ATT תקשורת
צילום: ATT

AT&T צופה ירידה במספר המנויים החדשים

החברה צופה כי מספר המנויים בתשלום מאוחר יעמוד ברבעון השני על קצת יותר מ-300 אלף מנויים, לעומת 424 אלף ברבעון הראשון
אדיר בן עמי |

ענקית התקשורת האמריקאית AT&T  AT&T INC  אמרה כי היא צופה ירידה במספר המנויים החדשים בתשלום מאוחר ברבעון השני. למרות זאת החברה עדיין בדרך לספק תזרים מזומנים חופשי שנתי של 16 מיליארד דולר.

סמנכ"ל הכספים של החברה אמר כי החברה צופה שברבעון השני מספר המנויים החדשים בתשלום מאוחר, כלומר מנויים שמשלמים בסוף כל חודש על השירותים שצרכו, יעמוד על קצת יותר מ-300 אלף. ברבעון הראשון AT&T דיווחה על 424 אלף מנויים חדשים ואמרה כי זה היה הרבעון ה-11 ברצף בו היא דיווחה על יותר מ-400 אלף מנויים חדשים, למרות שזה היה הנתון הנמוך ביותר מאז הקורונה. החברה ייחסה את הירידה במנויים ל"החלטות מכוונות שלא להתקדם עם עסקים בעלי פרופיל תשואה לא כלכלי" ול-"השפעה זמנית בעקבות השקות מוצרים חדשים מצד המתחרים".

"אני חושב שאנחנו נראה נורמליזציה קלה בתעשיית התקשורת מאז הרמות הגבוהות של 2022, אבל זו עדיין צמיחה משמעותית שאנו רואים בארצות הברית". אמרו מ-T-Mobile.

AT&T אישררה את תחזיתה לשנה כולה לתזרים מזומנים חופשי של 16 מיליארד דולר ויותר ואמרה כי תזרים המזומנים החופשי לרבעון השני צפוי לעמוד על בין 3.5 ל-4 מיליארד דולר. ברבעון הראשון תזרים המזומנים החופשי עמד על 1 מיליארד דולר. בנוסף, אמרה החברה כי היא צופה צמיחה רווחית בשירותי ה-5G והסיבים האופטיים. בדוחותיה האחרונים רשמה רווח למניה של 60 סנט, לעומת צפי אנליסטים של 58 סנט. המכירות עמדו על 30.1 מיליארד דולר קצת מתחת לצפי של 30.2 מיליארד דולר. שנה שעברה הרווח למניה עמד על 77 סנט על מכירות של 38.1 מיליארד דולר.

בתחילת החודש מניות הטלקום נפל בעקבות דיווח של בלומברג לפיו אמזון AMAZON מנהלת שיחות עם ספקים אלחוטיים - בהם השירות האלחוטי של Dish Networks שהולך ונבנה - תוך שהיא שוקלת להציע שירות למנויי אמזון פריים תמורת 10 דולר או אפילו בחינם. אם אכן זה יקרה מדובר יהיה בבשורה עבור הרבה צרכנים, מה שמעורר פחד עבור משקיעי טלקום. עם זאת, יש ספקות משמעותיים לגבי ההיתכנות של תוכנית כזו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.