מתן אדלסון
צילום: באדיבות המצולם

הערכה: תקציב הפועל ת"א יגדל ב-40% בעקבות הגעת עופר ינאי

הבעלים המיועד צפוי להעביר 30 מיליון שקל והתקציב צפוי לגדול ל-25 מיליון שקל. כמה זה שונה מהפועל ירושלים ומכבי תל אביב?

מיכאל וייסרמן |

הפועל תל אביב הודיעה אתמול על יציאה לדרך חדשה. המועדון שפעל כ"קבוצת אוהדים" עבר לבעלות איש אחד - עופר ינאי. ינאי, 48, המייסד של חברת "נופר אנרגיה" העוסקת בהפעלת מתקנים לייצור חשמל, יחזיק ב-51 אחוזים מהבעלות.  בשנים האחרונות שימשה החברה כנותנת החסות של קבוצת הכדורסל הפועל גליל עליון שחזרה בעונה שעברה לליגת העל. בחודשים האחרונים התנהלו שיחות בין עופר ינאי,

ציפייה לשחקנים משמעותיים בעונה הבאה (צילום: טוויטר הפועל תל אביב)

אבי זידנברג ויו"ר העמותה רמי כהן במטרה לגבש מתווה שיאפשר את המשך הצמיחה של המועדון בהתבסס על שיתוף הפעולה המוצלח שהתקיים לאורך תקופה ארוכה. בישיבת הוועד המנהל שהתקיימה השבוע הוצג ההסדר החדש של הניהול הארגוני ולפיו ינאי יחזיק ב-51 אחוזים, אבי זידנברג יחזיק ב-30 אחוזים ואילו עמותת הפועל אוסישקין תל אביב תחזיק ב-19 אחוזים. על פי ההערכות ינאי ישקיע עם החתימה הרשמית 30 מיליון שקל.

ההשקעה הראשונית תשדרג את תקציב הקבוצה הבוגרת שצפוי לעמוד על כ-24 מיליון שקל. כך, התקציב יגדל ב-40 אחוז לאחר שבעונה שעברה עמד על 16 מיליון שקל. משמעות הדבר כי הפועל תל אביב תוכל להחתים שחקנים עם שכר גבוה מ-300 אלף דולר. לאן הולך שאר הכסף? על פי מקורות במועדון, ינאי רוצה לשדרג את האולם הביתי ואף להכפיל את כמות האוהדים. כבר נעשו שיחות ראשוניות עם עיריית תל אביב. נכון לכרגע מכיל "היכל שלמה" 3,500 מקומות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.