ממהפכת הבינה המלאכותית? המשקיעים אופטימיים
חברת הטכנולוגיה זום ZOOM VIDEO שמתמחה בועידות וידאו רשמה ברבעון השני של 2023 הכנסות של 1.14 מיליארד דולר, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 1.11 מיליארד דולר.
גם בשורה התחתונה עקפה החברה את צפי האנליסיטים בוול סטריט לרווח מתואם של 1.05 דולר למניה כאשר רשמה רווח מתואם של 1.34 דולר למניה.
מיד לאחר פרסום הדוחות זינקה מניית החברה בכ-10% במסחר המאוחר בוול סטריט. הסיבה היא הרצון של זום להכניס אלמנטים של בינה מלאכותית (AI) למוצר שלה, מהלך שהמתחרה מיקרוסופט MICROSOFT כבר עשתה השנה. זום אף מינתה אדם שעבד במיקרוסופט לתפקיד שיהיה אחראי על הטמעת ה-AI, אך עד שהחברה תניע את המהלך, המשקיעים חוששים מהאטה כלכלית חלשה וגל פיטורין שצפוי לקרות בקרוב.
> השקת דירוג החברות של ביזפורטל וגם: מי יהיו הענקיות הישראליות הבאות והאם אפשר להשקיע בהן כבר עכשיו? - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל בה ישתתפו מומחי ההשקעות הגדולים בארץ.
האנליסט תומאס בלייקי טוען כי המכירות של זום לעסקים מחזיקות מעמד טוב מהצפוי, אך המשקיעים צריכים להיות עם היד על הדופק לגבי ההשפעה של ההאטה הכלכלית על ההוצאות. בלייקי ציין כי זום עדיין מתמודדת עם לחץ של ירידה במכירות לחברות כך שאלו הופכים למנויים שהעסקאות עימם הופכות לפחות משתלמות. "זום ממשיכה להפיק תועלת ממכירות נוספות, כולל חבילות (Zoom One, טלפון), שנראה כי מקזזות חלקית על ירידה במכירות", כתב בלייקי. הוא שמר על דירוג "משקל מגזר" עבור מניית החברה אך לא נקב במחיר יעד.
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אי אפשר שלא לציין את ההייפ האדיר שחוותה זום בעת מגפת הקורונה כשהמניה שלה הגיעה למחיר שיא של 559 דולר. מדיניות הסגרים מסביב לעולם הביאה לביקושי ענק לשירותי החברה על מנת לנסות לשמור על שגרה מסוימת של מקומות עבודה ומוסדות חינוך והשכלה. עם זאת, גם הירידה החדה במחיר המניה הייתה צפויה.
מניית זום ירדה קרוב ל-90% מאז השיא שלה במשבר הקורונה ב-2020, אם כי לא רשמה תנועה כלשהי מתחילת השנה. המניה נסחרת במחיר של 67.3 דולר ושווי שוק של 20 מיליארד דולר.
- 2.נועה כרמל 06/09/2023 23:51הגב לתגובה זואחלה כתבה!! ??
- 1.נדב 23/08/2023 15:53הגב לתגובה זוהקורונה מאחורינו, החברות לא יגיעו לשליש מהשיא בחיים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
